دوشنبه 24 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: طرح "ازدواج آسان" به زودی اجرا می شود، مهر

وزير کشور با اعلام اينکه بر اساس تصميم شورای اجتماعی کشور طرح " ازدواج آسان" بزودی اجرا می شود، گفت: کارگروه ويژه ای کمبودها و نقاط ضعف ازدواج در دستگاههای مرتبط با امور جوانان را بررسی و نتيجه را به اين شورا اعلام می کند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجار صبح امروز دوشنبه در حاشيه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه براساس مصوبه هيئت وزيران رسيدگی به وضعيت فعاليتهای فرهنگی و اجتماعی کشور برعهده ۲۳ عضو شورای اجتماعی کشور است اظهار داشت: مصوبات دور قبل شورا در قالب هفت کميته تخصصی مورد بحث و کارشناسی قرار گرفت که دستور جلسه امروز بررسی بخشی از گزارشهای کارگروهها بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: توجه و آموزش به خانواده در جهت تحکيم خانواده ايرانی از موضوعات جلسه امروز شورای اجتماعی کشور بود که براساس رای شورا پروژه ای تحت عنوان "ازدواج آسان" در سراسر کشور تعريف و سازماندهی می‌شود.

وزير کشور گفت: موضوع دوم مورد بحث در شورای اجتماعی ارتقاء امنيت اجتماعی بود که به تصويب اعضا رسيد و مقرر شد کارگروهی ذيل اين طرح ريز مسايل اجرايی را در اقدامات ايجابی و سلبی توسط دستگاههای مرتبط کارشناسی و تدوين کند.

نجار چالش مبارزه با مواد مخدر را از موضوعات مورد بحث شورای اجتماعی بيان کرد و افزود: براساس آمار و گزارشهای ارايه شده در شورا، مبارزه با روانگردانها و مشروبات الکلی در قالب طرح عملياتی مبارزه به مواد مخدر در چهارچوب قوانين موجود در کشور تدوين و اجرايی می‌شود.

وی با اشاره به اينکه شورای فرهنگی اجتماعی کشور براساس سياستهای دولت گام بر می‌دارد اظهار داشت: در بودجه سال ۸۹ دولت مبلغ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان را برای فعاليتهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در سراسر کشور تخصيص داده که شورای اجتماعی بخشی از اين بودجه را برای افزايش شور و نشاط در جوانان هزينه می کند.

وزير کشور در پاسخ به اين پرسش که آيا ارائه گواهينامه ازدواج در دستور کار شورای اجتماعی قرار گرفته است، گفت: اين موضوع مطرح نشد ولی کليات مباحث مربوط به ازدواج مورد بحث قرار گرفت و مصوب شد هر دستگاهی بنا به وظايف خود در خصوص تسهيل ازدواج جوانان اقدام کند.

نجار افزود: در جلسه امروز شورای اجتماعی مصوب شد کارگروه ويژه‌ای به صورت کارشناسی در بحث ازدواج آسان وارد شده و نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های مرتبط با امر ازدواج را به شورا ارائه کند.

وی برنامه های سال آينده شورای اجتماعی را بر مبنای برنامه‌های استانداريهای سراسر کشور عنوان کرد و افزود: توجه به آداب و سنن، اقدامات فرهنگی بسيج، کتابخانه‌ها، فعاليتهای فرهنگی، احيا کردن مسايل سنتی و هنری در هر استان، استفاده از تکنولوژی جديد در مسايل فرهنگی، ايجاد پارکها و تفرجگاه‌ها برای ايجاد شور و نشاط در جامعه از وظايف شورای اجتماعی کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016