شنبه 7 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيدلو: پيگير شائبه‌ دخالت صهيونيست‌ها در المپيك هستيم، ايسنا

علي سعيدلو در مورد مسائل مختلفي همچون صهيونيستي بودن آرم المپيك 2012 لندن، كارشكني انگليسي‌ها براي ورزش ايران، آخرين وضعيت وزارت ورزش و علاقه‌اش براي حضور در اين عرصه، انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال، موضوع يك درصد بودجه و بحث بخشش بازيكنان خاطي فوتبال سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني در نشست مجمع فدراسيون وزنه برداري با اشاره به قدم‌هاي مثبت برداشته شده در سال‌هاي اخير خاطر نشان كرد: ما نسبت به گذشته قدم هاي خوبي برداشته‌ايم. در دولت‌هاي نهم و دهم تلاش كرده‌ايم تا به ورزش خدمت بيشتري كنيم به عنوان نمونه در دهه فجر امسال 140 ميليارد تومان پروژه افتتاح كرديم و به جرات مي گويم در دولت‌هاي نهم و دهم تنها سازمان تربيت بدني به غير از بخش خصوصي و ارگان‌هاي ديگر به اندازه 50 سال گذشته زيرساخت بوجود آورده است. اين‌ها در پيشگاه ملت بزرگ ايران چيزي نيست و هنوز هم كمبودهايي در ورزش وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد:‌ در گذشته بحث عدالت محوري كمتر مورد توجه قرار گرفته و ما سعي كرده‌ايم با اين اعتقاد كار كنيم، البته به غير از زيرساخت‌ها همچون بخش هاي هيات‌ها كمك‌هاي زيادي كرده‌ايم.

**سازمان به تناسب رشته‌ها پول مي‌دهد

رييس سازمان تربيت بدني در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران درباره تناسب اختصاص بودجه به فوتبال و رشته‌هاي ديگر نيز اظهار كرد:‌ معمولا دوستان مسائل مختلفي را در مجمع‌ها مطرح مي‌كنند كه بيشتر آن‌ها مسائلي مالي است. حق هم دارند و با توجه به سرعت پيشرفتي كه ما در حوزه‌هاي مختلف داريم آن‌ها مي‌خواهند همين سرعت را در ورزش داشته باشيم. اما با توجه به اين كه در گذشته كمتر به ورزش توجه مي‌شده ما مشكلات زيادي داريم اما خوشبختانه امروز با اجراي يك درصد بودجه دستگاه‌هاي مختلف ورزش نيز مي‌تواند رشد كند. با اين روال به نظر من ورزش مي‌تواند نفش بكشد. ما به تناسب استقبال مردمي و گستردگي رشته‌ ورزشي به آن‌ها پول مي‌دهيم. فوتبال هم اعتبار خاص خود را دارد. اما من مي‌توانم بگويم كه ما به صورت عادلانه بودجه را توزيع مي‌كنيم.

**درخواست من براي بخشيدگي بازيكن فوتبال قانوني بود

علي سعيدلو در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر حاشيه‌اي كه دخالت او در بخشش يكي از بازيكنان فوتبال (جاسم كرار، بازيكن تراكتورسازي تبريز) بوجود آورده بود نيز گفت: به نظر من بخشيدگي بايد جاي تشكر داشته باشد نه انتقاد. من همه جا براي بازديد اماكن ورزشي مي روم. تيم‌ها هم از اين جمله مستثني نيستند چرا كه آن‌ها نيز براي خودمان است. يكي از اين تيم‌ها به من گفت كه براي رفع محروميت بازيكنش كاري كنم. من گفتم در اين زمينه دخالت نمي‌كنم اما از آن‌ها خواستم كه با مسوولين مربوطه تماس بگيرند و ببينند كه آيا قانون به من اجازه مي‌دهد دخالت كنم يا خير؟‌آن‌ها وقتي استعلام كردند گفتند كه در گذشته نيز چنين اتفاقاتي نيز افتاده است و رييس سازمان مي‌تواند وارد شود و ميانجيگري كند، من از آن‌ها خواستم كه اين محروميت را ببخشند، آن‌ها كه انتقاد مي‌كنند يادشان رفته است كه در گذشته چنين اتفاقاتي افتاده است و قانوني و صحيح است.

