جمعه 20 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه‌اندازی خط اتوبوس تهران - صوفيه، همشهری

13 شهريور نخستين خط اتوبوس مسافربري تهران به مقصد صوفيه بلغارستان از ترمينال غرب تهران حركت كرد.

اين خط مسافرتي پس از گذشت 30 سال داير شده است.مسير بيش از 3 هزار كيلومتري، پس از گذر از تركيه و توقف در طول راه و مسيري كه داراي جاذبه‌هاي گردشگري فراوان است، در مدت 48 ساعت وارد صوفيه مي‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حدود 900 كيلومتر از اين مسير در ايران و حدود 1832 كيلومتر در تركيه و حدود 300 كيلومتر ديگر آن در بلغارستان است.از سال 86 برنامه‌ريزي، توسعه و گسترش مناسبات حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي مسافر با بلغارستان شروع شد.

از سوي ايران سازمان حمل‌ونقل و پايانه‌هاي كل كشور و اداره كل حمل‌ونقل پايانه‌هاي مرزي طرف مذاكره بود و سرانجام قرارداد حمل‌ونقل منظم مسافربري بين 2شركت ايراني و بلغاري به امضا رسيد.

مسير تهران - صوفيه در جمهوري بلغارستان از تهران شروع و پس از عبور از پايانه مرزي بازرگان و گور بولاك وارد جمهوري تركيه و شهرهاي شمالي آن مي‌شود كه به‌ويژه جاذبه‌هاي توريستي زيبايي دارد و پس از عبور از استانبول به مرز كاپي كوله- تركيه – وارد و پس از پشت سر گذاشتن مرز كاپيتان اندروآ –بلغارستان- وارد جمهوري بلغارستان مي‌شود و در نهايت به صوفيه مي‌رسد.

طبق برنامه‌ريزي‌ها قرار است هفته‌اي 2سرويس از تهران و 2 سرويس از بلغارستان حركت كند و درصورت تقاضاي بيشتر، تعداد سرويس‌ها افزايش يابد. مسافران اين خط بيمه بوده و از خدمات بيمه برخوردار هستند و علاوه بر آن، اكيپ‌هاي ويژه در مسير ترانزيتي جمهوري اسلامي ايران مستقر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016