سه شنبه 31 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

مهرداد اولادی درگذشت

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، مهرداد اولادی بازیکن سابق تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال و بازیکن کنونی تیم ملوان بندرانزلی در بیمارستان‌ شهدای تجریش تهران درگذشت.

خبرنگار ایسنا در تماس با بیمارستان شهدای تجریش کسب اطلاع کرد که اولادی در بخش اورژانس بیمارستان به دلیل ایست قلبی درگذشته است.

اولادی متولد ۱۳۶۴ بود و پس از جدایی حمید استیلی از ملوان انزلی به این تیم پیوست.

مهرداد اولادی، در چهارم خرداد ۱۳۶۴ در قائم‌شهر به دنیا آمد. او فوتبال را از سنین پایین آغاز کرد و اولین حضور رسمی‌ در فوتبال را با تیم جوانان پرسپولیس قائم‌شهر تجربه کرد. او در سال ۱۳۸۱ به پرسپولیس تهران پیوست و سه سال در این تیم ماند. او در این مدت ۴۳ بازی برای سرخ‌پوشان انجام داد و ۹ گل نیز به ثمر رساند.

در سال ۲۰۰۶، اولادی با قراردادی قرضی به الشباب امارات پیوست و سال بعدش قرارداد رسمی با این تیم بست. اولادی در سال ۲۰۰۷، این بار به صورت قرضی به پرسپولیس آمد و در پایان فصل باز هم به الشباب رفت. او در سال ۱۳۸۸ برای گذراندن دوران خدمت سربازی به ملوان بندرانزلی پیوست و دو سال در این تیم بازی کرد؛ ۳۲ بازی و ۱۶ گل، حاصل کار اولادی در ملوان بود.

اولادی در سه سال بعد از آن به ترتیب در تیم‌های پرسپولیس، ملوان و نفت تهران بازی کرد و در اقدامی جالب توجه در تاریخ بیستم آبان ماه سال ۹۲ با امضای قراردادی یک سال و نیمه به تیم استقلال پیوست؛ او در این تیم هفت بازی انجام داد ولی نتوانست گلی به ثمر برساند.

آخرین حضور مهرداد اولادی در فوتبال، به حضورش در ملوان مربوط است؛ حضوری که بسیار کمرنگ بود و اخیرا در اردوی تیم نیز کمتر حضور می‌یافت.

سوابق ملی:
اولادی در رده ملی هم حضور داشته و برای تیم‌های ملی جوانان، امید، تیم "ب" ایران و تیم ملی بزرگسالان بازی کرد. کارنامه‌ ملی اولادی یک گل ملی نیز دیده می‌شود. او ۱۳ بازی برای تیم ملی ایران انجام داد و به همراه این تیم در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ حضور داشت.

ایسنا درگذشت ناگهانی این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال را به جامعه ورزش و خانواده‌اش تسلیت می‌گوید.

***

برانکو:‌ اولادی یکی از استعدادهای فوتبال ایران بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاسف نسبت به درگذشت مهرداد اولادی، این مسئله را به جامعه فوتبال ایران تسلیت گفت.

برانکو ایوانکوویچ با ابراز تاسف نسبت به درگذشت مهرداد اولادی اظهار کرد: اولادی یکی از استعدادهای فوتبال ایران بود و در دوره‌ای که من سرمربی تیم ملی ایران بودم یکی از کاندیداهای دعوت به تیم ملی بود.

وی افزود: من دورادور این فوتبالیست را می‌شناسم و واقعا از شنیدن خبر درگذشتش غمزده شدم. از طرف خودم و تیم فوتبال پرسپولیس درگذشت این فوتبالیست را به خانواده‌اش و جامعه فوتبال ایران تسلیت عرض می‌گویم.

***

حمید استیلی: واقعا تاسف‌بار است، اولادی بازیکن خوبی بود

سرمربی پیشین ملوان و پرسپولیس با ابراز ناراحتی از درگذشت مهرداد اولادی گفت که این اتفاق برای بازیکنی در سن و سال اولادی واقعا تاسف‌بار است.

حمید استیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره فوت مهرداد اولادی گفت: من هم دقایقی پیش از این موضوع باخبر شدم و سریعا با مسئولان باشگاه ملوان تماس گرفتم و آن‌ها هم این خبر را تایید کردند. اصلا باورم نمی‌شود که مهرداد از میان ما رفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او ادامه داد: زمانی که من در حال جدایی از ملوان بودم، اولادی هم قصد پیوستن به این تیم را داشت. در صحبت کوتاهی که با مهرداد داشتم با خنده به من گفت مثل اینکه قسمت نمی‌شود برای شما بازی کنم. چند سال پیش هم که من سرمربی پرسپولیس بودم، قصد داشتم از او استفاده کنم اما برای مدتی آسیب دید و نشد که در آن زمان برای تیم من به میدان برود.

