سه شنبه 5 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اگر باختيم انتقاد نکنيد، درخواست وزير فرهنگ و ارشاد از مديران مسوول روزنامه هاي ورزشي، خبرآنلاین

ميثم فرزيان؛مديران مسوول روزنامه هاي ورزشي و سردبيران ورزشي خبرگزاري ها يکشنبه ميهمان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بودند تا در جلسه يي مشترک به بررسي وضعيت تيم ملي فوتبال کشورمان در ادامه رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي بپردازند. در حالي که عنوان اين جلسه «بررسي راهکارهاي حمايت از تيم ملي» ذکر شده بود، به گزارش سايت قلم نيوز حسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم از حاضران درخواست کرد در صورت کسب هر نتيجه يي غير از پيروزي در دو ديدار سرنوشت ساز ملي پوشان کشورمان برابر کره شمالي و امارات از انتقاد عليه سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال خودداري کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درخواست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حالي مطرح شد که به نظر مي رسد دولت از تاثير نتايج تيم ملي فوتبال در مسابقات باقيمانده مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي بر سرنوشت دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به شدت نگران است. تيم ملي در روزهاي شانزدهم و بيستم خرداد ماه و تنها چند روز پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري دو ديدار حياتي برابر کره شمالي و امارات برگزار مي کند و در صورتي که نتواند شش امتياز کامل اين دو بازي را کسب کند، شانسي براي صعود به جام جهاني نخواهد داشت.

حال اينکه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حضور مديران مسوول روزنامه هاي ورزشي و سردبيران ورزشي خبرگزاري ها از آنها خواسته در صورت توفيق نيافتن تيم ملي در اين دو ديدار از انتقاد عليه سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال خودداري کنند، به نوبه خود نکته قابل توجهي است. البته پيش از اين نيز شاهد برخي اقدامات تبليغاتي دولت نهم بر پايه مسائل ورزشي بوده ايم. صدور دستور واگذاري دو باشگاه محبوب استقلال و پرسپوليس به هواداران شان از سوي رئيس جمهور و انعکاس خبري آن به صورت ويژه و در صفحه نخست روزنامه ايران ارگان رسمي دولت از جمله اين اقدامات بود.

عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال؛ نمره قابل قبولي مي گيريم

عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال در مورد اقدامات انجام گرفته توسط اين فدراسيون مي گويد؛ «فدراسيون در اين مدت کارهاي متعددي را پيگيري کرده است؛ تشکيل تيم هاي ملي مختلف، توجه به مسائل آموزشي و آکادمي فدراسيون از جمله اين اقدامات بوده و اين بي انصافي خواهد بود که بگوييم فدراسيون در اين مدت کاري انجام نداده است. از طرفي در اين مدت به فوتبال پايه يي توجه ويژه يي شده و تشکيل 18 تيم در رده هاي مختلف سني هزينه هاي بالايي براي فدراسيون داشته است.»

غلامرضا بهروان با متعلق دانستن بخشي از بدهي هاي فعلي فدراسيون فوتبال به کميته انتقالي، در پاسخ به انتقادات مطرح شده از برنامه ريزي هاي مسوولان فدراسيون فوتبال مي گويد؛ «اين مساله را قبول دارم، اما بايد قبول کنيم سال گذشته از لحاظ زماني، محدوديت داشتيم و در مجموع سال ويژه يي براي فوتبال ايران بود. در مقاطعي بايد مسابقات ليگ به خاطر تيم ملي تعطيل مي شد و اين مساله هم در برنامه ريزي ها تاثيرگذار بود. از طرفي در شرايط کنوني که تيم ملي سه بازي حساس پيش رو دارد، همه بايد در خدمت تيم ملي باشيم.» علي کفاشيان نيز در نشست هيات رئيسه فدراسيون فوتبال که ديروز برگزار شد با «بزرگ» خواندن فعاليت هاي انجام شده در سطح فوتبال کشور به تشريح آنها پرداخت؛ «برگزاري فستيوال زير 13 سال و کلاس هاي پيشرفته مربيگري و برگزاري ليگ فوتسال و فوتبال بانوان خود بيانگر اتفاقات بزرگ در سطح فوتبال کشور است. البته انتظارات ديگري به ويژه به دست آمدن نتايج قابل قبول در مسابقات فوتسال ويتنام و فوتبال گوانجو داريم که اميدوارم با برنامه ريزي دقيق شاهد پيشرفت اين ورزش و کسب نتايج مطلوب باشيم.» در ادامه اين نشست فريده شجاعي نايب رئيس فدراسيون فوتبال در امور بانوان در مورد کميته فني بانوان فوتسال و فوتبال گزارشي ارائه داد. او همچنين به اعزام تيم زير 14 سال و تيم تجارتخانه هرمزگان به مسابقات سريلانکا و کشور پرتغال به عنوان بخشي از اقدامات اين کميته بانوان اشاره کرد.

