سه شنبه 8 آذر 1384

گزارش مشروح خبرگزاری رويترز درباره تيم ملی فوتبال ايران: ايران به مرحله بعدی رقابتهای جام جهانی صعود می کند، مهر

بهترين تيم فوتبال ايران طی 30 سال اخير به جام جهانی می آيد

خبرگزاری رويترز طی گزارش مشروحی از تيم ملی فوتبال ايران به عنوان يکی از تيمهای قدرتمند اين دوره از رقابتهای جام جهانی ياد کرده است.
به گزارش خبرنگار " مهر" خبرگزاری رويترز پيرامون وضعيت تيم ملی ايران در رقابتهای جام جهانی 2006 آلمان گزارش داد: ايرانی ها همواره جزو نخبگان فوتبال آسيا بوده اند وظرف 30 سال گذشته تا به حال تيمی چنين قدرتمندی دراختيار نداشته اند.

آنها بازيکنان با کيفيتی دارند و به لحاظ نفربه نفر چه بسا از ديگر رقبای آسيايی خود نظيرکره جنوبی و ژاپن قوی ترهستند. ايران درسومين حضور خود در رقابتهای جام جهانی به بقا در دور اول رقابتها می انديشد. اين موضوع برای اين تيم يک موفقيت واقعی به شمار می آيد.

علی دايی در تيم ايران رکورد گلزنی درجهان را دراختيار دارد. دايی تا روزبازی با کره جنوبی که درماه اکتبر برگزارشد، طی 145 بازی ملی 107 گل به ثمر رسانده است.

دايی جزو کسانی است که در آلمان برای آخرين بار درجام جهانی به ميدان می روند. مهدی مهدوی کيا بازيکن هامبورگ که عنوان بازيکن سال آسيا درسال 2003 را يدک می کشد، هم وضعيت علی دايی را دارد. ايران همچنين چهره های جديدی در تيم خود می بيند که انتظار می رود در رقابتهای جام جهانی بدرخشند.

جواد نکونام يکی ازبازيکنان فوق العاده فوتبال آسيا درفصل گذشته بود. اين هافبک ازجانب چندين باشگاه اروپايی مورد توجه واقع شده است. وحيد هاشميان بازيکن ثابت تيم هانوفر 96 هم جزو اين دسته از بازيکنان قرارمی گيرد.

تيم ايران براحتی به رقابتهای جام جهانی صعود کرد. اين تيم در گروه " B " رقابتها پس از تيم ژاپن در رده دوم قرارگرفت. تنها شکست اين تيم مقابل ژاپن بود که با نتيجه 2 بر يک در يوکوهاما رقم خورد. اين درحالی است که ايران موفق شده بود تيم ژاپن را در بازی رفت در تهران با دوگل وحيد هاشميان با نتيجه 2 بريک شکست دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايران اميدوار است تا آغاز رقابتهای جام جهانی چندين ديدار تدارکاتی را برنامه ريزی کند. اين تيم امکان دارد تا زمان برگزاری رقابتهای جام جهانی بازيهای بسياری را برای آماده سازی در اين رقابتها انجام دهد. برانکو ايوانکوويچ سرمربی تيم ايران که اين تيم را به عنوان سومی جام ملتهای آسيا رساند، معتقد است که تيمش حرکت روبه جلوی خوبی داشته است.

فوتبال ايران درسالهای 1978و 1998هم طعم حضور درجام جهانی را چشيده، اما هرگزموفق نشده از دور اول اين رقابتها صعود کند. اما اين تيم در رقابتهای جام جهانی 2006 آنقدرکيفيت دارد که به مرحله بعدی رقابتها صعود کند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27633

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش مشروح خبرگزاری رويترز درباره تيم ملی فوتبال ايران: ايران به مرحله بعدی رقابتهای جام جهانی صعود می کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016