جمعه 22 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدرن ترين سينماي تهران در منطقه 17 آغاز به کار کرد، فارس

سالن سينما تئاتر «بهاران» و 42 پروژه عمراني، اجتماعي، فرهنگي، ترافيكي و خدمات شهري امروز با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران در منطقه 17 افتتاح شد.

cinema-baharan.jpg

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در اين مراسم قسمت‌‌هايي از فيلم‌ سينمايي دوئل براي مشخص شدن كيفيت صداي سالن براي حضار پخش شد.

cinema-baharan2.jpg

سينما تئاتر «بهاران» حدود 17 سال قبل در بوستان بهاران احداث و در همان زمان به سازمان فرهنگي و هنري تحويل داده شد. در اين مدت حوزه هنري متولي نگهداري آن بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سينما تئاتر بهاران بعد از تعطيل شدن سيناي قديمي تيسفون، به عنوان تنها سينماي منطقه مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

اين سينما تئاتر در مقايسه با بسياري از سينماهاي شهر تهران، جزو سالن‌هاي نوساز محسوب مي‌شد. شايد در زمان احداث اين سالن كمتر كسي فكر مي‌كرد كه در مدت زمان كوتاهي اين سالن به يكي از فرسوده‌ترين سالن‌هاي سينما در شهر تهران تبديل شود. اما به دليل برخي سوء تدبيرها در حفظ و نگهداري آن، اين سينما خيلي زودتر از آنچه تصور مي‌شد، به صورت سالني متروك و بلا استفاده درآمد. به طوري كه در 5 سال گذشته هيچ‌گونه استفاده‌اي از آن نمي‌شد.

نوسازي سينما بهاران از سال 87 مورد توجه مديريت شهري منطقه قرار گرفت و براي بازسازي دكوراسيون داخلي آن با يكي از معتبرترين شركت‌ها، قراردادي به ارزش 10 ميليارد ريال منعقد شد. بعد از انجام برخي اقدامات اوليه از جمله برآوردها و انجام برخي مكاتبات مختلف با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان آتش‌نشاني و ... شاخص‌هاي استاندارد يك سينما و الگوي اوليه تهيه شد.

سرانجام پروژه مرمت، بازسازي و تجهيز تنها سينماي منطقه از ابتداي اذرماه سال 87 شروع شد.

سينما بهاران 3 هزار و 200 متر مربع زيربنا دارد و از ابتدا به عنوان سالني چند منظوره (سينما، تئاتر، سالن همايش) طراحي و ساخته شده بود. بنابراين در بازسازي آن نيز تمام تمهيدات انديشيده شده است تا مجهزترين سالن سينما در پايتخت، فقط براي نمايش فيلم مورد استفاده قرار نگيرد و از آن به عنوان سالن تئاتر وسالن همايش نيز استفاده شود.

سامانه صوتي سينما بهاران «دالبي» بوده و داراي قابليت پخش صدا به صورت پخش دالبي و عادي است. اين قابليت امكان پخش هر نوع فيلمي را (صداي عادي و دالبي) فراهم مي‌كند. در كنار اين سامانه و با توجه به چند منظوره بودن سينما بهاران سامانه صداي آمفي تئاتري هم براي اين سالن طراحي شده است تا امكان استفاده از آن براي اجراي تئاتر و سالن همايش فراهم شود. سيستم‌هاي صوتي مجموعه بهاران جزو برترين برندهاي به كار رفته در دنيا بوده كه در مكان‌هايي هم‌چون سامان ملل نيز مورد استفاده قرار گرفته است.

براي سيستم صداي «دالبي» آپارات‌هاي به كار رفته از يك برند آلماني استفاده شده كه تنها كمپاني برنده 2 جايزه اسكار در زمينه ساخت تجهيزات سينمايي در دنيا است. پرده‌هاي نمايش در سينما بهاران به صورت اختصاصي و سفارشي براي اين سينما از خارج از كشور خريداري شده است.

اين گزارش مي‌افزايد: يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي هر سالني، بالا بودن ضريب ايمني آن است. به همين دليل در بازسازي سينما بهاران به ايمني و ضد حريق بودن آن توجه خاصي شده است. براي پوشش كف سينما بهاران از موكت‌هاي مخصوص آلماني استفاده شده است.

از ويژگي‌هاي مهم اين كفپوش آنتي باكتريال و آنتي استاتيك (عدم انتقال امواج الكترو مغناطيس و توليد جرقه) بودن آن است.

سينما بهاران نزديك به 550 نفر ظرفيت خواهد داشت. همچنين تمامي صندلي‌ها ضد حريق بوده و به صورت كاملا ويژه (با در نظر گرفتن زاويه ديد و ...) براي سينما بهاران از خارج از كشور خريداري شده است. در اين صندلي‌ها كه از فوم سرد، با دوام طولاني ساخته شده پارچه‌هايي با قابليت ضد حريق، سايش و كشش در كف و پشت استفاده شده است. صندلي‌ها به صورت كاملا علمي و با توجه به ساختار بدن انسان طراحي شدند تا بعد از ساعت‌هاي طولاني نشستن هيچ‌گونه آثار خستگي در تماشاچيان به وجود نيايد.

درب‌هاي اصلي سينما بهاران نيز از نوع ضد حريق ونيمه آكوستيك است.
محوطه سازي سينما تئاتر، پياده روسازي معابر منتهي به سينما احداث سرويس‌هاي بهداشتي جديد، مرمت و نورپردازي تابلوهاي جديد سردربها و ... از ديگر فعاليت‌هاي صورت گرفته براي بازسازي اين مجموعه است.

تا كنون بالغ بر يك ميليارد و دويست ميليون تومان براي اين مجموعه هزينه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016