شنبه 8 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرآنلاین: فیفا رسما فوتبال را سیاسی کرد

فوتبال نباید سیاسی باشد! این شعاربه ظاهر منطقی فیفا در سالهای اخیر بارها تکرار شده است.

امیررضا نوری زاده:"این نهاد برای جداسازی این دو مقوله حتی به تعلیق کردن فدراسیون های ورزشی که احتمال دخالت دولت وسیاسیون در آن می رفت دست زد و برخی کشورها (از جمله کشور خودمان در کنار کویت وعراق) با ترس از تعلیق ناچار به انجام تغییراتی در سیستم مدیریتی فوتبال شدند.استفاده از شعارهای سیاسی توسط تماشاگران ویا نمادهای سیاسی از سوی بازیکنان به شدت پیگیری شده و با جریمه های سنگین روبرو می شود و .... اگر بخواهیم به تمامی قوانین فیفا در این رابطه اشاره کنیم باید جزوه کوچکی را بازنویسی کنیم .

با این همه خبری که امروز در رسانه ها منتشر شد همه را شگفت زده کرد و البته بیش از پیش نقش روسیه در مناسبات و تصمیم های فیفا را پررنگ کرد . انتخاب روسیه و قطر به عنوان میزبانان جام جهانی 2018 و 2022 از سوی همه کارشناسان بیش از آنکه تصمیمی ورزشی و با توجه به سابقه ورزشی دو کشور در جام های جهانی باشد،اقدامی متاثر از نفوذ اقتصادی -سیاسی دو کشور بود و ولادیمیر پوتین بویژه در انتخاب روسیه نقشی کلیدی ایفا کرد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حالا در آستانه برگزاری مراسم قرعه کشی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل جروم والک دبیرکل فیفابه صراحت اشاره کرده بنا به "حساسیتهای سیاسی" اگر روسیه و گرجستان و یا ارمنستان و آذربایجان در یک گروه در مسابقات مقدماتی اروپا قرار بگیرند، در قرعه کشی دست می برند و گروه ها تغییر خواهد کرد !

هنوز از خاطر فوتبال دوستان نرفته کشورهای کره جنوبی و کره شمالی که حتی درگیری نظامی مختصری داشتندو گفتگوهای صلح بین دو کشور هم تابحال بدون نتیجه بوده در مسابقات مقدماتی جام جهانی گذشته با هم بازی کردند و یا دو کشور هندوراس و ال سالوادر در اوج تنشهای سیاسی سال 1969 پس از یک بازی مقدماتی جام جهانی کارشان به جنگ تمام عیار کشید. گویا در آن زمان هنوز به ذهن فیفا خطور نکرده بود ممکن است بین کشورهای جهان حساسیت های سیاسی باشد و به ناگاه این موضوع تنها در مورد چهار کشور مذکور صدق می کندوکشورهایی مثل ایران و بحرین یا حتی عربستان که این روزها روابطی خیلی گرم ندارند؛ چین و تایوان ؛ صربستان و کوزوو....که اصلا هیچ مشکل سیاسی ندارند و روابط عادی سیاسی را دنبال می کنند!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016