پنجشنبه 28 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"سرود کریسمس" خاطره خوش "قطار سریع‌السیر قطبی" را زنده می‌کند، مهر

فروش 30 میلیون دلاری "سرود کریسمس" در نخستین هفته اکران گرچه برای یک فیلم 200 میلیون دلاری ناامیدکننده به نظر می‌رسد، اما مدیران والت دیسنی امیدوارند فیلم جدید رابرت زمکیس در گیشه موفقیت فیلم قبلی او را تکرار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، لس آنجلس تایمز اعلام کرد چاک وین رئیس پخش داخلی والت دیسنی استودیوز در این باره گفت: فیلم‌های با موضوع کریسمس که اوایل ماه نوامبر روی پرده می‌روند، نسبت به دیگر فیلم‌های آینده‌ای بهتر پیش رو دارند و ما می‌دانیم که زمکیس با توجه به تجربه گذشته راضی به اکران "سرود کریسمس" در این وقت سال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اشاره وین به دیگر فیلم سه‌بعدی زمکیس یعنی "قطار سریع‌السیر قطبی" است که 14 نوامبر 2004 در 3650 سینمای آمریکای شمالی روی پرده رفت و تنها 23 میلیون دلار فروخت. اما فروش نهایی این فیلم 150 میلیون دلاری در آمریکا و کانادا هفت برابر بیشتر از فروش افتتاحیه و حدود 168 میلیون دلار بود.

تعداد تماشاگران "سرود کریسمس" در دومین هفته اکران در آمریکا نسبت به هفته اول تنها 25.8 درصد کاهش داشت که از این نظر سومین رده سال 2009 از نظر کم شدن تعداد تماشاگران است. ضمن اینکه "قطار سریع‌السیر قطبی" در دومین هفته اکران در پنج سال پیش حدود یک سوم یا 32.8 درصد تماشاگران خود را از دست داده بود.

با این عملکرد خوب و قابل قبول، "سرود کریسمس" تا امروز 63.3 میلیون دلار فروخته که 11.8 میلیون دلار بیش از فروش بازه زمانی مشابه "قطار سریع‌السیر قطبی" است. این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که اکران فیلم قبلی زمکیس روز چهارشنبه آغاز شده بود و فروش 51 میلیون دلاری آن تا پایان هفته دوم اکران با احتساب دو روز اضافی بوده است.

اگر همین روند ادامه داشته باشد، "سرود کریسمس" تا پایان روز یکشنبه آینده می‌تواند مرز 80 میلیون دلار را پشت سر بگذارد و در تعطیلات روز شکرگزاری با توجه به مضمون خانواده‌پسند خود عملکردی خیره‌کننده داشته باشد. فروش "قطار سریع‌السیر قطبی" در تعطیلات شکرگزاری 23.8 درصد رشد داشت و این رشد برای "سرود کریسمس" می‌تواند بسیار بهتر باشد.

تنها فیلمی که با مضمون مشابه "سرود کریسمس" می‌تواند فروش آن را با خطر مواجه کند، "شاهزاده و قورباغه" دیسنی است که از روز 11 دسامبر روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می‌رود. ضمن اینکه با آغاز اکران "آواتار" جیمز کامرون از جمعه آینده، تمام سینماهای سه‌بعدی "سرود کریسمس" به فیلم تازه کامرون اختصاص می‌یابد.

دیسنی "سرود کریسمس" را اوایل نوامبر اکران کرد تا بتواند پیش از اکران "آواتار" از سینماهای سه‌بعدی استفاده کند. اما با آغاز نمایش گسترده "آواتار"، فیلم زمکیس می‌تواند در اکران داخلی مرز فروش 200 میلیون دلار را پشت سر بگذارد و این برای "سرود کریسمس" با احتساب ادامه فروش خوب در اکران بین‌المللی یک موفقیت خیره‌کننده است.

"سرود کریسمس" از اکران در 21 نقطه دنیا حدود 35 میلیون دلار فروخته و هنوز در بسیاری کشورها روی پرده نرفته است. ضمن آنکه مدیران دیسنی می‌توانند محصول تازه خود را در کریسمس‌های آینده در سینماهای سه‌بعدی به نمایش بگذارند. درست همان کاری که برای "قطار سریع‌السیر قطبی" کردند و فیلم در تعطیلات سال نو 2006 و 2007 هم اکران مجدد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016