سرمربی پیشین ملوان که در میانه‌های فصل جای خود را به احمدزاده داد درباره ویژگی‌های فنی و اخلاقی اولادی گفت: او بازیکن و انسان خوبی بود. من به همراه شیث رضایی او را از جوانان به بزرگسالان پرسپولیس آوردم. او توانایی‌های بالایی در خط حمله داشت و بعد از مدتی از پرسپولیس رفت و در تیم‌هایی مثل استقلال و ملوان هم بازی کرد. خیلی تاسف‌بار است که بازیکنی با این سن و سال و در این شرایط از جمع ما جدا شود. واقعا سخت است. امیدوارم خدا به خانواده‌اش صبر بدهد.

***

جواد کاظمیان: بعضی‌ها در فوتبال اولادی را کشتند

همبازی سابق مهرداد اولادی گفت: روی مهرداد فشار روحی روانی زیادی وجود داشت. یک سری افراد در فوتبال، او را کشتند.

جواد کاظمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، در حالی که گریه می‌کرد و به شدت ناراحت بود درباره فوت مهرداد اولادی گفت: من در راه بیمارستان هستم و اصلا حالم خوب نیست. من و مهرداد نزدیک به ۲۰ سال با یکدیگر دوست بودیم. واقعا نمی‌دانم چه بگویم.

او ادامه داد: ما ایرانی‌ها مرده پرست هستیم. مهرداد را یک سری از افراد در این فوتبال کشتند. فشار روحی و روانی روی مهرداد خیلی زیاد بود.

بازیکن سابق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که منظور شما از یک سری افراد چه کسانی است، گفت: الان نمی‌توانم بگویم. خیلی ناراحت هستم. به وقتش خواهم گفت که چه اتفاقاتی برای مهرداد افتاده است.

کاظمیان در پاسخ به این سوال که آخرین بار چه زمانی با اولادی صحبت کرد گفت: آخرین بار در ایام عید نوروز بود که با هم صحبت کردیم و حالش خوب بود و مشکلی نداشت. نمی‌دانم چطور به صورت ناگهانی این اتفاق افتاده است. دیگر نمی‌توانم صحبت کنم.

***

واکنش بازیکنان و شخصیت‌های فوتبال ایران به درگذشت اولادی

علی دایی و علی کریمی در کنار سایر بازیکنان فوتبال به درگذشت مهرداد اولادی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار خبر درگذشت مهرداد اولادی بازیکن جوان فوتبال کشورمان، علی کریمی کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران نسبت به درگذشت این بازیکن واکنش نشان داد.

کریمی در پیامی کوتاه اینچنین ابراز احساسات کرد: "دیگه نمی‌دونم چی بگم. روحت شاد."

هم‌چنین علی دایی، فرهاد مجیدی، جواد نکونام، مهدی رحمتی، سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، محسن مسلمان، حسین ماهینی و ... نیز در پیام‌هایی جداگانه به درگذشت اولادی واکنش نشان دادند. متن این پیام‌ها در ذیل آمده است.

علی دایی: "بهار فصل رویش گلهاست اما نوگل فوتبال ما طاقت پایان اولین ماه بهار را هم نداشت. مهرداد به تیم منتخب بهشت دعوت شد تا هادی احساس تنهایی نکند. برای این غم بزرگ فقط می‌توان چند صفحه سکوت کرد. خود را در غم بازماندگان شریک می‌دانم. رفتن مهرداد خبری شوکه کننده است که باورش برای اهالی فوتبال ساده نیست. باز هم غم سنگین دیگری دامان جامعه ورزش بویژه فوتبال را در بر گرفت. این ضایعه دردناک را به خانواده مهرداد، اهالی ورزش و جامعه فوتبال تسلیت می‌گویم."

فرهاد مجیدی: "روحت شاد".

جواد نکونام: "من به فوتبال ایران تسلیت می‌گویم. نمی‌دانم چرا مدام عزیزان فوتبالی خود را از دست می‌دهیم. واقعا باورکردنی نیست و فقط می‌توانم به همه تسلیت بگویم".

مهدی رحمتی: "حالم از این دنیا به هم می‌خوره. این دنیا ارزش نداره به خدا. شاید فردا نوبت ما باشه. مهرداد عزیز خداحافظ."

سردار آزمون: "واقعا نمی‌دونم چی بگم. ایشاالله جات توی بهشته، تسلیت".

محسن مسلمان: "داداش مهرداد، به هادی سلام برسون".

حسین ماهینی: "سلام ما را به هادی برسون، داداش".

بهرام افشارزاده: "انا لله و انا الیه راجعون. در کمال تأسف با خبر شدیم مهرداد اولادی بازیکن سابق باشگاه استقلال دار فانی را وداع گفت. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان، هم تیمی‌ها و خانواده بزرگ ورزش تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم."

مهدی تاج: "ضایعه تلخ درگذشت مهرداد اولادی بازیکن با اخلاق فوتبال کشور را به جامعه ورزش به‌ویژه فوتبال، مردم خونگرم استان مازندران، مدیران، کادر فنی و بازیکنان باشگاه فرهنگی و ورزشی ملوان بندر انزلی و خانوده محترم آن مرحوم، تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای این تازه در گذشته علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم."

