شنبه 19 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
12 شهریور» مصائب‌نان‌آوری زنانه، مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اشتغال از اساسی‌ترین مشکلات معلولان است، فارس

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از مشکلات اساسی و اصلی معلولان اشتغال آنهاست که لازم است برنامه‌های مدونی برای این امر از سوي مسئولان تدوین شود.
خبرگزاری فارس: اشتغال از اساسی‌ترین مشکلات معلولان است

موسی‌الرضا ثروتی، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان که توسط مجلس تصویب شده است، اظهار داشت: این قانون باید به طور کامل به مرحله اجرا دربیاید اما در اجرای آن مشکلاتی ایجاد شده است، از جمله بحث مربوط به اعتبارات که اکثر سازمان‌ها و ادارات مانند سازمان بهزیستی از کمبود اعتبارات رنج می‌برند بنابراین اگر قانونی بخواهد اجرا شود، باید بودجه‌های متناسب با آن در اختیار عوامل اجرایی قرار گیرد.

برخی از معلولان از امکانات اولیه نیز بی‌بهره هستند

وی ادامه داد: حدود 2.5 میلیون معلول در کشور وجود دارند که از این تعداد 600 هزار نفر با معلولیت خاص هستند که فرصت اولیه بروز استعدادها و توانایی‌ها هم به آنها داده نمی‌شود. متأسفانه معلولان تحت پوشش بهزیستی که معلولیت خاصی دارند با مستمری 30 هزار تومان در ماه زندگی خود را سپری می‌کنند که به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای آنها نیست.

ثروتی اضافه کرد: در رابطه با سایر موارد از جمله آماده‌سازی اماکن و معابر برای معلولان، شهرداری باید به طور جدی وارد عمل شود و امکانات رفاهی ویژه‌ای را برای معلولان در نظر بگیرد، به‌گونه‌ای که معلولان به راحتی بتوانند تردد کرده و به امکانات دسترسی داشته باشند. آماده‌سازی ساختمان‌ها و اماکن برای معلولان چندین سال است که مورد بحث قرار می‌گیرد اما در عمل به مرحله اجرا درنیامده است. به طور کلی برخی از معلولان از امکانات اولیه نیز بی‌بهره هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




یکی از اساسی‌ترین مشکلات معلولان اشتغال است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: گروه دیگر از معلولان، معلولان ویلچری هستند که به دلیل فقدان اعتبارات و بودجه‌های لازم برخی از آنها به امکانات اولیه نیز دسترسی ندارند و با مشکلاتی مواجه هستند. یکی از این مشکلات که تقریباً اکثر معلولان با آن مواجه هستند، مسکن و اشتغال است که از مهمترین و اساسی‌ترین مشکلات معلولان به شمار می‌رود، در این رابطه باید اعتبارات لازم در مجلس تصویب شده و به مرحله اجرا درآید. هر اقدامی که قرار است انجام شود، باید از قبل پیش‌بینی شود.

وی گفت: برای برطرف شدن مشکلات متعدد معلولان، دولت باید لایحه افزایش اعتبارات برای این قشر از جامعه را به مجلس ارائه کند تا مجلس نیز آن را مورد تصویب قرار دهد اما در حال حاضر لایحه‌ای در این مورد به مجلس ارائه نشده است همچنین در رابطه با افزایش بودجه معلولان، 7 سال است که این امر محقق می‌شود اما در عمل کافی نیست و باید بودجه‌های بیشتری تصویب و به دولت ارائه شود. اگر افزایش اعتبارات برای معلولان پیش‌بینی شود، دولت آن را به مجلس ارائه می‌کند و در غیر این صورت امکان افزایش اعتبارات وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016