**پيگير شائبه‌هاي دخالت صهيونيست‌ها در المپيك لندن هستيم

سعيدلو در پايان در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در رابطه با شائبه دخالت صهيونيست‌ها در المپيك لندن گفت:‌ من اين موضوع را كه مربوط به آرم بازي‌هاي المپيك است شنيده‌ام، اين يكي از وظيفه‌هايي است كه بر عهده كميته ملي المپيك است و بايد آن را پيگيري كند. من منتظر هستم تا ببينم آن‌ها چه گزارشي به من ارائه خواهند داد، البته اگر اين موضوع براي ما ثابت شود خط مشي‌ها نظام مشخص است و در اين زمينه مطمئنم كه عده‌اي زياده‌خواه نمي‌توانند ورزش دنيا را تحت تاثير قرار دهند چرا كه المپيك براي همه است و آن‌ها نمي‌توانند در اين زمينه دخالتي داشته باشند.

** قرار نبود وزير ورزش در مراسم پاراالمپيكي‌ها معرفي شود

رئيس سازمان تربيت بدني همچنين در حاشيه مراسم تجليل از قهرمانان رقابتهاي پاراآسيايي گوانگ‌جو گفت: قرار نبود وزير ورزش در اين مراسم معرفي شود، چون روند اداري وزارتخانه در حال پيگيري است.

علي سعيدلو در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: پيش از آغاز اين برنامه شايعه‌هايي مبني بر انتخاب سرپرست وزارت ورزش و جوانان مطرح شده بود. شيريني ورزش در همين شايعه‌هاست. هيچ قراري براي انتخاب يا معرفي وزير نبود، چون اين مراسم براي تجليل از قهرمانان و بازيهاي پاراآسيايي برگزار مي‌شد و نه براي معارفه. بحث وزارتخانه روال اداري خودش را دارد كه انجام مي‌شود. البته من و فدراسيون‌ها نيز خيلي علاقه‌مند هستيم به فعاليت خود ادامه دهيم و تغييرهايي نيز ايجاد نشود، اما در مورد اين بحث بايد اجازه دهيم كارهاي اجرايي انجام شود و پس از آن در موردش صحبت كنيم.

** انجمنها و فدراسيونها را براي پيشرفت ورزش تبديل مي‌كنيم

سعيدلو در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر تغييرها و تحولهاي انجام شده در فدراسيون‌ها تصريح كرد: فدراسيون و انجمن شدن، ضوابط مخصوص به خودش را دارد. اگر انجمني به يك فدراسيون تبديل شود به اين معناست كه قوي‌تر يا گسترده‌تر است. احساس كرديم در ساختار كلي و سازماندهي ورزش كشور بايد با ايجاد تغييرهايي دوباره كارها را از ابتدا بررسي كنيم و در مورد جز به جز آن‌ها صحبت و تبادل نظر كارشناسي انجام دهيم. اين تغيير و تبديل‌ها به كار كارشناسي نياز دارد و بايد روند قانوني خود را طي كند. وقتي سازماني گسترده به وجود مي‌آيد، تعداد نيروهاي انساني بيشتري مشغول شود، ساختار عوض مي‌شود و منسجم‌تر نمي‌شود، مگر اينكه زمينه قدرتمند و نظرهاي كارشناسي در آن وجود داشته باشد. نمونه‌هايي داريم كه هم انجمن به فدراسيون و بر عكس فدراسيون‌هايي نيز به انجمن تبديل شده است.

وي ادامه داد: پيش از اين انجمن‌ها زيرمجموعه‌ي فدراسيون ورزش همگاني بودند كه به نظر من كار اشتباهي بود. ورزش همگاني بسيار گسترده و در كل كشور مشغول به فعاليت است. ورزش همگاني وزن و اندازه‌اش نزديك به ورزش قهرماني است. به همين دليل يك فدراسيون مستقل براي انجمن‌هاي ورزشي تشكيل شد. بسيار اتفاق مي‌افتد كه ورزش خاصي در يك بازه زماني دچار افت مي‌شود و به همين دليل نبايد اجازه دهيم ساختاري بزرگ آن را مريض كند در اين زمان بايد هرچه سريع‌تر ساختار آن كوچك شود و به قول معروف جمع و جور گردد و يك نفر را مسلط به آن قرار دهيم تا بتواند دوباره رشد كند و به شرايط قبلي‌اش بازگردد. ورزش عرصه‌اي پوياست. طبق قانون و ضوابط هر تبديل و تغييري كه براي پيشرفت ورزش مناسب باشد انجام مي‌گيرد.

