چهارشنبه 1 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
11 مرداد» سرمربي تيم دووميداني پارالمپيك: ۶ تا ۸ مدال مي‌گيريم
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه پارالمپیكی آذربایجان غربی با آمادگی كامل به لندن می روند

ارومیه – سه پارالمپیكی آذربایجان غربی با آمادگی كامل و امیدوار به كسب مدال های رنگارنگ فردا /پنجشنبه / كاروان سرافراز جمهوری اسلامی به مسابقات پارالمپیك 2012 لندن را همراهی می كنند.

سیامند رحمان یكی از قهرمانان صاحب نام رشته وزنه برداری جانبازان و معلولین ایران است كه سابقه قهرمانی مسابقات آسیایی گوانگجو در چین را در كارنامه خود دارد.

رحمان با ركورد 290 كیلو گرم در دسته فوق سنگین یكی از شانس های طلای این وزن است كه با آمادگی كامل به این بازی ها اعزام شده است.

این ورزشكار اشنویه ای قول داده است در این دوره از بازی های المپیك ، وزنه 300 كیلوگرمی را بالای سرببرد و نام خود را به عنوان قویترین مرد معلول جهان به ثبت برساند.

ناصر حسن پور نیز كه در پارالمپیك پكن به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران اسلامی، مدال نقره گرفته ، امسال به همراه این تیم قدرتمند امیدوار است مدال طلای پارالمپیك لندن را كسب كند.

حسن پور در مسابقات والیبال نشسته بازی های آسیایی گوانگجوی چین نیز تیم ملی را همراهی كرد كه در این بازی ها تیم ملی ایران در سكوی اول آسیا قرار گرفت.

حسن جانفشان عضو تیم ملی تنیس روی میز معلولین و جانباران كشور نیز كه برای نخستین بار پا به عرصه مسابقات پارالمپیك می گذارد ، در مسابقات دو سال پیش آسیایی گوانگجوی چین به رغم شایستگی های زیاد به مقام چهارمی رسید ولی هم اكنون با آمادگی كامل به دریافت مدال این بازی های بزرگ جهانی امیدوار است.

كاروان ورزشی پارالمپیك ایران با 78 ورزشكار جانباز و معلول در 13 رشته ورزشی دو و میدانی (مشترك بین فدراسیون جانبازان و معلولین و نابینایان و كم بینایان)، وزنه برداری، تیراندازی، فوتبال هفت نفره، شنا، تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، تیر و كمان، والیبال نشسته، دوچرخه سواری و رشته های جودو، فوتبال پنج نفره و گلبال، ویژه نابینایان و كم بینایان، در چهاردهمین دوره رقابت های پارالمپیك حضور می یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جمهوری اسلامی ایران هفتمین حضور خود در رقابت های پارالمپیك را تجربه می كند و در دور پیشین این رقابت ها كه سال 2008 در كشور چین برگزار شد، با كسب پنج نشان طلا، شش نقره و سه برنز در میان 147 كشور در جایگاه 22 جهان ایستاد.

در پارالمپیك چهاردهم، كاروان ایران با شعار 'توكل، تلاش، میثاق با شهدا' در رقابت های ورزشی حضور می یابد و پرچمدار آن عبدالرضا جوكار، ملی پوش جانباز و باسابقه تیم دو و میدانی است.

رقابت های پارالمپیك 2012 لندن از 8 تا 19 شهریور در دهكده المپیك لندن برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016