شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات عجيب ملی‌پوش سنگ نوردی، از گرفتن پول برای سفر به فرانسه تا تهديد ملی‌پوشان توسط فدراسيون

ايسنا ـ عضو تيم ملی سنگ نوردی ايران گفت: فدراسيون از هر ورزشکار ۷۰۰ يورو خواست تا بتوانيم به مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه اعزام شويم.

حميد توزنده‌جانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، تصريح کرد: چندين ماه است که تيم هشت نفره ايران شامل پنج ورزشکار آقا و سه خانم در حال تمرين و کسب آمادگی برای حضور در اين مسابقه است اما به دليل بی‌پولی فدراسيون نتوانستيم به مسابقات اعزام شويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: چند روز پيش از فدراسيون به تمامی اعضای تيم اعلام شد که فدراسيون تنها بودجه کافی برای ثبت‌نام و تهيه بليت ورزشکاران را دارد و باقی هزينه‌ها مانند هتل و تغذيه که حدود ۷۰۰ يورو می‌شود، بر عهده خود ورزشکاران است که مبلغی در حدود ۳ ميليون تومان می‌شود.

توزنده‌جانی افزود: اين خبر شوک بسيار بدی برای ورزشکاران بود زيرا ما بايد در قالب تيم ملی به اين مسابقات اعزام می‌شديم که ديگر نيازی به پرداخت پول نبود و از آن طرف مدت بسيار کمی برای انجام چنين کاری بود، به همين دليل تصميم گرفتيم به فدراسيون برويم و طی جلسه‌ای که با مسوولان فدراسيون برگزار شد مشکل خود را مطرح کرديم اما جواب جديدی نشنيديم و به ما گفته شد در صورتی که ۷۰۰ يورو را پرداخت کنيم به مسابقات اعزام می‌شويم، در غير اين صورت خبری از اعزام نيست.

وی با بيان اينکه پس از اين جلسه به وزارت ورزش و جوانان مراجعه کرديم، اضافه کرد: با اين قضيه در وزارت برخورد زيادی شد و مسوولان گفتند که فدراسيون حق ندارد برای اعزام ملی تيم‌ها به مسابقات جهانی مبلغی از ورزشکاران اخذ کند و اگر مسابقات وردکاپ بود مشکلی نبود اما در اين مسابقه گرفتن پول از ورزشکاران غيرقانونی است که حتی با فدراسيون نيز تماس گرفته و اين گلايه را کردند.

عضو تيم ملی سنگ‌نوردی ايران اظهار کرد: چند ساعت پس از حضور در وزارت ورزش و جوانان يکی از مسوولان فدراسيون تماس گرفته و اعلام کرد که نبايد به وزارت می‌رفتيم و اين اقدام ما برای ما بد تمام خواهد شد، به همين دليل اعزام کنسل می‌شود.

توزنده‌جانی با بيان اينکه برای کمک به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و هيات استان نيز مراجعه کرديم، به ايسنا گفت: متاسفانه برغم پيگيری ما جواب درستی داده نشد و گفتند که در اين مدت کم نمی‌توان کاری انجام داد.

وی با اشاره به اينکه مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی جهان بزرگترين اتفاق اين رشته است و سالی يک بار برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته به اين مسابقات در ايتاليا اعزام شديم و من توانستم بهترين عنوان ايران را در جايگاه دوازدهم کسب کنم اما برای امسال سرمايه‌گذاری زيادی از لحاظ مالی و نيز تمرينات گذاشته بودم تا بتوانم عنوان بسيار بهتری را در اين مسابقات کسب کنم به طوری که تنها کفش سنگ نوردی و نيز مکمل‌های ورزشی من در دو ماه اخير، حدود يک ميليون تومان هزينه داشته است.

توزنده‌جانی تصريح کرد: در حال حاضر فدراسيون ما را مقصر می‌داند و اعتقاد دارد که نبايد به وزارت ورزش مراجعه می‌کرديم و به همين دليل پرواز ما به مقصد پاريس انجام نشد.

مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی جهان از ۲۲ شهريور به ميزبانی پاريس آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016