**در دهه فجر بدهكار مسئولان ورزش شديم

رييس سازمان تربيت بدني درباره عقب افتادن زمان انتخابات برخي از فدراسيون‌ها نيز به ايسنا گفت: فرصت بسيار اندكي داريم و برنامه‌ها بسيار فشرده هستند. در همين دهه فجر ما مسئولان به همه بدهكار شديم. آنقدر مراسم افتتاح و قدرداني بود كه واقعا فرصت نداشتيم به همه آن‌ها برسيم. برگزار شدن مجمع نيز براي انتخابات به همين سادگي نيست. مقدماتي دارد كه بايد مهيا شود. تمام شرايط بايد بررسي شوند كه به ترتيب در حال انجام هستند. با توجه به اينكه در پايان سال قرار داريم و برخي از مسئولان در شهرستان‌ها حضور دارند امكان دعوت آنها براي شركت در مجمع دشوار است قرار شد اين انتخاب‌ها به سال آينده موكول شود. خوشبختانه فدراسيون‌ها طبق روال قانوني سرپرست دارند و فعاليت‌ها و برنامه‌هاي خود را انجام مي‌دهند.

**انگليس نمي‌تواند براي ما كارشكني كند

علي سعيدلو با تاكيد بر بين‌المللي بودن رقابت‌هاي المپيك اظهار كرد: با توجه به اينكه كشور انگليس براي ركابزنان ايراني رواديد صادر نكرد بايد بگويم كه اين كشور نمي‌تواند در رقابت‌هاي المپيك چنين كاري را تكرار كند. المپيك مربوط به يك كشور نيست و رقابتي بين‌المللي براي تك تك كشورهاست. كميته ملي المپيك نيز اين اتفاق را پيگيري مي‌كند و مطمئنا براي اعزام ورزشكاران ايراني و شركت در رقابت‌هاي المپيك لندن هيچ مانعي وجود نخواهد داشت. كشور انگليس نمي‌تواند در اين رقابت‌ها براي ما كارشكني كند. درست است اين كشور ميزبان است، اما المپيك رقابتي بين‌المللي است كه در يك كشور برگزار مي‌شود.

** مردم علاقه دارند سرمربي تيم ملي ممتاز باشد

وي با تاكيد بر اينكه به نظر فدراسيون براي انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال احترام مي‌گذارم گفت: در مرحله‌ي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا نتايج خوبي كسب كرديم، اما متاسفانه در دور بعدي نتيجه را به تيمي واگذار كرديم كه از قدرت‌هاي بزرگ فوتبال آسياست و حتي در جام‌هاي جهاني نيز نتايج خوبي كسب مي‌كند. براي انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال عجله‌اي وجود ندارد. من به تصميم فدراسيون احترام مي‌گذارم و نمي‌گويم كه مربي داخلي يا خارجي مناسب است. در نظرسنجي‌ها از علاقه‌ي مردم به سرمربي ممتاز خارجي پي بردم و فكر مي‌كنم همين موضوع دليل تلاش زياد فدراسيون براي انتخاب بهترين گزينه مربي‌گري براي تيم ملي است. مطمئن هستم بهترين تصميم گرفته مي‌شود.

**ورزش ايران تعطيل نشدني است

علي سعيدلو درباره برنامه سازمان تربيت بدني براي رقابت‌هاي المپيك لندن نيز تصريح كرد: المپيك لندن نيز همانند ديگر ايستگاه‌هاي محك قدرت ورزش كشور، اما با ارزش و حساسيت بيشتري است. مسابقه‌هاي داخلي و كشوري و ليگ‌هاي ورزشي در حال برگزاري است كه به هماهنگي بيشتر ورزشكاران كمك مي‌كند. در اين بين رقابت‌هاي بين‌المللي و كاپ‌هايي كه شايد رسمي نباشد در كشورهاي متفاوت برگزار مي‌شود كه با شركت در آن‌ها به آمادگي و هماهنگي خود مي‌افزاييم. ورزش ايران تعطيل نشدني است و هميشه در حال حركت و پيشرفت است. رقابت‌هاي المپيك و بازي‌هاي آسيايي دو ميدان حساس هستند كه يكي از آنها را پشت سر گذاشته‌ايم و ديگري را پيش رو داريم و با آمادگي هرچه تمام‌تر در آن شركت خواهيم كرد و پس از آن آماده‌ي دور بعد بازي‌هاي آسيايي در كره جنوبي مي‌شويم.

