شنبه 18 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازيگر نقش «جهان پهلوان تختي»: علي حاتمي بيش از 10 سال به دنبال ساخت «جهان پهلوان» بود، ايسنا

كشتي‌گيري كه قرار بود در فيلم «جهان پهلوان» علي حاتمي نقش تختي را بازي كند، يكي از بزرگترين افسوس‌هاي زندگي‌اش را ساخته نشدن اين فيلم دانست.

1389_10_Art_431.jpg
خسرو نظافت‌دوست، درچهل و سومين سالروز درگذشت جهان پهلوان تختي درگفت‌وگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به نحوه انتخابش براي حضور در اين فيلم يادآور شد: زنده‌ياد حاتمي به دنبال شخصي بودند كه چهره‌اش به تختي نزديك باشد و به ورزش كشتي هم آشنا باشد كه با پرسش‌وجو از دوستان ورزشكار، من معرفي شدم و به سراغم آمدند كه بعد از تست گريم كه انجام شد از من خواستند كه در اين فيلم بازي كنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: ايشان براي ساخت اين فيلم با مشكلات زيادي همراه بودند. بحث ساخت «جهان پهلوان» براي اولين‌بار در سال 62 مطرح شد كه قرار بود بنياد مستضعفان سرمايه‌گذار اصلي فيلم باشد كه در نهايت آنها انصراف دادند و مرحوم حاتمي به دنبال سرمايه‌گذار ديگري بودند. بعد از چهار سال دوباره با من تماس گرفتند و اعلام كردند كه قرار است با كمك سازمان تربيت بدني و باشگاه پرسپوليس اين فيلم ساخته شود و آن هم پس از مدتي بي‌نتيجه ماند.

نظافت‌دوست ادامه داد: مرحوم حاتمي همچنان ضمن پيدا كردن سرمايه گذارمشغول تحقيق براي كامل‌تر شدن اين فيلم بودند تا در نهايت در سال 73 با من تماس گرفتند و اعلام كردند كه اين بار ساخت اين فيلم جدي است و هدايت فيلم و سيما فيلم قرار است مشتركا اين فيلم را تهيه‌كننده و بالاخره «جهان پهلوان» در شهرك سينمايي كليد خورد.

وي با بيان اين كه فيلمبرداري از صحنه‌هاي به دنيا آمدن جهان پهلوان تختي و شيرخوارگي او آغاز شد اظهار داشت: قرار بود چهار نفر از شيرخوارگي تا زمان فوت در نقش تختي ظاهر شوند و نقش جواني ايشان از 22 سالگي تا زمان فوتشان را به من داده بودند كه متاسفانه عجل به علي حاتمي مهلت نداد و اين كار نيمه كاره باقي ماند.

نظافت‌دوست درباره ساخته شدن فيلمي با همين نام توسط بهروز افخمي گفت: افخمي با توجه به اين كه فيلمنامه‌اي از كار علي حاتمي باقي نمانده بود فيلمي به روايت خودشان درباره جهان پهلوان تختي ساختند كه بيشتر حالت مستند داشت و من هم نقش كوتاهي بازي كردم.

وي افزود: در واقع علي حاتمي فيلمنامه را روي دلش داشت و هنگامي كه سر صحنه مي‌آمدند كاغذ كوچكي در مي‌آوردند و صحنه آن روز را اعلام مي‌كردند. بعد از فوت ايشان هم سيمافيلم از تهيه فيلم كنار كشيد و همه عوامل كنار رفتند و تنها من ماندم كه آقاي شايسته خواستند در صحنه‌هايي كه مربوط به تختي مي‌شود مقابل دوربين بروم و چند صحنه كوتاه از جمله مرگ ايشان و صحنه اي مربوط به سوار ماشين شدنشان را بازي كردم و مصاحبه‌اي هم در اين فيلم درباره تختي با من شد.

وي با بيان اين كه از دوران نوجواني جهان پهلوان تختي برايش اسطوره بوده است، گفت: 17 ساله بودم كه به سالن هفت تير مي‌رفتم و تمرين‌هاي ايشان را مي‌ديدم و به عشق او از سال 48 ورزش كشتي را آغاز كردم و طي سال‌هاي حضورم در اين عرصه به قهرماني بازي‌هاي آسيايي و كسب چندين مدال بين‌المللي رسيدم.

نظافت دوست درباره اين كه طي اين سال‌ها پيشنهاد ديگري براي بازيگري داشته گفت: در زماني كه قرار بود در فيلم «جهان پهلوان» علي حاتمي بازي كنم، ايشان به من عنوان كسي كه قرار است نقش تختي را بازي كند احترام زيادي مي گذاشتند، اما در كار بهروز افخمي با بي‌احترامي‌هاي زيادي مواجه شدم كه باعث دلزدگي من از سينما شد و الان حتي از دوربين هم فرار مي‌كنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016