سه شنبه 7 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
2 مهر» معاون وزیر ورزش: هیچ فدراسیونی تعلیق نیست!
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چرا پای ناظران بین المللی باز شد؟ آقای وزیر پذیرفت خطر تعلیق بیخ گوش ورزش است

با حضور رسمی نماینده های شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک در ایران، پرونده تعلیق ورزش کشورمان وارد مراحل تازه ای خواهد شد.

سارا علم بیگی/ خبرآنلاین: شب گذشته محمود خسروی وفا در برنامه ای رادیویی اعلام کرد 2 نماینده از شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک با هدف بررسی وضعیت اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران و به تبع آن فدراسیوهای ورزشی به ایران خواهند آمد. خسروی وفا اعلام کرد این دو ناظر می آیند تا زمان کمتری از ایران برای اصلاح اساسنامه ها گرفته شود و بلافاصله اساسنامه ها زیر نظر این دو به شکل مورد تائید نهادهای بین المللی در آمده و اینگونه ورزش ایران از خطر تعلیق رهایی پیدا کند. انتشار این خبر از چند جهت برای ورزش ایران اهمیت دارد که در ادامه بدانها اشاره خواهیم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


1- درخواست اصلی شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک از ایران این بوده که با اصلاح اساسنامه های موجود، شرایط دخالتهای نهادهای دولتی را در ورزش کاهش و استقلال آنها را افزایش دهد. این خبر در وهله نخست نشان می دهد که گویا شرایط برای اجرای این درخواست فراهم شده است.
2- نکته دوم این خبر نشان از ادامه مذاکره های نهادهای ناظر بین المللی با ورزش ایران دارد و این نهادها پیش از رسیدن به خانه آخر که تعلیق ورزش است، سعی می کنند از هر ابزاری برای جلوگیری از این مسئله استفاده کنند. نهادهای بین المللی نیز بر این موضوع تاکید دارند که تعلیق باعث ایجاد فشار بر روی ورزشکاران هر کشور می شود و از رشد آنها جلوگیری می کند.

3- گویا موضوع حضور این نمایندگان در ایران، دنباله مذاکره چند ساعته وزیر ورزش با مسئولان شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک در ماکائو است. پس بدین ترتیب باید گفت که مذاکرات ماکائو نتیجی داشته که برخلاف عدم اعلام مسئولان، اکنون شاهد نتایج عملی این مذاکرات هستیم.
4- موضوع دیگری که بحث حضور نمایندگان خارجی در ایران روشن می کند این است که سرانجام وزارت ورزش و جوانان باید از مواضع سفت و سخت خود کوتاه بیاید و به قوانین بین المللی تن دردهد. چراکه موضوع نهادهای بین المللی کاملا روشن است و تنها اساس نامه ای مورد تائید آنها است که هیچ روزنه ای برای دخالت دولت در ورزش باز نباشد. این موضوع هم در طی ماه های گذشته موضوعی بوده که وزیر ورزش مقابل آن ایستاده و اکنون مشخص نیست چگونه با تغییر اساسنامه موافقت خواهد کرد.

5- نکته آخر اینکه کمیته بین المللی المپیک با انتشار خبر تعلیق کویت و هند به صراحت اعلام داشته که در مورد دخالت دولتی ها در ورزش کوتاه نخواهد آمد. شاید این خبرها، نشان دادن خط و نشان به سایر کشورهایی باشد که از این مشکل رنج می برند. بنابراین کمیته بین المللی المپیک برای اجرای قانون تعارفی ندارد و امیدواریم پس از حضور نمایندهای این نهادهای بین المللی در ایران، مشکلات حاشیه ای ورزش کشور حل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016