یکشنبه 26 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوالى كه سرمربى تيم ملى با شوخى به آن جواب داد، دايى:شماره ۶ را روى كتم مى پوشم، ايران ورزشى

بعد از آخرين تمرين ياران دايى در تهران پيش از سفر به دبى، سرمربى تيم ملى مقابل دوربين هاى تلويزيونى و خبرنگاران حاضر در هواى سرد كمپ تيم هاى ملى حاضر شد تا پاسخگوى سؤالات آنها باشد. دايى حرف هاى خود را با تعريف و تمجيد از تمرينات و آمادگى بازيكنان آغاز مى كند: «تمرينات خيلى خوبى در تهران داشتيم. اين تمرينات خيلى با انگيزه و با نشاط پيگيرى شد. فردا (امروز) صبح هم ما راهى امارات هستيم و ساير تمرينات را در آنجا پيگيرى مى كنيم.

لژيونرها هم طى فردا و پس فردا به ما اضافه مى شوند البته تاريخ دقيق پيوستن آنها را بايد از آقاى ابراهيمى سرپرست تيم ملى بپرسيد.» محور بعدى حرف هاى دايى بازى امارات است. او مى گويد: «مطمئناً بازى امارات بازى سختى خواهد بود. اين تيم آخرين شانس خود را مقابل ايران امتحان مى كند. آنها مى آيند كه تمام امتيازات را از ما بگيرند. ما هم براى صدرنشينى در گروه نياز به هر ۳ امتياز بازى داريم. ما آنها را شكست مى دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تيم ما به لحاظ نفرات و فنى قوى تر از امارات است. حتى حضور آريگو ساچى در امارات هم نمى تواند براى ما مهم باشد. ما به اين مسائل توجه نمى كنيم. آنها با تمام امكانات مى آيند كه در رقابت ها باقى بمانند. ما هم تمام تلاش مان را مى كنيم تا با پيروزى مقابل امارات راه صعود را هموار كنيم.»
دايى كه خوشحال تر از ساير روزهاى تمرين به نظر مى رسد با حوصله خاصى به سؤالات خبرنگاران پاسخ مى دهد البته ناگفته نماند كه دايى با دوربين هاى تلويزيون هاى عربى حاضر به مصاحبه نشد. او در پاسخ به اينكه نقطه قوت تيم خود را كدام خط مى داند مى گويد: «ما يك تيم كامل هستيم.

نقطه قوت تيم من همه بچه ها هستند. از شخص خاصى نمى توانم نام ببرم. به اندازه تيم درون زمين يك تيم خوب هم بيرون داريم.» دايى نتايج بازى عربستان و كره را بعد از نتيجه بازى ايران مقابل امارات مهم مى داند و معتقد است بايد تمركز را روى بازى با امارات گذاشت تا سرنوشت صعود را خودمان رقم بزنيم. خبرنگاران كه على دايى را سرحال مى بينند سعى مى كنند از او سؤالاتى بپرسند كه در هر زمانى نمى شود از او پرسيد. يكى از خبرنگاران از او مى پرسد بين نكونام و باقرى كدام يك در تركيب قرار مى گيرند، دايى هم خيلى خونسرد پاسخ مى دهد: «من كه نمى توانم تركيب را پيش از بازى به شما بگويم. پس صبر كنيد تا روز بازى كه همه چيز مشخص مى شود.»

داستان پيراهن شماره ۶ تيم ملى يكى از داغ ترين بحث هاى روز است كه على دايى آن را حل مى كند: «اصلاً شماره پيراهن چيز مهمى نيست. به نظر من شماره ۶ و ۸ و ۱۰ هيچ تفاوتى با هم نمى كنند. نكونام و باقرى هر دو بازيكنان مهمى هستند و اين اصلاً جالب نيست كه شما روى اين مسأله مانور مى كنيد. خود بازيكنان مى توانند اين مسأله را حل كنند. اصلاً خودم شماره ۶ را از روى كتم مى پوشم و روى نيمكت مى نشينم تا ديگر اين همه حرف و حديث نباشد.»
دايى در مورد هيات همراه مى گويد: «همه تيم ها معمولاً با ۲۶-25 نفر به مسابقات مى روند. اين تصميمات را من مى گيرم و اگر تشخيص بدهم ۴۰ نفر را با خودم مى برم. اين كمترين كارى است كه مى توانم براى بازيكنان انجام بدهم. جدا از ليست ۱۸ نفره ۸ نفر مجبور هستند از روى سكوها تيم را تشويق كنند. من شرمنده آنها هستم چرا كه همه بازيكنان تيم ملى در يك حد هستند.»





















Copyright: gooya.com 2016