سه شنبه 17 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


در همين زمينه
8 آذر» مرور 70 سال هنر مدرن ایران، مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خستگی در تن دبیر اکسپو تهران ماند!، با برخورد نامناسب مسئول خرید «بنیاد رودکی» با نگارخانه‌داران، شبکه ایران

روز گذشته آرت‌اکسپو تهران در حالی به پایان رسید که با وجود فروش کم آن، بیشتر نگارخانه‌داران شرکت کننده در آن از نظم موجود و پیگیری‌های مناسب دبیر این نمایشگاه ‌فروش راضی بودند.

یکی از تفاوت‌های این اکسپو با اکسپو پیشین، در فروش نقدی آن بوده است. در همین راستا بسیاری از فروش‌های غیر نقدی این نمایشگاه که توسط سازمان‌ها انجام گرفته بود، به علت عدم عقد قرارداد کتبی به فروش آثار منجر نشد. اما خرید‌های دولتی نیز بخشی از خریدهایی بود که طبق گفته‌های قبلی مسئولان، به صورت نقدی و از سوی دو سازمان وزارت ارشاد و بنیاد رودکی صورت می‌گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در همین راستا و در آخرین ساعات برگزاری اکسپو، کارشناس فرهنگی بنیاد رودکی که برای خرید آثار به غرفه‌های نگارخانه‌های مختلف رفته بود، با برخورد و الفاظ نامناسب موجب ناراحتی بیشتر نگارخانه‌داران شد. این اتفاق در حالی رخ داد که آقای «محمدحسین ایمانی‌خوشخو» معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد در تالار وحدت حضور داشته و مسئولان نگارخانه‌ها گلایه‌های خود را از این برخورد نامناسب شخصی مطرح کردند.

ما مریضیم

این کارشناس فرهنگی در حالی که برای خرید آثار به نگارخانه‌های مختلف رفته بود، به یکی از نگارخانه‌داران باسابقه که به علت کسالت خود وضعیت مناسبی نداشت، گفت: "حال شما خوب است، ما مریض هستیم که از شما کار می‌خریم." وی همچنین با لحنی بد، قیمت کارشناسی شده وزارت ارشاد را زیر سوال برده و خواستار تخفیف‌های میلیونی از نگارخانه‌ها شد. نگارخانه‌داران نیز به علت همین برخورد در صحبتی با ایمانی خوشخو، معاون هنری وزیر ارشاد، خواستار خریدهای دولتی از طرف سازمانی دیگر شده و گفتند: ما آثارمان را با تخفیف به دبیر این اکسپو خواهیم فروخت اما با این رویه هیچ اثری را یه بنیاد رودکی نخواهیم داد.

رئیس بنیاد رودکی نیز پس از گلایه‌های نگارخانه‌داران، گفت: این قضیه برای ما مهم نیست، ما خرید خود را انجام داده و در صورت عدم رضایت آنان برگه خرید را پاره کرده و هیچ اثری را نمی‌خریم. وی با مقایسه خرید آثار نقاشی با خرید میوه، افزود: ما چیزی را که می‌خواهیم به قیمت خودمان می‌خریم. همچنین بنیاد برای خرید و تخفیف برخلاف روال طبیعی و از طریق نگارخانه‌داران، با برخی از هنرمندان به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده بود.

در همه بخش های اکسپو تیم کارشناسی حضور داشته و تصمیم گیری‌ها بر اساس نظر کارشناسان انجام شده است.





















Copyright: gooya.com 2016