پنجشنبه 3 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نويسنده و منتقد سينما: فيلم 'جدايي نادر از سيمين' بهترين گزينه براي شركت در رقابت اسكار است، ایرنا

عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي،فيلم'جدايي نادر ازسيمين' را بهترين گزينه براي حضور در رقابت اسكاردانست و گفت: انتخاب فيلم ديگري جز اثر يادشده، نزديك شدن به اسكار را غيرممكن مي كند.

'محسن سليماني فاخر'روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارگروه فرهنگي ايرنا افزود: انتخاب هر فيلمي غير از جدايي نادر از سيمين كه به عنوان پربيننده‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران در اروپا انتخاب شده، براي اسكار امسال غيرحرفه اي است.

به عقيده اين نويسنده و منتقد سينمايي، اختصاص خرس طلايي جشنواره برلين، فيلم برگزيده جشنواره هاي معتبر سينمايي، در كنار فيلمنامه، كارگرداني و بازي هاي استاندارد فيلم جدايي نادر از سيمين از ويژگي هاي مثبت اين اثر براي شركت در رقابت اسكار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سليماني با يادآوري اينكه سينماي ما در كنار مردم و خواست و حمايت آنها رشد كرده است ،توضيح داد: هنر و هنرمند در ذات خود ميل به از ميان برداشتن مرزها دارد، نبايد آن را محدود كرد.

اين منتقد سينمايي همچنين فيلم' يه حبه قند' ساخته سيد رضا ميركريمي را اثري موفق دانست و گفت: يه حبه قند فيلمي است كه به دليل فقدان يك داستان قصه گو ،منجسم براي گزينش در اسكار شانسي ندارد.پخش‌كننده اين فيلم نيز براي معرفي جهاني آن كار خاصي صورت نداده است.

سليماني فاخر،سينما را مرز پيوند دادن انسان ها و شناخت سرزمين ها توصيف كرد و ادامه داد:فيلم جدايي نادر از سيمين به دليل قدرت تكنيكي و محتوايي اش ،مي تواند در دنيا مطرح شود و اين امر سينماي ايران را به جهانيان معرفي مي كند.

سينماي ايران براي اعلام نام نماينده‌اش براي حضور در بخش بهترين فيلم غير انگليسي‌زبان هشتاد و چهارمين دوره جايزه اسكار 2012 تا اول اكتبر -9 مهر ماه- فرصت دارد.

هياتي متشكل از 9 سينماگر زير نظر بنياد سينمايي فارابي، نماينده سينماي ايران در اسكار را انتخاب مي كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016