جمعه 25 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگردان فيلم "نيلوفر"، محصول مشترک ايران، فرانسه و لبنان، در برلين: اين يک فيلم انسان‌دوستانه‌ است، ايسنا

فيلم سينمايی «نيلوفر» به کارگردانی «سابين ژمايل» به عنوان محصول مشترک ايران، فرانسه ، لبنان در بخش رقابتی کودک و نوجوان جشنواره برلين حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فيلم با نقش‌آفرينی بازيگران ايرانی چون «شهاب حسينی»، «هنگامه قاضيانی»، «رويا نونهالی» و «فاطمه معتمد‌آريا» همراه است، داستان دخترکی روستايی در عراق است که شوق ادامه تحصيل و پزشک‌شدن دارد، اما مناسبات خانوادگی برای ازدواج اجباری ماجراهای فيلم را رقم می‌زند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«سابين ژمايل» ديروز در کنفرانس خبری بعد از نمايش فيلم گفت: «محوريت داستان فيلم بر دختری بود که من در نوجوانی در لبنان ديدم و او هم مانند «نيلوفر» با ازدواج اجباری مواجه شده بود؛ اما داستانی که اين فيلم به آن می‌پردازد، خيلی وسيع‌تر از يک منطقه‌ی محدود است.»

به گزارش خبرگزاری رويترز، وی افزود: «اين يک فيلم انسان‌دوستانه‌ است؛ اثری انتقادی نه از يک فرهنگ، که از يک سنت مشخص. البته من نمی‌خواستم فيلمی بسازم که ضدعربی باشد.»

«ژمايل» در ادامه اظهار داشت: «اگرچه فيلم «نيلوفر» بخش عمده‌اش متوجه خاورميانه است، اما بحث اجبار به ازدواج به‌خاطر پول در ديگر نقاط جهان هم ديده می‌شود. اين يک فشار اقتصادی_اجتماعی است و در جوامع مختلف روی می‌دهد، حتی در طبقه ثروتمند، به‌خصوص زمانی‌که بحث ثروت خانوادگی در ميان باشد.»

اين کارگردان ۳۷ ساله همچنين اظهار کرد: «تصميم‌گيری‌های آزادانه و اختياری جوامع را به سمت پيشرفت سوق می‌دهند، از ياد نبريد که آمريکا شش دهه قبل درگير نژاد‌پرستی و تبعيض‌نژادی شديدی بود.»

نقش «نيلوفر» را در اين فيلم يک دختر ۱۳ ساله به‌نام «مبينا آينه‌دار» بازی کرده است که در کنفرانس خبری نيز حاضر بود.

اين فيلم روز يکشنبه در سومين نوبت نمايش خود در برليناله به‌روی پرده خواهد رفت.

به گزارش ايسنا، فرشته طائرپور تهيه‌کننده فيلم به همراه مينا آيينه‌دار بازيگر نوجوان فيلم «نيلوفر»، فردين خلعتبری آهنگساز فيلم به عنوان نمايندگان ايرانی اين پروژه اين روزها در برلين به سر می‌برند.





















Copyright: gooya.com 2016