چهارشنبه 22 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی مهدوی کيا: با افتخار بازوبند تيم ملی را به باقری می دهم، مهر

کاپيتان تيم ملی فوتبال کشورمان با ابراز خرسندی از بازگشت کريم باقری به اين تيم گفت: با کمال افتخار بازوبند تيم ملی را تقديم کريم باقری می کنم و اميدوارم همه با هم به صعود تيم ملی به جام جهانی کمک کنيم.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهدوی کيا برخلاف آمادگی کاملی که دارد، درهفته های اخير نتوانسته درمسابقات اينتراخت فرانکفورت در بوندس ليگا به ميدان بروند. وی که در ديدار با کره شمالی ستاره ميدان نام گرفت اين روزها بنا بر دلايلی در تيم اينتراخت به يک نيمکت نشين تبديل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مرد شماره دو تيم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص مشکلاتش در تيم اينتراخت، بازگشت باقری به تيم ملی و بازی ايران با امارات به سوالاتی پاسخ داد که در زير می خوانيد:

اشتباهات رفعتی به ضررمان تمام شد

مهدی مهدوی کيا در مورد توقف خانگی تيم فوتبال اينتراخت برابر اشتوتگارت گفت: درحاليکه تا دقيقه ۷۰ اين ديدار ۲ بر صفر از آنها پيش بوديم، بازيکنان ما نتوانستند فشارهای تيم حريف را تحمل کنند و در نهايت اين پيروزی را با تساوی عوض کردند، البته گل دوم حريف روی يک صحنه بسيار مشکوک به ثمر رسيد.

وی در مورد انتقادهايی که عليه بابک رفعتی داور اين ديدار از سوی مربيان و بازيکنان دو تيم پس از پايان مسابقه مطرح شد، اضافه کرد: رفعتی داور خوبی است ولی در آن صحنه تصميم عجيبی گرفت که به ضرر تيم ما تمام شد، زيرا ابتدا گل را مردود کرده بود اما پس از مشورت با کمک داور گل را قبول کرد تا ما ۲ امتياز حساس اين ديدار را از دست بدهيم.

هيچ شانسی به من داده نشده

بازيکن ايرانی تيم فوتبال اينتراخت فرانکفورت در مورد وضعيت اين تيم اظهار داشت: ما در هفته های گذشته ۱۰ امتياز مهم را کسب کرديم و تا حدودی از انتهای جدول فاصله گرفتيم. مطمئنا با شرايطی که تيم دارد می توانيم به اين روند ادامه داده و جايگاه خوبی در جدول رده بندی بوندس ليگا برای خود کسب کنيم.

وی در پاسخ به اين سوال که دليل نيمکت نشينی اش چيست؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه در هفته های اخير هيچ شانسی به من داده نشده است، در حالی که بازيکنانی از تيم دوم (آماتور) اينتراخت فرصت حضور در ميدان را کسب کرده اند.

در زمين آمادگی ام را نشان می دهم

کاپيتان تيم فوتبال ايران در اين مورد افزود: خودم هم نمی دانم دليل آن چيست زيرا با توجه به آمادگی بالايی که در تمرينات دارم و همچنين مصدوميت تعدادی از بازيکنان اصلی تيم، حداقل بايد به من شانس بازی داده می شد اما در ۵ هفته اخير تنها ۱۰ دقيقه مقابل بايرن مونيخ به ميدان رفتم.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا ممکن است غرض ورزی شخصی " فونکل" عامل اين نيمکت نشينی است؟ ، تصريح کرد: نه فکر نمی کنم چنين مسائلی وجود داشته باشد. البته به عنوان يک بازيکن موظف هستم در تمرينات حضوری فعال داشته باشم، هميشه خودم را آماده نگه دارم و به نظر سرمربی هم احترام بگذارم و منتظر شانسی باشم که بتوانم در زمين آمادگی ام را نشان دهم.

