یکشنبه 9 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همکاری کامکارها با چکناوریان برای کمک به کودکان سرطانی، مهر

سومین شب کنسرت ارکستر مجلسی ارمنستان به رهبری لوریس چکناوریان و با همکاری کامکارها به نفع کودکان مبتلا به سرطان شامگاه گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین شب از کنسرت ارکستر مجلسی ارمنستان به رهبری لوریس چکناوریان قطعات مختلفی از آهنگسازان ایرانی در محل موسسه محک اجرا شد.

در بخش نخست این کنسرت اثری از دکتر محمد سریر با آواز محمدرضا صادقی به روی صحنه رفت و در ادامه قطعاتی از ارسلان و هوشنگ کامکار اجرا شد، قطعه پایانی بخش نخست کنسرت ارکسترمجلسی ارمنستان به اجرای قطعه "رقص دایره" ساخته حشمت سنجری اختصاص داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بخش دوم کنسرت ارکستر مجلسی ارمنستان به رهبری لوریس چکناوریان به اجرای قطعاتی از "موزارت و پرینت" اختصاص داشت و در ادامه این قسمت قطعاتی از موسیقی کلاسیک مانند 4 فصل ویوالدی با تکنوازی خاچیک بابائیان به روی صحنه رفت.

پس از پایان سومین شب از کنسرت ارکستر مجلسی ارمنستان در فرصتی کوتاه لوریس چکناوریان در خصوص کم و کیف برگزاری این کنسرت به خبرنگار مهر گفت : ارکسترمجلسی ارمنستان یک ارکستر بزرگ متشکل از 22 نوازنده سازهای زهی و یک نوازنده ساز هارپ و یک نوازنده پیانو است و قرار است در شب های مختلف برنامه های متفاوتی را برای ایجاد تنوع در شنونده ایجاد کنیم.

رهبرارکستر مجلسی ارمنستان در پاسخ به چرایی اجراهای متفاوت گفت : ما می توانستیم به جای 8 برنامه متفاوت یک برنامه طراحی و در8 شب اجرا کنیم و اگر اینگونه می شد هم به تمرین کمتری نیاز داشت و هم اعضا زودتر هماهنگ می شدند اما من برای ایجاد تنوع همه این سختی ها را به جان خود خریدم تا مخاطب راضی سالن را ترک کند .

وی در ادامه به چگونگی انتخاب قطعات اشاره کرد و گفت : قطعات این اجرا برای سه قسمت درنظر گرفته شده بود در بخش اول آثار آهنگسازان ایرانی برای مخاطبی که ذهنیت آشنا تری به موسیقی ایرانی دارد اجرا می شود و دو بخش دیگر هم به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک اختصاص دارد به این ترتیب که در ابتدا قطعاتی از موسیقی جدی کلاسیک که بیشتر جنبه علمی دارد برای شنوندگان حرفه ای اجرا شد و در ادامه قطعاتی از همین نوع موسیقی که مردمی تر است به روی صحنه می رود من با این انتخاب قصد داشتم اجرای خوب و متفاوتی را به روی صحنه ببرم.

چکناوریان در ادامه صحبت های خود به حضور نوازنده های ایرانی در کنار ارکستر مجلسی ارمنستان اشاره کرد و گفت : در مجموع هشت شب اجرا نوازنده های خوب ایرانی مانند اردشیر کامکار نوازنده کمانچه، اردوان کامکار نوازنده سنتور و خاچیک بابائیان نوازنده ویولن به عنوان سولیست ارکستر را همراهی کردند و در ادامه برای نخستین بار خانم صدیفی کنسرتو قانون با ارکستر اجرا کردند .

این موسیقیدان در ادامه به چرایی استفاده از ارکستر مجلسی ارمنستان اشاره کرد و گفت : این ارکستر علاقه زیادی به فرهنگ و هنر ایرانی دارند و برای دیدن ایران و آشنایی بیشتر با فرهنگ موسیقی این سرزمین با دستمزدی اندک حاضر به اجرا در ایران هستند؛ضمن اینکه ما در ایران ارکسترهای خیلی حرفه ای نداریم تنها ارکستر حرفه ای ما ارکسترسمفونیک تهران است و نوازنده های این ارکستر هم به دلیل همزمانی اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و اجرای کنسرت محک عملا نمی توانستند ما را همراهی کنند.

لوریس چکناوریان رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پایان صحبت های خود گفت : من از هنرمندان و مردم عزیز می خواهم که برای آشنایی با فعالیت های موسسه محک و چگونگی رسیدگی به کودکان مبتلا به سرطان از کنسرت های خیریه دیدن کنند و در انجام امر خیر با ما سهیم باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016