شنبه 21 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی بی سی: اتفاقی نادر و بی سابقه در انتصابات تاریخ ورزش ایران

علی سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی، امروز دو رییس فدراسیون و دو مدیر کل تربیت بدنی دیگر را تغییر داد.

سعیدلو با برکناری عیسی اسحاقی رییس فدراسیون گلف، کیکاووس سعیدی را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرده است. امیر مجد آرا هم به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی، جایگزین عزالدین حیدری شده است.

طی ۶ ماه گذشته که سعیدلو به این سمت منصوب شده است، روسای فدراسیون های وزنه برداری، شمشیربازی، هندبال، شطرنج، بدمینتون، فدراسیون بیماری های خاص، دوچرخه سواری، بولینگ، پزشکی ورزشی، ووشو، شنا شیرجه و واترپلو، پینگ پنگ، کاراته، ایروبیک و اسکواش را تغییر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به این ترتیب و با تغییر در فدراسیون های گلف و ورزش های همگانی، روسای ۱۷ فدراسیون طی شش ماه گذشته تغییر کرده اند. آماری که در هیچ یک از کشورهای صاحب ورزش جهان نمی توان نظیر آن را پیدا کرد.

سعیدلو که چهارم شهریور پارسال، حکم ریاست سازمان تربیت بدنی را از محمود احمدی نژاد گرفت، طی این مدت کلیه معاونت های زیر مجموعه اش در سازمان تربیت بدنی را نیز تغییر داده است.

انتصاب مسئولین جدید برای حراست، روابط عمومی، امور بین الملل، شورای راهبردی، ارتباطات و امور فرهنگی، مرکز توسعه قهرمانی، دفتر نوسازی و تحول اداری، دفتر برنامه ریزی و نظارت، آموزش تحقیقات، مدیر کل دفتر، امور بانوان، دفتر ارزیابی، فنی مهندسی، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دفتر استعداد یابی، دفتر امور مشترک فدراسیون ها، ستاد مبارزه با دوپینگ و نمونه های دیگر، از جمله تغییرات گسترده سعیدلو طی شش ماه گذشته است.

رییس سازمان ورزش، ۳۰ آبان پارسال در همین رابطه به سایت این سازمان گفت فصلی جدید در ورزش کشور آغاز شده. فصل شایسته سالاری که غایت آن، رشد همه جانبه ورزش کشور خواهد بود.
۴ استان در ۱۱ ماه، رکورد بی نظیر آقای اسبقیان

سعیدلو قبل از سال نو، محمود شمسی پور را به سمت مدیرکل تربیت بدنی چهار محال و بختیاری منصوب کرد.

او همچنین همت هادیان را به عنوان مدیرکل تربیت بدنی استان سمنان برگزید.

سعیدلو در این هفته، صخراوی، رییس تربیت بدنی خوزستان را برکنار و حمید گرشاسبی معاون تربیت بدنی استان را به جای او منصوب کرد.

رییس سازمان تربیت بدنی، رشید خدابخش را به عنوان مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان منصوب کرده است. خدابخش پیش از این مدیر کل تربیت بدنی استان فارس بود.

در این بین، شروین اسبقیان به عنوان مدیرکل تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی منصوب شده است.

نگاهی به پیشینه آقای اسبقیان نشان می دهد که او از اردیبهشت ۱۳۸۸ تا امروز، طی مدت ۱۱ ماه در ۴ استان به عنوان مدیر کل تربیت بدنی استان ها منصوب شده است. پیش از آقای اسبقیان، مدیر دیگری در تاریخ ورزش ایران نتوانسته بود چنین رکوردی به جا بگذارد.

۱۶ اردیبهشت پارسال، شروین اسبقیان، مدیر کل سابق تربیت بدنی استان اردبیل بود. اما آن روز به عنوان سرپرست تربیت بدنی استان تهران منصوب شد.
او توسط محمد علی آبادی، جایگزین علیرضا مددی شد که اخباری درباره تخلفات مالی او و زیر مجموعه اش در رسانه های دولتی منعکس شده بود.

اما چهارم آبان ۱۳۸۸، سعیدلو تصمیم گرفت سیدرضا افتخاری را به عنوان مدیرکل تربیت بدنی استان تهران منصوب کند. سعیدلو پیش از آن، با صدور حکمی شروین اسبقیان را مجدداً به‌ عنوان مدیر کل تربیت بدنی استان اردبیل منصوب کرد.

با این حال، بازگشت مجدد اسبقیان به اردبیل هم چندان دوامی نداشت و او پس از ۶ ماه، به سمت مدیر کلی تربیت بدنی یک استان دیگر منصوب شد.

اسبقیان حالا مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان شرقی است. او جایگزین فخاری مدیرکل مستعفی تربیت بدنی آذربایجان شرقی شده است.

آمار جابجایی ها در سازمان تربیت بدنی به مدیریت علی سعیدلو آن هم در مدت زمانی حدود ۶ ماه، در تاریخ ورزش کشور - قبل و بعد از انقلاب- بی سابقه است.

منتقدان سازمان تربیت بدنی می گویند، سرعت تغییرات و خانه تکانی گسترده سعیدلو در ورزش کشور به قدری شتابزده است که نمی توان ادعای کارشناسی بودن اغلب این تغییرات را پذیرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016