جمعه 20 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كاهش سفر مسافران ايراني با هواپيماي توپولوف، همشهری

topolov-airplane-stats.jpg
مدير عامل شركت هواپيمايي ايرتور از كاهش سفر هوايي مسافران ايراني به ويژه سفر با توپولوف خبر داد.

به گزارش ايسنا، مديرعامل شركت هواپيمايي ايرتور با تاكيد بر اينكه هواپيماهاي توپولوف به لحاظ ايمني هيچ ‌فرقي با هواپيماهاي غربي ندارند، گفت: حوادث اخير و مطرح شدن اين موضوعات در جامعه و ايجاد تشويش در اذهان عمومي، سفر با ناوگان هوايي به طور عام و با توپولوف‌ها به طور خاص را كاهش داده است اما اين دليل واقعي نيست بلكه اثر رواني حاصل از تشويش اذهان و افكار جامعه است كه رسانه‌ها و اظهارنظر برخي مسوولان و مصاحبه شوندگان ايجاد كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سيدمهدي صادقي درباره بروز سوانح هوايي اخير و كاهش تقاضاي سفرهاي هوايي به ويژه با ناوگان روسي و از سوي ديگر روسي بودن اغلب ناوگان‌ اين شركت و همچنين انعقاد قراردادهاي خريد هواپيماهاي توپولوف اظهار كرد: سوانح و حوادث هوايي امري طبيعي و اتفاقي است كه در همه جهان رخ مي‌دهد و به هواپيماهاي شرقي و غربي مرتبط نيست. اما در كشور ما گاهي اوقات موضوع از حوزه تخصصي خود خارج مي‌شود و بحث‌هايي كه اساسا واقعيتي ندارد مطرح و باعث تشويش خاطر مردم مي‌شود.

وي تاكيد كرد: توپولوف نيز همچون بقيه هواپيماهاي ديگر ايمن است و حتي به دليل قدرت بالاي موتوري نسبت به برخي هواپيماهاي ديگر از ايمني بالاتري برخوردار است لذا ايمني اين هواپيماها تاييد شده و خدشه‌ناپذير است اما مطرح شدن اين موضوعات در جامعه و ناايمن بودن هواپيماهاي شرقي، طبيعتا اثر منفي رواني بر جامعه مي‌گذارد؛ اما واقعيت ندارد.

صادقي با تاكيد بر اينكه توپولوف‌ها هواپيماهاي بسيار خوبي هستند، اظهار كرد: موتور هواپيما قطعه اصلي و بحث جدي در ايمني هواپيما است كه توپولوف‌ها موتور بسيار قوي دارند و تنها تفاوت هواپيماي شرقي و غربي در طراحي، راحتي صندلي‌ها و فضاي داخلي و زيبايي هواپيماست اما به لحاظ ايمني هيچ ‌فرقي با هواپيماهاي غربي ندارد بلكه بعضا از قوت و قدرت بيشتري هم برخوردار است.

مديرعامل شركت هواپيمايي ايرتور درباره قرارداد خريد 10 فروند هواپيماي ايران 140 با شركت هسا، گفت: اين قرارداد اوليه‌اي است كه وضعيت آن نامشخص است و هنوز هيچ تعدادي تحويل داده نشده؛ مشكلات داخلي در اين راستا وجود دارد كه بايد با سازمان هواپيمايي كشوري رفع گردد.

وي درباره ورود پنج فروند هواپيماي توپولوف 204 از روسيه، عنوان كرد: منتظر هستيم طرف روسي مراحل اجرايي كار را انجام دهد كه حداقل 18 ماه پس از آغاز مراحل اجرايي، اولين فروند آن تحويل داده مي‌شود؛ البته ممكن است پروسه اداري روسيه طولاني گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016