پنجشنبه 3 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
19 شهریور» اشتغال از اساسی‌ترین مشکلات معلولان است، فارس
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه ميليون معلول شديد و بسيار شديد در کشور وجود دارد، ايرنا

قزوين - معاون توانبخشی و پيشگيری از معلوليت سازمان بهزيستی کشور تعداد معلولين شديد و بسيار شديد در کشور را حدود سه ميليون نفر اعلام کرد.

' يحيی سخنگوی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: : يک ميليون و ۲۰۰هزار نفر از معلولين کشور تحت پوشش اين سازمان هستند که با احتساب اعضای تحت پوشش خانواده های آنان، اين رقم يه يک ميليون و ۷۵۰ هزار نفر می رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون توابخشی و پيشگيری از معلوليت سازمان بهزيستی کشور در ادامه با تاکيد بر ضرورت مناسب‌ سازی محيط شهری برای معلولان خاطر نشان ساخت: نامناسب بودن محيط شهری يکی از مهم‌ترين مشکلات اين قشر از افراد جامعه است که بايد در راستای رفع اين چالش، گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

وی با بيان اينکه همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم بايد در مناسب ‌سازی محيط شهری بکوشند، ادامه داد: با وجود تدوين و ابلاغ قانون مناسب‌ سازی محيط شهری، اين قانون تاکنون به صورت کامل اجرايی نشده است که بايد شهرداری‌ها در راستای تحقق کامل اين مهم همت کنند.

دکتر سخنگوی تاکيد کرد: در مناسب‌ سازی محيط شهری بايد معيارها و اصول استاندارد و زيباشناختی مورد توجه قرارگيرد.

وی با اشاره به تکليف قانون برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر اينکه دستگاه های حمايتی سالانه بايد ۱۰ درصد از افراد تحت پوشش خود را خارج کنند، اظهار داشت: امسال ۳۸ تا ۴۰ هزار نفر توسط بهزيستی کشور توانمندسازی می شوند.

دکتر سخنگوی ، توانمندسازی اقتصادی، مهارت آموزی، توان پزشکی و اشتغالزايی را از جمله خدمات بهزيستی برای معلولين کشور دانست و افزود: حمايت از طرح های پيشنهادی خود معلولين نيز از برنامه های بهزيستی کشور است.

معاون توانبخشی و پيشگيری از معلوليت بهزيستی کشور با بيان اينکه نيکوکاری و مشارکت در امور خير، ريشه در اعتقادات و باورهای دينی افراد دارد، اظهار کرد: هر کجا خيرين به کمک بهزيستی آمده اند در ارائه خدمات از نظر کيفی و کمی رشد قابل توجهی داشته ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016