دوشنبه 19 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيژن بيژنی: پر پرواز داريم اما افق روشن نه! ايلنا

بيژن بيژنی از نبود پشتوانه‌ی دولتی و اجتماعی در عرصه‌ی موسيقی انتقاد کرده و تنگناهای کار هنری در عرصه‌ی موسيقی را مورد تاکيد قرار داده و می‌گويد: در کشور فقط بعداز مرگ هنرمندان؛ مراسم‌های رنگارنگ برايشان برگزار می‌کنند.


ايلنا: بيژن بيژنی ازجمله چهره‌هايی است که هم‌اکنون در حوزه تجسمی فعال‌تر شده است و برای حضور در عرصه‌ی موسيقی می‌گويد: پرپرواز داريم اما جايی برای پرواز کردن نه!
و باز می‌گويد: هنرمندان نگين انگشتری سرزمين خود هستند اما در کشور ما فقط بعداز مرگ هنرمندان؛ مراسم‌های رنگارنگ برايشان برگزار می‌کنيم و از آنها به خوبی ياد می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بيژن بيژنی، خواننده، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، گفت: در شرايط‌ موجود همه‌ی مسائل تحت‌الشعاع اقتصاد خراب کشورمان است و به يقين در اين شرايط اولويت مردم خريد آثار موسيقی يا تابلوی نقاشی نيست.
وی افزود: حضور فعال در عرصه‌ی موسيقی مانند ساختن يک خانه است که برای ساختن آن بايد مصالح داشت و بدون داشتن مصالح يا همان پشتوانه، کار کردن حتی با نقشه‌ی قبلی هم منطقی نيست.
بيژنی اعتقاد دارد که: هم‌اکنون اغلب هنرمندان که از دوستان صميمی من هستند؛ دست روی دست گذاشته‌اند و منتظر يک حادثه در حوزه‌ی هنر هستند.
اين خواننده موسيقی کلاسيک درباره‌ی اثری جديد خود به آهنگسازی محمدجواد ضرابيان گفت: اکنون مشغول نوشتن پارتيتور اين اثر موسيقايی هستم اما چنان انگيزه‌ای برای ضبط آن ندارم.
وی ادامه داد: ما اين آثار را با خون دل آرايش می‌کنيم؛ چراکه همه در تنگنا هستيم و بدون هيچ پشتوانه‌ی دولتی و حتی اجتماعی؛ آثار خود را عرضه می‌کنيم.
اين هنرمند با تاکيد بر اين موضوع که خلق اثر توسط هنرمند درصورت اطمينان به ضبط اثر، صورت می‌گيرد، اظهار داشت: هيچ هنرمندی با اين اميد که اثرش پارتيتور می‌شود و به بايگانی کتابخانه‌اش فرستاده می‌شود، اثری خلق نکرده و نمی‌کند.
بيژن بيژنی گفت: ما نااميد نيستيم و پرپرواز داريم اما تا چه زمان بايد به اميد افق‌های روشن و به اميد اينکه روزی خستگی از تن بيرون خواهيم کرد، پرواز کنيم.
اين خواننده از مسئولان و متوليان هنر موسيقی گله‌ کرده و گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی ميان هنرمند و مسئولان هستند اما ما در رسانه؛ درد را گفته‌ايم و درمان را نيز هم! و توقع داريم که به اين حرف‌ها توجهی نمی‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016