احسان حاج صفی: "روحت شاد."

علیرضا حقیقی: "داداش برو سفر سلامت، تو هم رفتی پیش همه خوبا."

***

واکنش باشگاه‌ها و نهاد‌های مختلف ورزشی به درگذشت اولادی

باشگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف ورزشی درگذشت ناگهانی مهرداد اولادی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال در پیامی درگذشت مهرداد اولادی را به جامعه فوتبال و خانواده وی تسلیت گفت و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگانش صبر جزیل خواستار شد.

باشگاه استقلال تهران:
درگذشت مهرداد اولادی بازیکن سابق استقلال باعث تاثر و ناراحتی فراوانی برای همه اهالی ورزش بود. اهالی ورزش ایران بار دیگر در غم یکی دیگر از ورزشکاران نشستند و امیدواریم تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم. باشگاه استقلال به این وسیله و به نمایندگی از خانواده بزرگ استقلال، درگذشت آن مرحوم را به خانواده بزرگ ورزش، هم بازیان و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.

باشگاه پرسپولیس:
باشگاه پرسپولیس این ضایعه دردناک را به خانواده ورزش فوتبال، هواداران ملوان و استقلال و بویژه هواداران پرسپولیس تسلیت می‌گوید. اندوه ناشی از شنیدن این خبر قابل وصف نیست و از درگاه ایزد منان برای زنده یاد مهرداد اولادی علو درجات و آمرزش الهی و برای بازماندگان صبر و طول مسئلت داریم.

سازمان لیگ فوتبال ایران:
درگذشت مهرداد اولادی بازیکن با اخلاق تیم ملوان بندر انزلی را به جامعه ورزش بویژه خانواده بزرگ فوتبال و مدیران، کادر فنی و بازیکنان باشگاه ملوان بندرانزلی را تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را از خداوند منان مسئلت می نماییم.

کمیته ملی المپیک:
درگذشت فوتبالیست با اخلاق و مردمی تیم ملی فوتبال و باشگاههای استقلال و پرسپولیس چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

کمیته ملی المپیک این ماتم جانگداز را به خانواده محترم ایشان، جامعه ورزش، جامعه بزرگ فوتبال، فدراسیون فوتبال ، باشگاه های استقلال ، پرسپولیس و ملوان تمامی هواداران این باشگاه های بزرگ صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و اجر و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات طلب می‌کند. روحش شاد و یادش گرامی.

باشگاه نفت تهران:
این بار خبر باورنکردنی درگذشت نابهنگام مهرداد اولادی، مهاجم فقید تیم فوتبال ملوان شوک دیگری به جامعه ورزش و فوتبال ایران وارد کرد. شوکی که ارکان باشگاه و اعضای تیم نفت تهران در پی از دست دادن مربی فقید خود، اکبر دارستانی، در کمتر از ۲ ماه قبل آن را به خوبی درک می کنند و می دانند چه ضایعه بزرگی به خانواده، دوستان، هم تیمی ها و فوتبال ایران وارد شده است.

مدیرکل ورزش وزارت نفت، مدیرعامل و اعضای هیات امنا، سرمربی، کادرفنی و بازیکنان تیم نفت تهران ضمن ابراز همدردی، این ضایعه غیرمنتظره و باور نکردنی را به خانواده زنده یاد اولادی، باشگاه ملوان و جامعه فوتبال ایران تسلیت گفته و از خداوند بزرگ و منان طلب غفران و آمرزش روح آن مرحوم را دارد.

باشگاه سپاهان اصفهان:
باشگاه فولاد مبارکه سپاهان این ضایعه را به خانواده ورزش تسلیت می‌گوید.

باشگاه فولاد خوزستان:
متاسفانه باخبر شدیم مهرداد اولادی بازیکن باسابقه فوتبال کشورمان جان به جان آفرین تسلیم کرد. باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان به نوبه خود درگذشت این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران را به اهالی فوتبال و خصوصا خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت داریم. یادش گرامی باد.

باشگاه ملوان بندرانزلی: "انا لله و انا الیه راجعون. امروز بعداز ظهر ملوان و بندرانزلی در غم مرگ ناگهانی بازیکن ارزنده خود زنده یاد مرحوم مهرداد اولادی به سوگ نشست. مهرداد، عزیز انزلی و ملوان، امروز بعد از ظهر در بیمارستان شهدای تجریش در اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت. زنده یاد مهرداد اولادی پس از بازگشت تبم از اهواز به تهران با هماهنگی پزشک باشگاه برای انجام فیزیوتراپی و رفع مصدومیت در تهران اقامت گزید. باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان بندرانزلی ضمن آرزوی آرامش ابدی در فردوس برین برای آن مرحوم، این غم و اندوه جانکاه را به خانواده محترم ایشان، هواداران پرشور و فهیم ملوان بندرانزلی و جامعه فوتبال تسلیت عرض می‌نماید. مراسم یادبود این مرحوم در بیانیه‌های بعدی اطلاع داده خواهد شد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016