چهارشنبه 3 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرتعطيلی‌ترين کشورهای جهان کدامند؟ خبرآنلاين

جامعه > جهان - برخی از ما معتقديم کشور ما جزو پرتعطيل ترين کشورهای جهان است اما به نوشته سابت ميراث اريا ما در اين ليست تنها نيستيم

آنچه در ادامه می آيد فهرستی از نام کشورهايی است که بيشترين تعطيلات ساليانه سال ۲۰۰۸ را به خود اختصاص داده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




چين، هنگ کنگ:
برای کارگران چينی، علاوه بر تعطيلات آخر هفته، در طول سال روزهای ديگر همچون روز سال نو، جشنواره بهار، روز کارگر و روز ملی نيز به عنوان روزهای تعطيل محاسبه می شود. در بين کارگران آنهايی که در شرکتهای چند مليتی مشغول به کار هستند علاوه بر روزهای گفته شده از تعطيلات کريسمس نيز بهره می برند. تعطيلات ساليانه نيز که بين يک تا دو هفته است معمولا به صورت توافقی ميان کارگران و کارفرمايان تعيين می شود. اينگونه تعطيلات که جمعا ۱۶ روز هستند چين را به عنوان يکی از اولين کشورها با تعطيلی زياد معرفی می کنند.

مصر:
۲۱ روز تعطيلی برای شغلهای رسمی، ۱۶ روز تعطيلات عمومی در طول سال و دو روز تعطيلات آخر هفته، مجموع تعطيلات ثابت و متغير را در مصر تشکيل می‌دهند. در صورت همزمانی تعطيلات عمومی با تعطيلات آخر هفته، اين روزها در هفته آتی کارمندان دولتی محاسبه می شود. شرکتهای خصوصی نيز تعطيلات آخر هفته را نيز جز روزهای تعطيل عمومی خود در نظر می گيرند. از اينرو اين روزها در زمره تعطيلات ساليانه کارمندان قرار گرفته و باعث کاهش آن می شوند.

هند:
تعطيلات ساليانه به صورت ميانگين برای کارمندان شرکت‌های خصوصی بين ۱۵ تا ۲۰ روز است.
شلوغ‌ترين فصل مسافرت برای شهروندان هندی تعطيلات تابستانی مدارس در ماه ژوئن است که در آن بسياری از خانواده‌ها به سفرها و تفريح‌های متعدد می‌پردازند.

اندونزی:
جشن عيد فطر در آخرين روز ماه مبارک رمضان يکی از برجسته‌ترين اعياد و تعطيلات اندونزی محسوب می‌شود. در اين روز که در زبان محلی لباران (Lebaran) ناميده می‌شود، بسياری از کلان شهر نشينان به ويژه مسلمانان به زادگاه‌های خود که اغلب مناطق روستايی هستند باز می‌گردند.

دولت نيز معمولا تعطيلاتی يک هفته‌ای (پنج روزه) را برای بهره‌گيری کامل شهروندان از عيد در نظر می‌گيرد.

اگر چه به دليل حوادث تروريستی سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ تا حدودی از ميزان تعطيلات بلند مدت و مسافرت‌های طولانی شهروندان کاسته شده است اما هنوزاندونزی در ميان مقاصد مسافرت های توريستی جايگاه ويژه ای دارد.

تايلند:
مرخصی سالانه کارمندان تايلندی ۴۰ روز است که ۱۰ روز آن را تعطيلات ۱۰ روز را مرخصی‌های استحقاقی و ۲۰ روز را مرخصی‌های استعلاجی تشکيل می‌دهند. علاوه بر مرخصی سالانه، ۱۳ روز نيز به عنوان تعطيلات مذهبی و ملی به جمع ايام غير کاری شهروندان تايلندی اضافه می‌شوند.

شهروندان تايلندی حداقل دوبار در سال تعطيلات خود را با تعطيلات پايان ترم کودکانشان که در ماه‌های آوريل و اکتبر است، يکی کرده و به مسافرت و گشت و گذار می‌پردازند.

مراکش:
اهالی مراکش در اغلب اوقات مرخصی‌های سالانه خويش را در داخل کشورشان، در کنار خانواده و اقوام و در خانه می‌گذرانند. بيشتر روزهای تعطيل به دو يا سه هفته ماه اوت مربوط است که معمولا صرف تفريح در کنار سواحل اقيانوسی و مديترانه‌ای اين کشور می‌شود. در اين بين شايد خانواده‌هايی با سطح درآمد متوسط به ديگر مناطق کشور مسافرت می‌کنند.

مالزی:
مالزی هر ساله از تعطيلات قابل توجهی برخوردار است. کارمندان اين کشور معمولا از ۱۴ تا ۲۴ روز مرخصی ساليانه و ۳۰ روز مرخصی پزشکی بهره می‌برند. اکثر اين تعطيلی‌ها يا به نوعی مرخصی‌ها در پايان يا آغاز سال که مصادف با جشن‌ها و مراسم سنتی و تعطيلات رسمی همچون عيد مبارک، کريسمس، سال نو چينی و ديپاوالی است، گرفته می‌شوند. فصل تعطيلات مالزی معمولا از ماه نوامبر آغاز و تا فوريه سال بعد ادامه خواهد داشت.

شيلی:
تعطيلات عمومی شيلی ۱۳ روز است. برخی از اين تعطيلات که در روزهای کاری قرار می‌گيرند معمولا به يک شنبه‌ها نزديک می‌شوند تا به اين وسيله کارمندان از سه روز تعطيلی استفاده کنند.

اکثر رويدادهای فرهنگی و سنتی شيلی رابطه‌ای نزديک با جشن روز استقلال اين کشور دارد جشنی که هرساله در هجدهم ماه سپتامبر برگزار می‌شود. بر خلاف ديگر تعطيلی‌ها، اين جشن مختص همين تاريخ است و هيچ گاه به سمت يک شنبه بعدی کشيده ‌نمی‌شود.

ترکيه:
تابستان مهمترين زمان برای تعطيلات در ترکيه است. عشق به هوای گرم حتی مسافران را در روزهای تعطيل زمستان به سمت مناطق گرمتر در جنوب اين کشور می کشاند.

تعطيلات مذهبی نيز يکی ديگر از ايام تعطيل ترکيه محسوب می‌شوند. دو جشنواره مذهبی و سه روز تعطيلات ملی از جمله روزهای غير کاری اين کشور هستند که شمار ايام تعطيل ترکيه را به ۱۳ روز می‌رسانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016