شنبه 19 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترمينال سرويس چيست؟ مشهد تيم

یکی از سرویس های Windows Server هست که شما در صورت فعال نمودن آن این توانایی رو خواهید داشت که از طریق Clientی که توسط همین سرویس بروی 2 یا 4 ( بسته به نوع ویندوز 32 یا 16 بیتی) فلاپی ساخته خواهد شد به صورت Remote(زاه دور) می توانید بروی سرور Login کرده و از امکاناتش استقاده کنید. شما در این حالت گویی در پشت سرور نشسته اید و با آن کار می کنید. البته باید توجه داشته باشید همه کار ها بروی سرور انجام می شه و فقط صفحه نمایش سرور به جای اینکه بروی مانیتور آن نمایش داده بشه از طریق Lan یا Intenet بروی مانیتور شما فرستاده می شود.

ویندوز XP دارای ابزاری به نام Remote Desktop هست این ابزار کار مشابه ای بروی ویندوز های XP انجام میدهد با این تقاوت که اگر شما با این ابزار بروی یک ویندوز XP، Login کنید دیگر کسی قادر نخواهد بود که از آن استفاده کند و اگر کسی بروی آن ( یعنی پای خود سیستم مزبور) Login کرده باشد از سیستم Logout میشه( بسته به نوع گروه کاربری این امر متفاوت هست). این امکان برای مدیران شبکه بسیار مفید می باشد. اما باید دقت کنید که پس از نصب این امکان بروی سیستم تغییراتی جزئ در طریقه نصب نرم افزار ها ایجاد میشود.

در اینجا ذکر این مطلب نیز مفید است که شما می توانید از سرویس Remote Desktop موجود در Win XP برای متصل شدن به یک ویندوز سرور که سرویس Terminal آن فعال باشد استفاده کنید.

نکته بعدی اینکه زمانی که سرویس دهنده Terminal شما یک سرور هست بر عکس ویندوز XP شما می تونید چند تا کاربر بطور همزمان به سرور متصل بشوند و یک فرد نیز در پای خود سرور مشغول به کار باشه.نکته بعد اینکه شما می تونید Session خودتون رو (ارتباط Remote) Logout نکنید و فقط Disconnet کنید در این صورت شما این امکان رو خواهید داشت که بعد ها به ادامه کارتون برسید.

برای نصب این سرویس در Add/Remove Program گزینه Windows Component رو انتخاب کنید و Terminal Services رو فعال کنید. سپس در Adminitrator Tools شما این سرویس رو خواهید داشت. برای ساخت فلاپی های Client از Create Terminal Service Client Disk در Administrator Tools استفاده کنید.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016