چهارشنبه 22 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۶۰درصد زندانیان بار اول فاقد سابقه کیفری هستند

تهران-فرمانده پلیس آگاهی کل کشور اعلام کردسالانه 60 درصد افرادی که برای بار اول به زندان می افتند فاقد سابقه کیفری هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا سردار ˈسید حسن بتولیˈ روز سه شنبه در همایش یک روزه آموزشی انتظامی کارکنان دولت که در سالن کوثر نیروی انتظامی برگزار شد،افزود:این افراد جرایم جدیدی مرتکب می شوند به عنوان مثال آنان به دلیل مصرف شیشه قدرت مضاعفی پیدا کرده وجرایمی را انجام می دهند که کاملا در دید عموم است.

وی با بیان اینکه آنان از اسلحه استفاده می کنند،اظهار داشت:این افراد سارق حرفه ای نیستند و به طور حرفه ای عمل نمی کنندزیرا سارق حرفه ای سعی می کند در دید عموم قرار نگیرد.

سردار بتولی تصریح کرد:این عوامل باعث احساس ناامنی در مردم شده و کاهش مشارکت مردم با پلیس را به همراه دارد.

فرمانده پلیس آگاهی کشور با اشاره به اینکه وابسته به مردم است، ادامه داد:افزایش افزایش پرونده ها از یکسو وافزایش ورود مجرمان جدید و کاهش مشارکت مردم باعث کاهش عملکرد پلیس می شود و ممکن است کم کم جامعه اعتماد خود ار از دست بدهد.

وی با استناد به آمارهای قوه قضاییه گفت:13 میلیون پرونده جاری در کشور وجود دارد و سالانه 4 میلیون پرونده نیز اضافه می گردد در حالیکه فقط هفت هزار قاضی در کشور داریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بتولی گفت: افزایش کار پلیس و قضات باعث می شودکه فرصت کافی برای رسیدگی به پرونده ها وجود نداشته باشد.

وی افزود:با توجه به موارد یاد شده یا پاسگاه های کشور اضافه شده و چند برابر شود که این امر امکان پذیر نیست یا باید نگاه امنیتی را تغییر دهیم.

سردار بتولی با بیان اینکه سالانه حدود 28 تا 30 هزار پرونده کلاهبرداری در کشور وجود دارد،ادامه داد:هر کدام از این پرونده ها مصیبتی برای پرسنل ما است که وقت زیادی را می طلبد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016