شنبه 28 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۵ برابری تعرفه برق مشترکان پرمصرف، ايلنا

- مشترکانی که بيش از الگوی مصرف برق استفاده کنند به ازای هر کيلووات ساعت بايد ۸۳۲ ريال بپردازند
- در صورت تصويب دولت قيمت برق برای سه دهک بالايی جامعه که بيش از الگوی مصرف برق مصرف می‌کنند آزاد خواهد شد.


ايلنا: مشترکانی که بيش از الگوی مصرف برق استفاده کنند به ازای هر کيلووات ساعت بايد ۸۳۲ ريال بپردازند.
وزير نيرو ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری ايلنا افزود : ما طرحی را به دولت ارائه داده‌ايم که بر اساس آن تعرفه برق تجاری و همچنين سه دهک بالای جامعه بايد ۸۳۲ ريال به ازای هر کيلوات ساعت افزايش يابد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مجيد نامجو گفت : به اين ترتيب چه يارانه ها هدفمند شود چه نشود اين طرح به اجرا در می‌آيد.به اين ترتيب قيمت برق آزاد ۸۳۲ ريال در هر کيلووات تعيين شده است .
قيمت برق به طور متوسط در هر کيلوات ساعت حدود ۱۷ تومان است . مشترکانی که کمتر از ۲۰۰ کيلووات ساعت يعنی مطابق الگوی مصرف برق مصرف کنند بايد به ازای هر کيلووات ساعت ۹۵ ريال و مشترکان پرمصرف به ازای هر کيلووات ساعت ۱۵۵ ريال قيمت برق را پرداخت کنند . اين رقم رد پيشنهاد دولت به گفته وزيرنيرو از ۱۵۵ ريال به ۸۳۲ ريال می‌رسد .
او در پاسخ به اين سئوال که آيا اين قيمت قيمت تمام شده برق است يا خير گفت : قيمتی که تعيين شده قيمت آزاد برق است اما اين رقم ربطی به قيمت تمام شده و واقعی برق ندارد .
البته ما در جلساتمان قيمت تمام شده برق را برآورد کرده ايم اما هنوز قصد نداريم اين رقم را اعلام کنيم و بهتر است برای اعلام آن منتظر نتيجه نهايی طرح هدفمندی يارانه‌ها باشيم .
او در پاسخ به اين سئوال که آزاد کردن قيمت برق برای سه دهک بالا و افزايش تعرفه برق تجاری چقدر از مشکلات وزارت نيرو برای تاديه بدهی ها را حل می کند گفت : در روزهای پايانی سال مصوبه خوبی داشتيم و قرار شد حدود ۳۰۰ ميليارد تومان از بدهی مان را نقدی پرداخت کنيم و با وام ۱۵۰۰ ميليارد تومانی که از بانک ها می گيريم برای طلبکارانمان کارسازی کنيم و پروژه بدهيم .
او اضافه کرد : در حال حاضر در حال پيگيری اين موارد هستيم .
او در پاسخ به اين سئوال که تعرفه های جديد از چه زمانی اجرايی می شود گفت : اجرايی شدن اين پيشنهاد موکول به تصويب دولت شده است . ما پيشنهاداتمان را داده ايم و آقای احمدی نژاد هم قول داده به دليل شرايط ويژه صنعت برق قبل از هدفمندی يارانه ها فکری برای ما بکنند . به اين ترتيب در انتظار تصويب اين پيشنهاد در دولت هستيم .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016