جمعه 5 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايکل جکسون، ستاره آمريکايی موسيقی پاپ درگذشت، راديو فردا

مايکل جکسون، ستاره آمريکايی دنيای موسيقی و ملقب به «سلطان پاپ»، روز پنجشنبه، در سن پنجاه سالگی در لس آنجلس درگذشت.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند، مايکل جکسون شامگاه پنجشنبه در پی حمله قلبی به بيمارستان منتقل شد ولی تلاش پزشکان برای نجات جان او نتيجه‌ای نداشته است.

مايکل جکسون که از او به عنوان يکی از موفق‌ترين هنرمندان موسيقی پاپ در جهان نام برده می‌شود و ترانه‌هايش بارها در صدر پرفروش‌ترين آهنگ‌ها قرار گرفته‌اند، قرار بود کنسرت‌های خود را از ۱۳ ژوئيه با اجرايی در شهر لندن از سر بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی که هفتمين فرزند خانواده جکسون بود، متولد ۲۹ اوت ۱۹۸۵ است و فعاليت حرفه‌ای خود را از ۱۱ سالگی به همراه گروه «جکسون فايو» آغاز کرد. مايکل جکسون دو سال بعد در ۱۹۷۱ در حالی که هنوز در اين گروه عضو بود، به عنوان تکخوان شروع به فعاليت کرد.

مايکل جکسون از سال ۱۹۷۲ تا سال ۲۰۰۱، ۹ آلبوم موسيقی به تنهايی به بازار موسيقی عرضه کرد که از ميان آنها آلبوم Thriller، پرفروش‌ترين آلبوم تمام زمان‌ها بوده است. اين آلبوم که در ۱۹۸۲ به بازار عرضه شد برای مدت دو سال همچنان در رديف پرفروش‌ترين آلبوم‌های موسيقی قرار داشت و ۳۷ هفته به طور متناوب در صدر اين ليست بود.

گفته می‌شود در آن زمان بين ۵۰ تا ۶۰ ميليون نسخه از اين آلبوم تا کنون به فروش رفته است. گرچه در اوائل سال ۲۰۰۸ روزنامه آمريکايی لس‌آنجلس تايمز مدعی شد که تا آن زمان آلبوم «تريلر» ۱۰۴ مليون نسخه فروش داشته است.

تريلر در سال ۱۹۸۴ موفق شد، هشت جايزه گرمی را از آن خود کند.

زندگی جنجالی در سال‌های اخير

اما زندگی مايکل جکسون در سال‌های اخير خالی از جنجال نبود. در تازه‌ترين ماجرای جنجالی در زندگی جکسون، در پاييز سال گذشته، پسر پادشاه بحرين با متهم کردن مايکل جکسون به دريافت هفت ميليون دلار از او، بدون آنکه به تعهد خود عمل کند، ستاره آمريکايی موسيقی پاپ را به دادگاه کشاند.

وکلای شيخ عبدالله بن حمد الخليفه، پسر پادشاه بحرين، در آن زمان گفتند که مايکل جکسون مبلغ هفت ميليون دلار دريافت کرد تا در ازای آن يک آلبوم موسيقی مشترک با شيخ عبدالله (که ترانه‌سازی غيرحرفه‌ای است) منتشر کند و همچنين زندگی‌نامه خود را برای انتشار در اختيار او بگذارد.

پيشنهاد اين همکاری زمانی به مايکل جکسون داده شده بود که ستاره آمريکايی به خاطر اتهامات مربوط به سوء استفاده جنسی از يک نوجوان در دادگاهی در لس‌آنجلس حضور می‌يافت و وضع مالی بدی پيدا کرده بود.

به گفته وکيل الخليفه، او ابتدا مبلغ ۳۵ هزار دلار برای تأمين هزينه‌های «نورلند»، اقامتگاه هزار هکتاری مايکل جکسون، پرداخت کرد و يک بار ديگر نيز، پس از آن که مايکل جکسون در سال ۲۰۰۵ تبرئه شد، حدود دو ميليون دلار هزينه‌های موجود را تقبل کرد.

شاهزاده بحرينی گفته است هدفش از اين کمک‌ها آن بوده است که مايکل جکسون از اتهام‌هايش رهايی يابد و دوباره به حرفه‌اش بازگردد.

جنجالی‌ترين ماجرا اما هنگامی بود که مايکل جکسون در سال ۲۰۰۳ به جرم سوءاستفاده از کودکان راهی دادگاه شد. اما پس از چندين ماه بررسی، هيئت منصفه دادگاهی او را از تمام اتهام‌های وارده داير بر سوء استفاده از کودکان تبرئه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016