درخواست فدراسيون فوتبال امريکا

براي بازي دوستانه با ايران

فدراسيون فوتبال امريکا با ارسال نامه يي به فدراسيون فوتبال کشورمان خواستار برگزاري ديداري دوستانه شد. در نامه ارسالي فدراسيون فوتبال امريکا تاريخ هاي 18 مهر يا 23 آبان براي برگزاري اين ديدار دوستانه پيشنهاد شده است. مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان در اين خصوص مي گويد؛ «اين موضوع در حد يک پيشنهاد است و علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال تصميم گيري در اين خصوص را به کميته تيم هاي ملي واگذار کرده است. اين مساله نيز در نخستين جلسه کميته تيم هاي ملي مطرح خواهد شد که به نظر من با آن موافقت مي شود. البته پس از موافقت اعضاي کميته تيم هاي ملي با اين درخواست موضوع به شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني ارجاع داده خواهد شد که در صورت تاييد، اقدامات بعدي صورت خواهد گرفت.»

مخالفت نماينده AFC با برگزاري ديدار دوستانه

در آزادي

پس از برگزاري نشست مشترک نمايندگان کنفدراسيون فوتبال آسيا و مسوولان فدراسيون فوتبال کشورمان مقرر شد مکان ديدار دو تيم ايران و اندونزي تغيير کند. در اين نشست «سوزوکي» مدير ليگ قهرمانان آسيا با برگزاري بازي تدارکاتي تيم هاي ايران و اندونزي در ورزشگاه يکصد هزار نفري آزادي مخالفت کرد. اين بازي به پيشنهاد افشين قطبي قرار بود در استاديوم آزادي برگزار شود اما با صعود تيم فوتبال پرسپوليس به مرحله حذفي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، نماينده AFC طبق مقررات موجود با برگزاري اين ديدار دوستانه با فاصله دو روزه تا بازي پرسپوليس و بنيادکار مخالفت کرد. پس از اين مخالفت مسوولان فدراسيون فوتبال کشورمان تصميم گرفتند بازي دوستانه ايران و اندونزي را در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار کنند. جمعيت حاميان هواداران فوتبال ملي نيز در اطلاعيه يي از در نظر گرفتن وسيله نقليه براي انتقال به ورزشگاه، پيراهن هاي متحد الشکل و بسته هاي خوراکي جهت رفاه حال تماشاگران بازي دوستانه ايران و اندونزي خبر داد. در اين اطلاعيه آمده است؛ «هواداراني که مي خواهند از امکانات اين جمعيت استفاده کنند، مي توانند حداکثر تا ساعت 30/15 روز سه شنبه پنجم خرداد ماه با مراجعه به پارکينگ ورزشگاه کبکانيان واقع در خيابان شهيد مفتح جنوبي، روبه روي ورزشگاه شيرودي آماده اعزام به ورزشگاه آزادي شوند.» البته اطلاعيه جمعيت حاميان هواداران فوتبال ملي پيش از تغيير محل برگزاري ديدار دوستانه ايران و اندونزي منتشر شده است.





















Copyright: gooya.com 2016