چهارشنبه 23 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون مخابراتي وزير پست:پارازيت‌هاي ماهواره‌يي كماكان از دو مركز جنوب شهر ارسال مي‌شوند، ايسنا

طبق ضوابط تعيين شده در ارائه‌ي مجوز به شركتهاي خصوصي ، بخش‌ backbon مخابراتي هم‌چنان در اختيار دولت قرار دارد و ساير بخش‌ها از جمله خدمات انتقال داده‌ها به شركت‌هاي خصوصي واگذار مي‌شود.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس داوري نژاد - معاون مخابراتي وزير پست - درجلسه‌ي مطبوعاتي كه منظور معرفي ضوابط پروانه خدمات انتقال داده‌ها به شركت‌هاي خصوصي تشكيل شد، اظهار داشت: با توجه به ماده ‌٢٨ قانون ‌١٢٤ برنامه سوم توسعه، اين اجازه داده شد كه با هدف آزادي و خصوصي‌ساي، بخش‌هايي از مخابرات به بخش خصوصي داده شود. شبكه انتقال داده نيز با در نظر گرفتن ضوابطي جز اين برنامه محسوب مي‌شود كه در قالب سرويس‌هاي PAP به شركت‌هاي خصوصي واگذار مي‌شود.
وي افزود: طي سه ماهه گذشته و با نگاهي به قوانين ساير كشورها مانند مالزي، استراليا و ساير كشورها، سلسله ضوابطي در ‌٩ بند در قالب ضوابط پروانه خدمات انتقال داده‌ها تهيه شد كه در نهايت امر حقوق مصرف كننده را در نظر گرفته است.
مهندس داوري نژاد، يادآور شد: خدماتي كه شركت‌ها ارائه مي‌دهند به شرط وارد نشدن در شبكه‌ي بين شهري و به نحوي backbon شبكه، محدوديتي ندارد. اين شركت‌ها بايد حداقل خدمات خود را در ‌٥ استان و ‌٢٠ شهر و با حداقل ‌٢٠ هزار پورت در طول يكسال ارائه كنند.در اين راستا تعهدنامه‌اي به ارزش ‌٥/١ ميليارد تومان نيز از آنها اخذ خواهد شد كه اگر در طول يكسال نتوانستند ظرفيت‌هاي خواسته شده را تامين كنند،‌ به نفع دولت ضبط مي‌شود و پروانه فعاليت از آنها گرفته مي‌شود.
وي تصريح كرد: تمام ضوابط براي اطمينان از حضور بخش خصوصي در عرصه مخابراتي است كه حداقل به مدت ‌١٠ سال در اين عرصه حضور داشته و بدانند سرمايه‌گذاري در مخابرات با سرمايه‌گذاري در ساخت و ساز متفاوت است. ضمن اينكه در طي اين مدت، پروانه‌ قابل انتقال به فرد ديگري نخواهد بود، اما شركت‌ها مي‌توانند سهامداران خود را تغيير و يا افزايش دهند.
وي برآورد سرمايه‌اي را براي شروع اين كار ‌٥ تا ‌٢٠ ميليون دلار ارزيابي كرد و گفت: مبالغ ياد شده به منظور تامين تجهيزات سوئيچينگ، ايجاد فضا در شهرها و ساير خدماتي است كه بايد از شركت مخابرات ايران و يا استان‌ها خريداري كنند. ضمن اينكه برخي از امكانات زيربنايي كه دراختيار شركت‌هاي مخابراتي است به صورت رايگان در اختيار آنها گذاشته مي‌شود.در نظام قيمت‌گذاري نيز هر چه شركت‌ها ظرفيت‌هاي بيشتري را خريداري كنند،‌ از تخفيف‌هاي بيشتري بهره‌مند خواهند شد.
مهندس داوري‌نژاد سرويس‌هايي كه توسط شركت‌ها مي‌توانند ارائه شود را شامل سرويس‌هاي ماهواره‌اي، سرويس‌هاي ارتباطات راديويي و سرويس انتقال داده با زير مجموعه‌هاي وسيع آن دانست و گفت: با توجه به قرار گرفتن كليه ضوابط و مقررات در سايت اينترنتي با آدرس www.tra.ir اكنون حدود ‌٤٠ شركت درخواست ثبت نام كرده‌اند و اين زمان تا ‌١٥ دي ماه ادامه خواهد داشت.
وي در بخشي از مطالب خود در خصوص مسووليت خود در فضاي باند فركانسي كشور و اقدامات صورت گرفته در رابطه با پارازيت‌هاي ماهواره‌اي گفت: در اين خصوص گزارشي با كليه‌ي سوابق اين مساله تهيه و به رئيس جمهور داده شد و اكنون منتظر پاسخ ايشان هستيم. ضمن اين كه اكنون ميزان پارازيت به شدت كاهش يافته است و كماكان از دو مركز در جنوب شهر فرستاده مي‌شود.
وي افزود: با توجه به مشكلات تكنيكي و در دسترس نبودن به تجهيزات كامل،‌نتوانستيم دقيقا محل انتشار را مشخص كنيم،اما با توجه به اينكه گزارش تهيه شده نيز به صورت محرمانه است،‌نمي‌توان به طور مشخص يافته‌هاي خود را اعلام كنيم.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016