پنجشنبه 17 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رقابت پرندگان در تهران برای تملك لانه، ايرنا

از 5 ماه گذشته تاكنون داشتن لانه براي پرندگان در تهران به يك رقابت تبديل شده و آنها براي ساختن و يا داشتن لانه، ‌گاه به مبارزه باهم مي‌پردازند.

پرويز بختياري، پرنده‌شناس، با اعلام اين مطلب به ايرنا گفت: پس از اينكه باغ‌هاي تهران از بين رفت و بسياري از پرندگان در مناطق مختلف شهر پراكنده شدند اين رقابت براي پيدا كردن لانه شروع شده ولي به اين شدت نبود چرا كه در حال حاضر برخي پرندگان كه قوي‌ترند برخي ديگر را از آشيان خود فراري داده و خود در آن آشيان مي‌گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: در اين رقابت و مبارزه برخي گونه‌هاي پرندگان افزايش و برخي كاهش يافته‌اند كه در اين ميان مي‌توان افزايش جمعيت شاه طوطي و بلبل خرما را مثال زد كه موجب شده‌اند قمري‌ها سرگردان شده و يا بميرند.

بختياري خاطر نشان كرد: كبوتر چاهي نيز از جمله گونه‌هاي پرندگان در تهران است كه دچار سرنوشت قمري‌ها شده و جمعيت آنها هر روز كمتر مي‌شود، به‌گونه‌اي كه ما در تهران آنها را به‌صورت پراكنده و كم مي‌بينيم.

اين پرنده‌شناس كه تحقيقاتي را در مورد پرندگان تهران انجام داده با بيان اين مطلب كه اين رقابت صرفاً براي تملك لانه نبوده، اظهار داشت:‌رقابت پرندگان در تهران علاوه بر اينكه براي داشتن لانه بوده و در مواردي به مبارزه تبديل شده است درخصوص غذا و هوا نيز بوده و پرندگاني كه همه چيز خوارند و نسبت به آلودگي هوا نيز مقاوم‌ترند افزايش و آنهايي كه مقاومت كمتري نسبت به‌گونه‌هاي ديگري از نظر تغذيه و آلودگي هوا دارند كاهش پيدا مي‌كنند.





















Copyright: gooya.com 2016