سه شنبه 24 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيدين آغداشلو: خوش‌نويسی سد محکمی در مقابل به وجود آمدن بحران هويت است، مهر

استان تهران - خبرگزاری مهر: يک منتقد هنری گفت: خوشنويسی سد محکمی در مقابل به وجود آمدن بحران هويت است و بايد همواره در جهت ترويج اين هنر بکوشيم.
به گزارش خبرنگار مهر در کرج، آيدين آغداشلو شامگاه دوشنبه در محفل انس انجمن خوشنويسان کرج افزود: خوشنويسی يک هنر متعالی و اصيل است که توجه به آن می تواند بسياری از مشکلات درون شخص را حل کند و از ميزان مشکلات اجتماعی نيز تا حد زيادی بکاهد.

وی ادامه داد: خوشنويسی به دليل ويژگيهای ذاتی خود عاملی برای بازگشت انسان به ذات معنوی خود است و افراد با روی آوردن به اين هنر می توانند جايگاه خود را در جهان هستی بشناسند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين هنرمند بيان کرد: خوشنويسی آغاز هنر اسلامی است و اين هنر با اسلام زاده و گسترده شده است.

آغداشلو اظهار داشت: هر جايی که يک اثر خوشنويسی متعلق به دوره اسلامی وجود دارد، از خوشنويسی نيز ردپايی به چشم می خورد که اين امر نشان می دهد خوشنويسی با هنر اسلامی پيوند خورده است.

راز جاودانگی خوشنويسی در تکاپوی باطنی اين هنر نهفته است

آغداشلو در بخش ديگری از سخنان خود نيز خاطرنشان کرد: راز جاودانگی خوشنويسی در تکاپوی باطنی اين هنر نهفته است و بايد به اين امر توجه ويژه ای داشته باشيم.

وی ادامه داد: خوشنويسی همواره پويا و در حال حرکت بوده و همه اساتيد بزرگ اين هنر در طول تاريخ در طول مدت فعاليت در اين رشته، چيز جديدی به آن اضافه کرده اند.

اين هنرمند اظهار داشت: يکی از ويژگيهای مهم خوشنويسی اين است که اين هنر برای تحسين خوبی ها ايجاد شده و از اين رسالت خود غافل نشده است.

وی يادآور شد: تحسين خوبی ها جزو وظايف ذاتی هنر خوشنويسی است و هنرمندان بايد به اين امر توجه ويژه ای داشته باشند و به رسالت خود در اين خصوص توجه کنند.

هنرمندان سنتی نبايد برای ديدن نتيجه آثار هنری خود عجول باشند

آغداشلو در آخرين بخش از سخنان خود نيز خاطرنشان کرد: هنرمندان سنتی نبايد برای ديدن نتيجه آثار هنری خود عجول باشند و لازم است در اين زمينه صبر و حوصله داشته باشند.

وی ادامه داد: بسياری از آثار هنری ممکن است در کوتاه مدت نتيجه مورد نظر را ايجاد نکنند اما در درازمدت اثر خود را بجا می گذارند و هنرمندان نبايد در اين زمينه نگران باشند.

اين هنرمند افزود: مسئوليت ذاتی هنرمند اين است که برای بهتر شدن جهان اطراف خود تلاش کند و هنرمندان بايد همواره اين نکته را به خاطر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نبايد هنرمندان هيچگاه گرفتار سرخوردگی شوند بلکه بايد همواره با نشاط و اميد به مسئوليت ذاتی خود در ساخت جهانی بهتر عمل کنند.

هنر و زيبايی شناسی در زندگی ايرانی ها کمرنگ شده است

يک استاد روانشناسی نيز در ادامه مراسم بيان کرد: هنر و زيبايی شناسی در زندگی ايرانی ها کمرنگ شده که اين امر آثار نامطلوبی به همراه دارد.

سيد اسماعيل ذوالفقاری عنوان کرد: دور شدن از هنر و زيبايی شناسی تبعات نامطلوبی را برای انسان به همراه دارد و او را از روح لطيف خود دور می کند.

وی ادامه داد: انسان تنها هنرمند جهان است و هنرمندی صفت يگانه انسان است در حاليکه اگر انسان از هنر دور شود، اين امر به معنای دور شدن از ذات خود است.

اين روانشناس اظهار داشت: غرق شدن در زندگی روزمره باعث می شود ما از زيبايی شناختی دور شويم اما نبايد بگذاريم اين امر در زندگی ما اتفاق افتد.

وی از برگزاری نشستهای هنری به عنوان عاملی مهم حفظ پيوند ميان انسان و هنر نام برد و خاطرنشان کرد: اينگونه نشستها بايد همواره ادامه داشته باشد تا هنر و زيبايی شناسی همچنان در زندگی انسانها حفظ شود.

اشاعه هنر اصيل و متعالی معضلات اجتماعی را کاهش می دهد

ذوالفقاری در بخش ديگری از سخنان خود نيز بيان کرد: اشاعه هنر اصيل و متعالی معضلات اجتماعی را کاهش می دهد و راه حل بسياری از مشکلات روحی انسانهاست.

وی عنوان کرد: در شرايط کنونی که با جنگ نرم عليه خود مواجه شده ايم، وظيفه هنرمندان بسيار سنگين تر شده و عملکرد آنها بسيار تعيين کننده است.

اين روانشناس و روان درمانگر خاطرنشان کرد: در شرايط کنونی برخی از جوانان گرفتار بحران هويت و خودگم کردگی هستند درحاليکه اگر با هنر متعالی آشنا شوند با حقيقت ذاتی خود آشنا می شوند و ديگر گرفتار بحران هويت نخواهند بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016