دوشنبه 31 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سامان طهماسبی در مسابقات قهرمانی كشور آذربایجان شركت كرد!، ايسنا

ملی پوش كشتی فرنگی ایران در المپیك پكن و دارنده دو مدال برنز جهان و طلای آسیا در اقدامی تعجب برانگیز و بهت آور در مسابقات قهرمانی آذربایجان شركت كرد.

سامان طهماسبی ملی پوش سال های اخیر كشتی فرنگی ایران كه دو بار بر سكوی سوم جهان ایستاد و مدال طلای آسیا را هم در كارنامه خود داشت، به دنبال مشكلات مالی به كشور آذربایجان رفت و در مسابقات قهرمانی كشور آنها به مقام قهرمانی رسید تا تمامی كشتی دوستان و حتی جامعه ورزش را شگفت زده كند. حال باید منتظر ماند و دید كه آیا این كشتی گیر سنندجی دوبنده تیم ملی آذربایجان را در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ مسكو خواهد پوشید یا خیر.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنا بر اعلام رسانه های آذربایجان، طهماسبی در مسابقات قهرمانی این كشور شالوا گادابادزه نفر سوم اروپا را شكست داد و قهرمان شد.

طهماسبی با كسب مدال طلای این رقابت ها ۵ هزار دلار جایزه گرفت و به مدت یكسال ماهانه ۷۵۰ دلار دریافت خواهد كرد تا حداقل از مخارج یكسال خیالش راحت باشد.

اما مسئله قابل تعمق عدم توجه به وضعیت قهرمانان ملی به خصوص كشتی ورزش اول ایران است. سوال اینجاست در جایی كه فوتبالیست های درجه چندم آن سالی چند صد میلیون پول به جیب می زنند، چرا باید كشتی گیر ملی به خاطر نداشتن كار و مسكن دست به چنین كارهایی بزند.

حتی جمشید خیرآبادی مربی وی در گفت و گو با سایت فدراسیون كشتی اعلام كرد كه طهماسبی به خاطر نداشتن شهریه دانشگاه چند ماهی نیز تحصیل را رها كرده بود.

هر چند همه این مسائل باعث نمی شود یك ورزشكار ایرانی در پیراهن یك كشور دیگر به دنبال كسب افتخار باشد اما این حركت طهماسبی می تواند مسئولین ورزش را به فكر فرو ببرد تا به وضعیت زندگی قهرمانانشان توجه كند و حداقل جوایز آنها در مسابقات جهانی را قانونمند كند.

آخرین مصاحبه سامان طهماسبی با خبرگزاری دانشجویان ایران كه دو هفته پیش انجام شد و همچنین گفت و گوی مربی وی با سایت فدراسیون كشتی در ادامه آمده است:

چشم قهرمان كشتی به وعده ها خشك شد

سامان طهماسبی:

چهار سال است فقط حرف شنیده ام

به عنوان یك قهرمان ملی نه شغل دارم، نه مسكن

كسب دو مدال برنز كشتی فرنگی جهان و قهرمانی آسیا در كشتی فرنگی از سامان طهماسبی پرافتخارترین ورزشكار استان كردستان ساخت اما این كشتی گیر بیش از این كه به كشتی فكر كند، در حال دست و پنجه نرم كردن با مشكلات زندگی است.

طهماسبی كه پس از حمید سوریان پرافتخارترین فرنگی كار ایران در سال های اخیر محسوب می شود اظهار كرد: حدود چهار سال است كه تنها وعده شنیده ام و هر مسوولی هم بر سر كار می آید به فكر ما قهرمانان نیست. چند سال است كه هم مشكل مسكن و هم مشكل كار دارم.

ملی پوش ایران در المپیك پكن ادامه داد: در این سال كه دوبار بر سكوی جهانی ایستادم و قهرمان آسیا شدم، خیلی پی گیر حل مشكلاتم شدم اما هر كسی آن را بر گردن دیگری می انداخت و كسی پاسخگو نبود. مشكلاتم زیاد است و بدتر آن است كه یك قهرمان صبح تا شب دنبال مسوولین بدود ولی نتیجه ای نگیرد.

طهماسبی در پاسخ به این سوال كه تمرین های كشتی است چگونه است، گفت: تمرین می كنم اما چه فایده. از این طرف هیچ كس پاسخگوی مشكل تیم نیست اما از طرف دیگر در حالی كه مربی ام در اردوی تیم ملی است، به اردو هم دعوت نمی شوم تا بتوانم بهتر تمرین كنم. در شهرستان امكانات تمرین خوبی نداریم و با این شرایط انگیزه ای برایم نمانده است.

برنده دو مدال برنز جهان در پایان گفت: من به عنوان یك قهرمان ملی كه افتخاراتی را به دست آوردم نه شغل دارم و نه مسكن. گوش شنوایی هم پیدا نمی شود و هیچ كس به فكر نیست.

خیرآبادی:

طهماسبی به زودی از دنیای كشتی خداحافظی می كند

جمشید خیرآبادی مربی تیم ملی كشتی فرنگی بزرگسالان و همچنین مربی سازنده ی سامان طهماسبی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون كشتی در این رابطه اظهار كرد: صریحا اعلام می كنم كه سامان طهماسبی به خاطر مشكلات فراوان در زندگی شخصی مجبور به ترك دانشگاه شده است و اگر این روند به همین صورت ادامه داشته باشد به زودی او از دنیای كشتی نیز برای همیشه خداحافظی خواهد كرد من به عنوان مربی سازنده ی او واقعا متأسفم كه نمی توانیم این فرنگی كار بسیار خوب و جوان كشورمان كه تازه به مرحله ی پختگی رسیده است را در اردوهای تیم ملی در اختیار داشته باشیم آن هم به این خاطر كه او بدلیل مشكلات مالی حتی برای سفر از كردستان به تهران نیز مشكل دارد.

وی افزود: در حالی كه سایر كشورهای جهان از قهرمانان جهان و قاره ای خود بسیار مراقبت می كنند ولی متأسفانه ما با دست خودمان شرایطی را بوجود می آوریم كه امثال سامان طهماسبی برای همیشه از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی كنند.

خیرآبادی با بیان اینكه مسئولان استان كردستان نمی خواهند كه برای این افتخار آفرین استان خود قدمی برداردند تصریح كرد: مگر استخدام شدن فردی مثل طهماسبی و یا یك كمك كوچك به او برای داشتن یك سرپناه برای مسئولان سیاسی و یا ورزشی استان كردستان چه هزینه ای در بر دارد كه آن ها علیرغم نامه نگاری های بسیار زیاد ما و خود طهماسبی تاكنون نسبت به این موضوع بی اعتنا بوده اند؟!

مربی سازنده ی سامان طهماسبی در پایان خاطرنشان كرد: طهماسبی حتی شهریه ی دانشگاه خود را نیز ندارد و بدلیل همین موضوع به ناچار چند ماهی است كه دانشگاه را رها كرده است من برای سامان بسیار متأسفم كه در استانی زندگی می كند كه مسئولان آن تا این حد نسبت به آینده ی او بی تفاوت هستند شاید اگر مسئولان استان می دانستند كه ورزش می تواند بسیاری از معضلات را كم كند با الگوی جوانان كردستانی این گونه برخورد نمی كردند!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016