یکشنبه 9 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تدريس در دانشگاه با مدرک جعلي، اعتماد

مردي با ارائه مدارک تحصيلي دانشگاهي در سوئد توانست مدتي در يک دانشگاه تدريس و با دختري ازدواج کند اما سرانجام دستش رو و توسط پليس دستگير شد. به گزارش خبرنگار اعتماد چندي قبل مسوولان حراست دانشگاهي در مشهد با اعلام شکايت از يکي از استادان خود اعلام کردند وي مدت ها است با مدارک جعلي آنها را فريب داده و در آنجا تدريس مي کند. نماينده حقوقي دانشگاه مدعي شد متهم به نام رضا در آغاز همکاري مدرکي را به دانشگاه ارائه کرده بود که نشان مي داد وي فارغ التحصيل يکي از دانشگاه هاي کشور سوئد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در پي ثبت اين شکايت کارآگاهان پليس نخست به بررسي اصالت مدرک تحصيلي متهم پرداختند. بررسي اين مدرک در آزمايشگاه پليس نشان داد اين برگه جعلي است. به اين ترتيب متهم بازداشت شد و تحت بازجويي قرار گرفت. استاد قلابي در بازجويي هاي مقدماتي همچنان مدعي بود مدارک تحصيلي اش اصل و حاصل سال ها تحصيل در سوئد است اما با ادامه يافتن بازجويي ها وي ناچار به بيان واقعيت شد. رضا گفت؛ چون به کار تدريس علاقه زيادي دارم با جعل مدرک ليسانس و فوق ليسانس آنها را به دانشگاه ارائه دادم و پس از چند روز درحالي که آنها متوجه جعلي بودن آنها نشده بودند، کارم را به عنوان استاد دانشگاه آغاز کردم. بررسي هاي بيشتر در مورد اين متهم نشان داد وي پس از شروع کارش به عنوان استاد دانشگاه با ظاهرسازي زني را فريب داده و با وي ازدواج کرده است. اين درحالي بود که همسر متهم نيز از جعلي بودن مدارک تحصيلي شوهرش اطلاعي نداشت و با اين تصور که وي واقعاً يک فرد تحصيلکرده و استاد دانشگاه است به خواستگاري اش جواب مثبت داده بود.

از سوي ديگر فاش شد استاد قلابي با چرب زباني از برخي دانشجويان به بهانه هاي مختلف پول مي گرفته و حتي لپ تاپ يکي از آنها را سرقت کرده است. بنا به گفته سرهنگ صادقي رئيس پليس آگاهي استان خراسان هم اکنون تحقيقات از متهم ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016