چهارشنبه 26 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طراحی تهیه بسته آموزشی ازدواج برای نوجوانان

رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: بسته آموزشی به منظور ارتقای آگاهی نوجوانان در زمینه تغییر و تحولات جسمانی، روانی و اجتماعی دوران بلوغ برای آماده سازی آنان در زمینه ازدواج مناسب طراحی کرده‌ایم و قرار است در مدارس سراسر کشور اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مریم مجتهدزاده در نشست خبری تشریح طرح مطلع مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف پنج ساله این برنامه تدوین بسته و اجرای آن در 50 هزار مدرسه راهنمایی و دبیرستان سراسر کشور است.

وی افزود: بسته آموزشی که در سال 91 طراحی شده است در سال 92 در 5000 مدرسه و در هر یک از سالهای 93 تا 95 در 15 هزار مدرسه ارائه می‌شود.

مجتهدزاده در ادامه اظهار کرد: طرح دانش آموزی طلیعه در سال 91 برای 10 هزار دانش‌آموز به اجرا درآمده است و علاوه بر آن طرح طلوع مخصوص دانشجویان را اجرایی می‌کنیم.

مجتهدزاده یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را تدوین و اجرای بسته آموزشی جذاب در رسانه‌های مورد توجه جوانان برشمرد و اظهار کرد: این برنامه به منظور ارتقای آگاهی و مهارت جوانان در زمینه اهمیت ازدواج بهنگام، پایدار و ساده بر مبنای سبک زندگی اسلامی – ایرانی با تاکید بر مهارت‌های ارتباطی بین زوجین، تعادل بین نقش‌های روانی – اجتماعی و مسئولیت‌های خانوادگی و ... تهیه شده است و در این جهت قرار است پنج سریال، 10 فیلم، 200 برنامه تبلیغی کوتاه، یک سایت تبلیغی و کاربردی تهیه شود.

وی در ادامه یکی دیگر از راهبردهای کلان این مرکز را آگاهی بخشی و ارتقای مهارت‌های نوجوانان و جوانان و در زمینه تحکیم خانواده بر مبنای سبک زندگی اسلامی ایرانی ذکر کرد.

رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یکی از برنامه‌های کوتاه مدت مرکز به عنوان «طوبی» اشاره و عنوان کرد: برنامه میان مدت ما عملیاتی شدن ماده 230 قانون اساسی بود که بر مبنای آن 14 سند تنظیم شد و علاوه بر آن در زمینه تحکیم خانواده نیز برنامه‌هایی در سه زمینه کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌های بلند مدت در زمینه تحکیم خانواده در ستاد ملی زن و خانواده تصویب و تقسیم کار ملی صورت گرفته است.

مجتهدزاده در زمینه علت اجرای طرح مطلع مهر اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده اگر زوجین 5 سال اول زندگی را به خوبی در کنار هم سپری کنند از فروپاشی خانواده جلوگیری می شود بنابراین خطر اول فروپاشی خانواده در پنج سال اول زندگی مشترک است. بنابراین با دستگاه‌های مختلف مکاتباتی انجام دادیم تا در مرحله اول برای افراد شاغل دستگاه‌های دولتی کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم.

وی با اشاره به آخرین جلسه مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در این جلسه فعالیت‌های مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری را توضیح دادیم و درباره تعریف خانواده عوامل تحکیم آن و فرصت‌های بسیار خوب موجود در زمینه خانواده در ایران صحبت کردیم و راهبردها و اقدامات ملی برنامه‌های مختلف مرکز را تشریح کردیم.

مجتهدزاده افزود: 8000 فیش از فرمایشات مقام معظم رهبری تهیه کردیم و کلید واژه‌ها استخراج شده است و بر مبنای آنها راهبردها را تهیه کرده‌ایم. به گونه‌ای که در حال حاضر پنج راهبرد اصلی مصوب شده و قرار است در جلسه بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عملیاتی شدن این راهبردها بحث و بررسی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی ایرانی اسلامی اظهار کرد: دبیرخانه این بحث در مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده و جلساتی را برگزار کرده است.

رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بلند مدت ما برنامه‌های اقتصادی برای زنان است، گفت: یکی از برنامه‌های مرکز مربوط به وضعیت معیشت زنان و چگونگی تامین بیمه‌های اجتماعی زنان است.

وی افزود: این مرکز عضو شورای عالی اشتغال نیز هست و طرح‌هایی که کمک به اشتغال زایی زنان می‌کنند را حمایت می‌کند. به عنوان مثال تفاهم نامه‌هایی با صندوق مهر امام رضا امضا کرده‌ایم تا مبالغی را برای ایجاد اشتغال دختران فارغ التحصیل و زنان سرپرست خانوار اختصاص دهند و بر اساس مذاکرات صورت گرفته در سال جاری این مبلغ افزایش یافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016