شنبه 12 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شب‌نامه‌های فرقه کیهانی؛ تلاشی مذبوحانه برای تطهیر سردسته، فارس

خبرگزاری فارس: در حالی که رهبر فرقه کیهانی به‌دلیل روند غیر قانونی کارهایش مانند دخالت در درمان در بازداشت به سر می‌برد و منتظر صدور حکم است، عده‌ای از نزدیکانش در تلاشی مذبوحانه با پخش شب‌نامه‌هایی سعی در تطهیر و تقدیس وی دارند و معتقدند به زودی عروج می‌کند!

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، دادگاه عمومی و انقلاب در حال بستن پرونده و اعلام حکم «رهبر فرقه کیهانی» است که به‌طور قطع چند سال زندان، پرداخت چند صدمیلیونی پول‌های جذب کرده، جریمه به‌خاطر دخالت‌ در درمان، لغو مجوز اولیه ثبت شرکت‌ها و ... جزو احکام وی است و البته پرونده هنوز مفتوح بوده و تحقیقات ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما نکته قابل توجه اینکه اخیراً برخی مریدان این فرقه به پخش شب‌نامه‌ها، بروشورها و عکس‌های این فرد روی آورده‌اند؛ یکی از این شب‌نامه‌ها، مقاله‌ نماز رهبر فرقه است تا به وسیله آن نشان دهند تفکر فرقه در خصوص نماز چیست!

گذشته از محتوای این مقاله که جای سؤالات بسیار دارد، چند پرسش دیگر از نویسنده این مقاله مطرح است که مریدان فرقه می‌توانند در این مورد تحقیق کرده و پاسخ دهند:

1- رهبر فرقه در 30 سال گذشته در کدام پایگاه نماز مانند مساجد و یا نمازخانه‌ها شرکت می‌کرده است؟
2- رهبر فرقه در فروعات نماز از کدامیک از مراجع عظام تقلید می‌کند؟
3- وی که خود اذعان دارد در نیمه دوم زندگی به نماز روی آورده، در مورد قضاهای نمازش چگونه رفتار کرده است؟
4- چندمرتبه در نماز جمعه شرکت کرده است تا روح نماز و جماعت را درک کرده باشد؟
البته شاید پرسش در این موارد صحیح نباشد اما هنگامی‌که شب‌‌نامه پخش می‌شود سؤال هم ایجاد می‌شود و البته پاسخ همه این سؤالات منفی است!

همچنین کسی که درباره حج و بالندگی آن مقاله می‌نویسد ـ و اتفاقا استطاعت‌ مالی و جسمی هم دارد ـ چه‌طور به همه کشورها سفر می‌کند ولی تصمیم نمی‌گیرد یک سفر عمره مفرده برود تا از نزدیک این تعالی را درک کند؟! خدا رحمت کند شریعتی و جلال آل احمد که ابتدا حج رفتند و بعد آن فضا را روی کاغذ ترسیم کردند، ولی این فرد سعی کرده از راه دور حج را درک کند و بنویسد!!!

اما نکته دیگر اینکه مدیران وی تصور می‌کنند رهبر فرقه در حال عروج است و این جمله را نیز از زبان رهبر فرقه تبلیغ می‌کنند! او خود در نوشته‌ها آورده پس از مرگ و در مرحله لامکان و لاتضاد و لازمان به خدایی می‌رسد و می‌تواند در یکی از جهان‌های موازی و ناسوتی خدایی کند، لذا مریدان بصورت هدفدار این نکته را مطرح می‌کنند تا او را قدیس و دارای روح بالارونده معرفی کنند تا بلکه بدین وسیله، بقیه مریدان را به ماندن در این تشکیلات قانع سازند.

این تلاش‌های مذبوحانه در حالی صورت می‌گیرد که رهبر فرقه کیهانی در حال حاضر به‌دلیل روند غیر قانونی کارهایش ـ مانند دخالت در درمان ـ در بازداشت به سر می‌برد و تعدادی دیگر از وابستگان تشکیلاتی وی نیز بازداشت و در مرحله تحقیقات از ترورهای انجام شده هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016