سه شنبه 21 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين شکست تاريخ فوتبال ايران برابر لبنان

تيم ملی فوتبال کشورمان در ادامه روند نزولی خود در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا، اين بار شاهکاری تازه خلق کرد و برای اولين بار در تاريخ فوتبال کشورمان به لبنان باخت.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز سه شنبه در سومين ديدار خود در چارچوب مرحله چهارم و نهايی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا به مصاف تيم ملی لبنان رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تيم ملی فوتبال کشورمان که تا به امروز مقابل تيم ملی لبنان تن به شکست نداده بود، نمايش‌های ضعيف خود در مسابقات انتخابی جام جهانی را کامل کرد و در شاهکاری تازه با يک گل مقابل سرخپوشان لبنانی تن به شکست داد.

ملی پوشان فوتبال ايران که برای زدن گل به تيم لبنان برنامه‌ای نداشتند و در زمين ناهموار ورزشگاه اسپورت سيتی شهر بيروت گرفتار آمده بودند در دقيقه ۲۷ دروازه‌شان باز شد. در فاصله ۱۸ دقيقه مانده به پايان نيمه اول تيم لبنان صاحب يک ضربه کاشته از جناح چپ شد که توپ ارسالی در ميان غفلت و اشتباه مدافعان ما به "رضا عنتر" رسيد تا او به راحتی دروازه سيدمهدی رحمتی را بازکند.

بعد از اين گل تيم کشورمان حملاتی احساسی و بی برنامه روی دروازه لبنان داشت اما زهر اين حملات به اندازه ای نبود که دروازه تيم يکصد و بيست و چهارم فيفا باز شود و نيمه نخست با برتری يک برصفر تيم لبنان به اتمام رسيد.

در نيمه دوم کارلوس کی‌روش احسان حاج صفی و محمد قاضی را به جای پژمان نوری و کريم انصاريفرد به ميدان فرستاد تا شايد با حضور آنها گره‌ای از مشکلات تيم ملی باز شود اما نه تيم ملی يارای گلزنی به تيم لبنان را داشت و نه دفاع اين تيم پا پس می‌کشيد.

تيم کشورمان در نيمه دوم صاحب شانس‌هايی هم شد اما بدشانسی، دروازه بانی سرپنجه به نام "عباس حسن" و البته مدافعانی که با تمام وجود از دروازه خود دفاع می کردند، مانع از گلزنی شاگردان کی روش به تيم لبنان شد.

در نهايت تيم ملی فوتبال کشورمان با يک گل به لبنان باخت و روند نزولی خود در مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا را تداوم بخشيد. تحمل اين شکست وقتی ناگوارتر می شود که متوجه شويد لبنان تا به امروز ملی پوشان فوتبال ايران را شکست نداده و حتی موفق به گلزنی به تيم کشورمان نشده بود.

تيم ملی فوتبال کشورمان با ترکيب سيدمهدی رحمتی، حسين ماهينی، هادی عقيلی، پژمان منتظری، پژمان نوری (احسان حاج صفی - ۴۶)، جواد نکونام (کاپيتان)، علی کريمی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری(محمد غلامی- ۶۸)، مسعود شجاعی و کريم انصايفرد (محمد قاضی - ۴۶) به مصاف لبنان رفت. ملی پوشان ايران که در تيم های ليگی رقم های ميلياردی دريافت می کنند در چند روز اخير رسانه ها را تحريم کرده بودند و با آنها مصاحبه نمی کردند چرا که اعتقاد داشتند موفقيت المپيکی ها نبايد به رخ آنها کشيده شود.

قضاوت ديدار تيم‌های ملی فوتبال لبنان و ايران برعهده "تان های" از چين بود. او در اين بازی به "محمد حيدر"، "عباس حسن" و "محمد قسام" از تيم لبنان و پژمان نوری و محمد نوری از تيم ايران کارت زرد نشان داد.

تيم ملی فوتبال کشورمان با تحمل شکست در ديدار مقابل لبنان چهار امتيازی ماند و از رده دوم جدول گروه A مسابقات تکان نخورد اما تيم شاگردان "بوکر" آلمانی با چهار امتياز و تفاضل گل کمتر نسبت به تيم ايران در رده چهارم جدول اين گروه باقی ماندند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016