چهارشنبه 18 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كی روش: بازیكنان خارجی برای موفقیت باشگاه ها جان خود را می دهند

تهران - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ضمن اشاره به افتخار آفرینی ورزشكاران ایران در المپیك گفت: فوتبالیست های بزرگ جهان برای موفقیت تیم های باشگاهی، جان خود را هم در زمین می دهند.

به گزارش ایرنا، 'كارلوس كی روش' بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری پیش از آغاز تمرینات تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: قبل از اینكه راجع تیم ملی فوتبال ایران صحبت كنم باید موفقیت های ورزشكاران ایرانی را در المپیك تبریك بگویم.

دو بار قهرمانی جهان را تجربه كرده ام و می دانم برای رسیدن به قهرمانی، كار و تمرین زیاد و اشك ریختن لازم است.

وی افزود: فرقی نمی كند چه مدالی در المپیك بگیرد و مهم رسیدن به مدال است و كار بزرگی تلقی می شود. به قهرمانان ایران تبریك و خسته نباشید می گویم و متشكرم كه كشور را در شادی فرو بردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه از حاضران در نشست خبری خواست تا به احترام قهرمانان المپیكی ایران از جا برخواسته و آنها را تشویق كنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه بازیكنان استقلال و پرسپولیس باتوجه به عملكرد ضعیف در لیگ برتر برچه اساسی به تیم ملی دعوت شده اند، گفت: در ابتدا یادآوری كنم دعوت بازیكنان ربطی به رنگ پیراهن آنها ندارد و من براساس معیارهای كادر فنی بازیكنان را گلچین می كنم و اگر دعوت بازیكنان به خواسته خبرنگاران ربط داشت باید كل تیم سپاهان را به اردو می آوردم.

بازیكنان تیم بارسلونا هم در فصل گذشته عملكرد مناسبی نداشتند اما در تیم ملی فوتبال اسپانیا فوق العاده كار كردند.

كی روش ادامه داد: در تیم ملی ریشه ای داریم كه باید آن حفظ شود و نمی توان در مدت زمانی كوتاهی نیمی از تیم را برای اردو یا مسابقات تغییر داد. ضمن اینكه بازیكنان نباید تیم ملی را همیشه برای خود بدانند و با تلاش كردن می بایست خود را به كادر فنی تحمیل كنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان كرد: در نتیجه وظیفه ام است كه هوشیار باشم و همیشه درهای تیم ملی را روی استعداها جدید باز بگذارم. من لیگ را از نزدیك دنبال می كنم و عملكردها را می بنیم ولی گاهی اوقات محدودیت هایی داریم كه باید تحمل كنیم.

وی ادامه داد: در فهرست جدید تیم ملی نفراتی چون مجتبی جباری و آندرانیك تیموریان به دلیل مصدومیت و محرومیت حضور ندارند و رضا حقیقی و محسن فروزان را هم به دلیل صادر نشدن روادید نخواهیم داشت.

كی روش در خصوص نفراتی كه به اردو دعوت نشده اند نیز گفت: برخی نفرات به دلیل مسائل تاكتیكی دعوت نشده اند، ضمن اینكه سرمربی معیارهای خاصی برای دعوت نفرات دارد. سعی كردیم خیلی ها به اردو بیایند كه شرایط مساعد نبود و در اردوی آینده آنان را دعوت می كنیم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا بازیكنان ایرانی با توجه به دستمزدهای سنگینی كه دریافت می كنند بازدهی مناسبی دارند، اظهار داشت: این سوال را باید مدیران باشگاه ها جواب بدهند و نظر شخصی در خصوص آن نمی دهم. بازیكنان ایرانی حرفه ای هستند و كم كاری نخواهند كرد و گرانترین بازیكنان جهان زمانی كه برای باشگاه های خود به میدان می روند برای رسیدن به پیروزی، در زمین جان می دهند. مهم نیست در جیب چقدر پول دارید و قلب شماست كه باعث موفقیت می شود.

وی در خصوص نمایش ضعیف تیم ایران در دیدارهای مقدماتی اظهار داشت: برای این امر بهانه نمی آورم و خودم از عملكرد و نتیجه تیم راضی نیستم اما قطر فقط برای مساوی گرفتن به ایران آماده بود و ما در آن دیدار یك طرفه حمله می كردم ولی به اندازه كافی برای گلزنی تشنه نبودیم.

كی روش ادامه داد: در نظر بگیرد زمانی كه ما برای اردوی تركیه رفتیم بازیكنان استقلال، پرسپولیس و سپاهان كه 60 درصد تیم ملی هستند را در اختیار نداشتیم.

وی در مورد انتشار اخباری مبنی بر تماس تلفنی اش با برخی از مربیان و مسوولان برای تعویق در بازی های لیگ برتر اظهار داشت: اگر مشكلی در این زمینه وجود دارد من در آن مقصر نیستم. برای برطرف كردن ضعف ها با رییس و دبیركل فدراسیون فوتبال و مسوولان سازمان لیگ به صورت مستقیم حرف می زنم تا مشكلات برطرف شود.

كی روش ادامه داد: متوجه شدم كه دیدار دوستانه تیم ملی با بازی های لیگ فقط دو روز فرصت دارد و تلاش زیادی كردم تا این مشكل برطرف شود كه اینگونه نشد. البته سرپرست سازمان لیگ هم تصمیم گرفته تا از طریق روزنامه ها با من صحبت كند و من هم همین گونه رفتار خواهم كرد.

وی در پاسخ به این سوال كه گفته می شود لغو برگزاری جام حذفی نظر مستقیم سرمربی تیم ملی است، گفت: همانطور كه می دانید لیگ ایران هجده تیمی است و فصل گذشته بازی های متعدد ملی، باشگاهی و آسیایی برگزار شد. معتقدم لیگ باید 6 تیمی شود كه برای فصل دوازدهم لیگ برتر امكان آن وجود نداشت و در نشستی كه با اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ داشتیم نظراتم را ارایه دادم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران عنوان كرد: اكثریت به این نتیجه رسیدند كه نمی توان لیگ را 16 تیمی كرد نظر هیات رئیسه فدراسیون این بود تا در این فصل جام حذفی نداشته باشیم و من نظری در این خصوص ندادم.

وی ادامه داد: تیم ملی ایران ماه های حساسی پیش روی دارد كه 9 امتیاز مقدماتی جام جهانی در آن است و نباید با این بحث های بیهوده انرژی و تمركز خود را از بین ببریم و نمی خواهم دیگر زمان را از دست بدهم. دو بازی بسیار هم با لبنان و كره جنوبی داریم كه دیدارهای لیگ برتر و اردوی مجارستان كمك می كند كه انتخابات درستی در نفرات داشته باشم.

كی روش خاطرنشان كرد: امیدوارم در این اردو دو بازیكن جدید كه در اروپا بازی می كنند توانایی خود را نشان بدهند. ضمن اینكه مسعود شجاعی را به تمرینات دعوت نكردیم تا استراحت بیشتری داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016