پنجشنبه 16 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قوي‌ترين مرد پارالمپيك هم ايراني است

سيامند رحمان با ركوردشكني موفق به كسب مدال طلاي دسته فوق سنگين وزنه‌برداري و هشتمين مدال طلاي ايران در پارالمپيك شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از لندن، رقابت‌هاي وزنه‌برداري قدرتي بازي‌هاي پارالمپيك در دسته فوق سنگين با ركوردشكني و مدال طلاي سيامند رحمان به پايان رسيد.

سيامند رحمان با بلند كردن وزنه‌ي 270 كيلوگرم ركورد پارالمپيك را شكست و در همان ابتداي كار مدال طلاي خود را قطعي كرد. رحمان در حركت دوم هم وزنه 280 كيلويي را مهار كرد. ملي‌پوش ايران براي حركت سوم خود به ركورد جهان كه 291 كيلوگرم و متعلق به خودش است حمله كرد و وزنه اي 10 كيلو سنگين تر يعني 301 كيلوگرم را درخواست كرد كه يك دست او در بالا آوردن وزنه كم آورد و اين ركورد ثبت نشد.اما همانند المپيك كه قوي ترين مرد جهان يك ايراني بود، عنوان قوي‌ترين مرد پارالمپيك هم به ملي‌پوش توانمند ايران رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سيامند رحمان پس از قهرماني در پارالمپيك

نزديك‌ترين رقيب رحمان، فاريس از عراق بود كه وزنه 242 كيلويي را مهار كرد و نقره گرفت. وزنه بردار كره جنوبي نيز به مدال برنز رسيد.

با كسب اين مدال طلا، ايران جايگاه نهمي خود را از فرانسه كه 7 مدال طلا دارد پس گرفت و تا اين لحظه اين جايگاه يك رقمي را به خود اختصاص داده است.

در حالي كه ايران و فرانسه براي كسب جايگاه نهمي اين روزها رقابت نزديكي دارند، با مدال طلاي سيامند رحمان ايران براي گرفتن جايگاه هشتم از برزيل، تنها سه مدال طلا فاصله دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016