تکرار اتفاقات هامبورگ

مهدوی کيا ادامه داد: در هامبورگ هم بارها چنين مشکلاتی را تجربه کردم اما امروز در حاليکه کاملا آماده ام بايد از شرکت در مسابقات محروم شوم، در حاليکه تمام نفرات تيم حداقل در يک بازی بطورکامل حضور داشتند ولی هنوز مربی تيم، من را از ابتدای يک مسابقه به ميدان نفرستاده است.

وی در پاسخ به اين سوال که احتمال دارد در نيم فصل از اينتراخت جدا شود؟، تاکيد کرد: تا پايان نيم فصل ۶ بازی باقيمانده است و نمی دانم تا آن زمان چه اتفاقاتی رخ می دهد. ممکن است مربی در اين مدت به من بازی دهد يا در نهايت تصميم ديگری بگيرم.

شکست تيم مربی پيشين امارات ارزشمند بود

بازيکن ايرانی اينتراخت در ادامه با بيان اينکه به علت همزمانی ديدار ايران با قطر با مسابقه اينتراخت برابر اشتوتگارت، موفق به تماشای اين مسابقه نشده، اظهار داشت: مطمئنا کسب پيروزی در زمين حريف نتيجه بسيار خوبی برای تيم ملی بود. ضمن اينکه تيم ايران پيش از ديدار حساس با امارات برابر تيمی پيروزی ارزشمندی کسب کرد که نوع بازی اش شبيه امارات است و مربی پيشين اين تيم هم هدايت آن را برعهده داشت. اين مسائل به تيم ايران کمک می کند با شناخت و آمادگی بيشتری برابر امارات به ميدان برود.

وی در مورد ديدار ايران با امارات هم خاطرنشان کرد: امارات پس از سه شکست اخير چيزی برای از دست دادن ندارد و نمی خواهد تحت هيچ شرايط آخرين شانس های خود برای صعود به جام جهانی را از دست بدهد، به همين دليل بازی بسيار سختی برابر آنها پيش رو داريم. البته اميدوارم با درايت کادر فنی و تلاش بازيکنان همانند ديدارهای گذشته امارات را در خانه اش شکست داده و ۳ امتياز حساس اين ديدار را از آن خود کنيم.

با افتخار بازوبند تيم ملی را به کريم می دهم

بازيکن پيشين تيم فوتبال پرسپوليس تهران در مورد بازگشت کريم باقری به تيم ملی هم تصريح کرد: خيلی خوشحالم که کريم بعد از سال ها به تيم ملی بازگشته است. وی در اين ۲، ۳ سال اخير بازی های بسيار خوبی را به همراه پرسپوليس در ليگ از خود ارائه داد. ضمن اينکه در اين ۶، ۷ سال اخير جای وی در تيم ملی با توانايی هايی که دارد، بسيار خالی بود.

وی که در ديدار با کره شمالی بازوبند کاپيتانی تيم ملی را بر بازو بسته بود، ادامه داد: همانطورکه پيش از اين هم گفته ام، کريم بازيکن بزرگی است که بسيار با سابقه و با تجربه تر از من است. وی سال ها در تيم ملی بزرگتر من بود و امروز هم با افتخاربازوبند تيم ملی را به وی می دهم.

شکست امارات، هموار شدن راه صعود به جام جهانی

کايپتان تيم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به اين سوال که آيا در ديدار با امارات همانند ديدار با کره شمالی برای تيم ملی گلزنی می کند؟ گفت: اگر مربيان تيم ملی صلاح بدانند و من را به تيم ملی دعوت کنند، همانند ديدار با کره شمالی برای موفقيت تيم کشورم از هيچ تلاشی کوتاهی نمی کنم.

مهدوی کيا در پايان گفت: مهمترين مساله پيروزی ايران برابر امارات است و اميدوارم تيم ملی موفق شود در اين ديدار سخت ۳ امتياز کامل را کسب کند تا راهمان برای صعود به جهانی هموارتر شود.





















Copyright: gooya.com 2016