یکشنبه 14 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

450 سکه؛ متوسط میزان مهریه، مهر

معاون پژوهشی مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه با اعلام اینکه رشد متوسط میزان مهریه در کشور در پنج سال اخیر با میزان افزایش آن در 30 سال برابری می کند گفت: متوسط میزان مهریه در پنج سال اخیر به 450 سکه رسیده است.

شهلا کاظمی پور در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: مطالعه انجام شده در 12 استان کشور نشان می دهد متوسط میزان مهریه در 30 سال گذشته از 150 سکه به 300 سکه افزایش یافت ولی در مدت پنج سال اخیر این میزان به 450 سکه رسیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی تاکید کرد: این مطالعه نشان می دهد با وجود فرهنگ سازیهای انجام شده در سالهای اخیر میزان مهریه نه تنها کاهش نیافته بلکه روند افزایش آن سرعت بیشتری پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: در این پژوهش انجام شده پاسخگویان که زنان متاهل 20 تا 40 ساله بودند میانگین میزان مهریه خود را 300 سکه اعلام کردند.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه گفت: در این مطالعه میزان مهریه را از نظر برش زمانی با سن افراد تقاطع دادیم و مشخص شد در سنین بالا متوسط میزان مهریه 200 سکه است ولی این میانگین با کاهش سن افراد افزایش پیدا می کند و به حدود 450 سکه هم می رسد.

وی با تاکید بر اینکه نتایج این مطالعه نشان می دهد میزان مهریه در کشور روندی رو به افزایش دارد تصریح کرد: البته نمی توان گفت افراد در سنین بالاتر میزان مهریه بیشتری تعیین می کنند چون سن ازدواج افراد در این مطالعه مد نظر قرار نگرفته است و ممکن است فرد 40 ساله دو سال پیش ازدواج کرده باشد.

کاظمی پور تاکید کرد: البته این مطالعه نشان داد که میزان مهریه با تحصیلات رابطه مستقیم دارد و هر چه میزان تحصیلات افراد افزایش می یابد، میزان مهریه نیز بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: می توان گفت به دلیل اینکه جامعه به سمت سواد بیشتر و تحصیلات بالاتر می رود می توان انتظار داشت که متوسط میزان مهریه نیز بالاتر برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016