دوشنبه 23 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بنگلادش: در پی صاعقه ۱۳ نمازگزار جان سپردند + تلفات معترضان به وضع مسلمانان برمه در هند

صدای آمریکا - قربانيان در حال برگزاری نماز تواريح، ويژه ماه رمضان، در مسجدی در منطقه سونام گنج در شمال شرقی کشور بودند، و صاعقه پس از برخورد با بلندگويی که روی بام مسجد نصب شده بود، به نمازگزاران برخورد کرد و ۱۳ تن از آنان، از جمله پيشنماز مسجد، را از پای درآورد.

در اين حادثه ۶ تن ديگر نيز زخمی و به بيمارستان منتقل شدند.

سونام گنج در بنگلادش يک منطقه صاعقه زا است که در جريان توفانهای فصلی موسوم به مانسون حادثه آفرين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تلفات معترضان به وضع مسلمانان برمه در هند

در درگيری ميان پليس هند و هزاران تن از مسلمانانی که در اعتراض به مرگ هم کيشان خود در برمه تجمع کرده بودند، دو نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

روز يکشنبه پليس در مرکز شهر بمبئی سعی کرد با استفاده از باتوم و شليک تير هوايی، معترضانی را که سنگ پرتاب می کردند و به ده ها خودروی پليس آسيب زده بودند، متفرق کند.

چندين خودروی ديگر از جمله، وَن های خبرگزاريها نيز به آتش کشيده شدند.

«آروپ پاتنايک»، کميسر پليس، با رد کشته شدن معترضان به ضرب گلوله، گفت: که دو تن از معترضان بر اثر جراحات وارده در درگيريها جان باختند و پنجاه و دو نفر، از جمله چهل و چهار افسر پليس هم زخمی شده اند.

کميسر پليس گفت: معترضان به پوشش رسانه ای شورش های ماه گذشته در ايالت آسام هند اعتراض داشتند و آن را مغرضانه و عليه قربانيان مسلمان می دانستند.

در درگيری آسام بين قوم «بودوس» و مهاجران مسلمان، که به طور عمده بر سر حق زمين بود، دستکم پنجاه و سه نفر کشته شدند و حدود چهار صد هزار نفر هم از خانه های خود به اردوگاههای امدادی دولتی پناه بردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016