شنبه 18 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هويت واقعي افراد در سايت‌هاي همسريابي تضمين شده نيست

نايب رييس انجمن روان شناسي اجتماعي ايران با تاكيد بر اينكه هيچ تضميني براي صحيح بودن هويت واقعي افراد در سايت‌هاي همسريابي وجود ندارد، گفت:‌ زماني مي‌توان درستي اين اطلاعات را فهميد كه بتوان در عالم واقع با طرف مقابل روبرو شد.

عزيزاله تاجيك اسماعيلي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد ويژگي منفي سايت‌هاي همسريابي، افزود: به عنوان يك فرد فعال و كنش گر وقتي وارد اين فضاي مجازي مي‌شويد با هر تعداد هويتي مي‌توانيد خود را معرفي كنيد و نمي‌توان تشخيص داد اطلاعات اين اشخاص درست يا نادرست است.

وي ادامه داد: تعاملي كه در اين سايت‌ها صورت مي‌گيرد اصلا قابل اطمينان نيست و حتي زن يا مرد بودن و سن افراد مشخص نيست و فقط زماني مي‌توان درستي اين اطلاعات را فهميد كه بتوان در عالم واقع با طرف مقابل روبرو شد.

تاجيك اسماعيلي با تاكيد بر اينكه ازدواج يك امر اجتماعي، اقتصادي و رواني است، اظهار كرد: ميزان طلاق با پيوندهاي خانوادگي رابطه‌‌ي معكوس دارد،‌ به اين معني كه در ازدواج‌هايي كه به واسطه‌ي روابط خانوادگي، فاميلي و اجتماعي صورت مي‌گيرد در مقايسه با ازدواج‌هايي كه با انتخاب طرفين است معمولا با ميزان طلاق خيلي كمتري مواجه هستم.

سايت‌هاي همسريابي ابزار كمكي در فرآيند ازدواج است

اين روان شناس اجتماعي، سايت‌هاي همسريابي را به عنوان يك ابزار كمكي در فرآيند ازدواج دانست و خاطر نشان كرد: ممكن است فردي نتواند در روابط اجتماعي‌اش كسي را انتخاب كند، اين چنين افرادي مي‌توانند به اين سايت‌ها مراجعه كرده ولي بلافاصله به عالم واقع بازگردند.

وي اضافه كرد: پس از معرفي فرد در اين سايت‌ها و دريافت اطلاعات از طرف مقابل، بايد قرارهاي حضوري ترتيب داد و اطلاعاتي را كه افراد با آن معرفي شده‌اند در عالم واقع بررسي كرد.

بايد نگاه فرهنگي به فضاي اينترنتي داشته باشيم

نايب رييس انجمن روانشناسي اجتماعي ايران در مورد نوع نگاه مسئولين و خانواده‌ها به فضاي اينترنتي، گفت: اصلا با فيلترينگ موافق نيستم و بايد به جاي نگاه امنيتي،‌ نگاه فرهنگي به فضاي اينترنتي داشته باشيم.

وي ادامه داد: آگاهي بخشي به خودي خود نظارت ايجاد مي‌كند، نسل جديد را بايد به گونه‌اي تربيت كرد كه خودش، خودش را مديريت كند و كنترل از بيرون مطلقا در سطح خانواده‌ها و عرصه‌هاي اجتماعي جواب نمي‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تاجيك اسماعيلي همچنين در مورد افرادي كه به سوء استفاده در اين سايت‌ها مشغول هستند، اظهار كرد: سايت‌‌ها و فضاهاي اينترنتي امور اجتماعي نوپديد‌اند و مسئولان بايد در مقابل افرادي كه به استفاده منفي از اين فضاها مي‌پردازند قانون گذاري كرده و ضوابطي را براي اين سايت‌ها تبيين كنند.

وي در پايان با تاكيد بر آشنا كردن جوانان و نوجوانان با چنين پديده‌هاي نوظهوري، گفت: مطالعات زيادي بر روي جنبه‌هاي اجتماعي و روان شناختي صورت گرفته است. اين مطالعات بايد به متون آموزشي و مدون تبديل شوند و توسط مراكز به افراد آموزش داده شوند تا كاربر بداند با چه مسايل رفتاري مواجه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016