**جايگاه پانزدهم در المپيك خارج از توان نيست

وي ادامه داد: رسيدن به جايگاهي كه رييس جمهوري خواستار آن شد غير ممكن نيست. مسئولان فدراسيون‌ها و خود ورزشكاران چون يك كار اداري به فعاليت‌هاي خود مشغول هستند. در اين راه كمبودهايي نيز وجود دارد چون تغيير مديريت يا كمبود اعتبار اما اينها به اصل كار و برنامه كاري ندارند. ايران براي خود قله‌ي افتخاري دارد كه بايد براي فتح آن برنامه‌ريزي و هدف‌گذاري كند. حالا اين هدف‌گذاري هرچه كارشناسي‌تر و دقيق‌تر باشد ايران نيز زودتر به اين قله خواهد رسيد. جايگاه پانزدهم در المپيك خارج از توان نيست. همه شاهد بوديم كه خيلي‌ها كسب 20 مدال طلا براي ايران را دشوار مي‌دانستند، اما ورزشكاران غيور ايراني توانستند. در اين رقابت‌ها در رشته‌هايي به قهرماني رسيديم كه باورنكردني بود. پس از گوانگ‌جو نيز شاهد پيشرفت ورزش بوديم و هستيم. كشتي فرنگي ما پس از چندين سال توانست قهرمان شود. اما حالا پس از سال‌ها فشار هم در كشتي آزاد و هم فرنگي در اوج خود قرار داريم. جام تختي نيز كه در كيش برگزار خواهد شد مي‌تواند دوباره نمايشي از افتخار ايرانيان شود. حتي در ورزش وزنه‌برداري نيز پس از آن سال پر حرف و حديث دوباره قهرمان شديم. تمام اين افتخارات به همت و تلاش خودمان بستگي دارد.

رييس سازمان تربيت بدني با توفيق دانستن شركت در مراسم قدرداني از قهرمانان رقابت‌هاي پاراآسيايي گفت: براي من توفيقي بود تا با اهداي جوايز اين قهرمانان به روزهاي خوش گوانگ‌جو بازگردم. تمام اين ورزشكاران از جان و دل تلاش كردند و براي افتخارآفريني و سربلند كردن نام ايران جنگيدند. صحبت‌هايي شنيده مي‌شد كه زمان اهداي جوائز اين عزيزان طولاني شده است و شاهد تاخير زيادي هستيم اما همان طور كه رياست فدراسيون نيز گفتند اين فاصله ايجاد شده به دلايل خاصي بود. برگزاري چنين مراسمي به زمان و مكان مناسب نياز داشت. رييس جمهوري نيز با مشغله‌هايي كه دارند به سختي مي‌توانند در اين مراسم شركت كنند و از همه مهم‌تر اينكه اين افتخارآفريني‌ها مصادف با دو ماه عزيز محرم و صفر بود. به همين دليل فاصله‌اي نه آنچنان زياد به وجود آمد تا اينكه آقاي احمدي نژاد نيز زمان كافي و مناسب پيدا كردند و توانستيم چنين مراسم باشكوهي براي اين افتخارآفرينان برگزار كنيم. قول داده بوديم كه جوايز يكسان باشد و به قول خود نيز عمل كرديم. قصد داريم در هر رشته‌اي كه قهرمان شديم و جايزه‌اي در نظر گرفته شد در اسرع وقت جوايز را اهدا كنيم تا شيريني آن از بين نرود.

وي در پايان گفت: همه ورزشكاران و قهرمانان مي‌توانند هر زماني كه بخواهند جوايز خود را با حواله‌هايي كه اهدا شده است دريافت كنند. به قول خود عمل كرديم و پس از اين نيز جوايز در نظر گرفته شده را به قهرمانان تقديم خواهيم كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016