چهارشنبه 7 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت مشکل کپی رایت را حل کند، مهر

ایرج زبردست رباعی سرای معاصر گفت: دولت باید فکر بنیادین و اساسی به حال قانون کپی رایت کند در غیر این صورت هرج و مرج غیر قابل کنترل جامعه هنری را به سمت مسمومیت ناعلاجی سوق خواهد داد.

زبردست در گفتگو با خبرنگار مهر در شیراز توضیح داد: طی مدت اخیر آثار فرهنگوران و شاعران در سایتها و پایگاه های اینترنتی بدون کسب اجازه درج و منتشر می شود و بدین ترتیب حقوق مادی و معنوی صاحب اثر مورد بی توجهی قرار می گیرد و ادامه چنین شرایطی به هیچ عنوان مناسب ادب و فرهنگ این مرز و بوم نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به اینکه همه موضوعات در کشور رنگ و بوی سیاسی گرفته و همین مسئله باعث شده کمتر به فرهنگ و فرهنگوران رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: ایران این سرزمین کلمه خیز رویای را همه در جهان با شاعرانش می شناسند نه با سیاست دولتمردانش، شاعرانی که اگر نبودند ایران به سرزمینی بی معنا و سردرگم تبدیل شده بود و در این خصوص باید تاریخ را ورق زد تا مشخص شود که نام دولتمردان یا شاعران پررنگ تر است.

این رباعی سرای معاصر با طرح این سئوال که "مگر حافظ، شاه شجاع و امیر مبارزه الدین هم عصر نبودند و اکنون نام کدامیک متبرک و جاوید است، افزود: پرداختن به سیاست بدون توجه به فرهنگ و فرهنگوران تنشها و خسارتهای غیر قابل جبران را در پی خواهد داشت که آیندگان با حیرت و تمسخر به آن خواهند نگریست.

زبردست تصریح کرد: هر دولتی در هرکجای دنیا اگر به فرهنگ و گذشته خود پشت کند به بن بست و اضمهلال خواهد رسید و هر دولتی نیز به فرهنگ و فرهنگورانش تکیه کند هیچگاه دچار چالش و سردرگمی نخواهد شد.

وی گفت: با این تفاسیر باید دولت به آثار فرهنگی و ادبی اهالی فرهنگ توجه بیشتری کرده و برای رعایت حقوق صاحبان آن، قانون کپی رایت را در کشور به ساماندهی مناسبی برساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016