سه شنبه 29 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمود اروج زاده: وزارت پست به مديريت علمي نياز دارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ارتباطات
استفاده نكردن از روش‌هاي علمي و تجربه‌شده‌ي دنيا در زمينه‌ي به كارگيري و گسترش تلفن همراه در كشور و توسل به شيوه‌هاي نادرست و روش سعي وخطا، از مصاديق مهم مديريت غيرعلمي است كه تابحال جواب قابل دفاعي نداده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محمود اروج زاده - مدير مسوول ماهنامه‌ي دنياي كامپيوتر و ارتباطات - در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب يكي از مشكلات اساسي مجموعه‌ي مخابرات و وزارت پست را متناسب نبودن ساختار اين مجموعه با شرايط زماني و مقتضيات آن دانست و خاطر نشان كرد: اين دقيقاð همان چيزي است كه معمولاð توجهي از سوي مديريت كلان وزارتخانه در اين خصوص ديده نمي‌شود و مثل اين است كه اساساð توجه به اين اصول مهم و فوق‌العاده موثر، در برنامه‌ي مديران اين بخش نيست و معمولاð در رسانه‌ها هم نقد كمتري بر اين موضوع مي‌شود.
اروج زاده، تصريح كرد: همواره اين سوال مطرح مي‌شود كه چرا اصولاð چنين سيستمي از برنامه و مديريت، همچنان در تار و پود مجموعه وجود دارد. در حالي كه پذيرش جريان آزادسازي اطلاعات و حتي افزايش تقاضا در اين زمينه، كم‌وبيش از شعارهاي برنامه‌ي ملي توسعه‌ي كاربري فناوري اطلاعات كشور اعلام شده است، كما اين كه در همه‌ي دنيا هم گرايش جدي به آزادي اطلاعات را شاهديم و مي‌بينيم كه در سطح مديريت كلان وزارتخانه، از مدل چيني در كنترل جريان اطلاعات صحبت مي‌شود، در صورتي كه اين مدل امروزه توفيقي به دست نياورده و از نظر افكار عمومي هم مقبول و مطلوب نيست، حالا اين كه با اين سابقه، باز هم راه حل مشكل خود را در چنين مدلي جست‌وجو مي‌كنند، مي‌تواند نشانه‌ي وجود ناهماهنگي و تضاد در ديدگاه‌هاي مديريت در اين وزارتخانه باشد.
وي، ادامه داد: اصولا اين نوع برخوردها و ديدگاه‌ها را مي‌توان سياسي دانست، كه در هر دو صورت، اين نوع مديريت، گذشته از اشكالات فراوان، در عمل هم جوابگوي نيازهاي فراوان و رو به رشد اين بخش كه با شتاب در حال پيشرفت و گسترش است نخواهد بود.
وي، بابيان اينكه در برخوردهاي تند با فعالان بخش خصوصي در زمينه‌ي اينترنت و سايت‌هاي اينترنتي شيوه‌ي برخورد علمي امروز دنيا در اين باره در نظر گرفته نمي‌شود، گفت: سابقه‌ي تجربه‌هاي شكست خورده در كشور خودمان مثلا در زمينه‌ي ماهواره مورد توجه قرار نمي‌گيرد، كه اين نكته از نوع نگاه و ساختار و مديريت غيرعلمي در اين بخش ناشي مي‌شود.
وي، افزود: شاهد بوديم كه در جلسه‌اي در مجلس و در هنگام سوال از وزير محترم، مقرر شد يكي از مشكلات طولاني مدت شركت‌هاي بخش خصوصي يعني اعطاي مجوز رسمي به آنها به يك اشاره و با سرعت رفع شود، اين به اين معناست كه در خوش‌بينانه‌ترين حالت مي‌توان اين مشكل قديمي شركت‌ها را حاصل ساختار قديمي و بروكراسي موجود در وزارتخانه دانست، كه مدت‌ها حيات و فعاليت شركت‌ها را با مشكل و تهديد مواجه كرده است.
وي، ادامه داد: اين سؤال مهم از سوي نمايندگان محترم مردم در پارلمان و همچنين رسانه‌هاي جمعي، بايد مطرح شود كه چه زماني قرار است توجه به مديريت و ساختار سالم و كارآمد، مورد توجه تصميم‌گيران وزارتخانه قرار گيرد و برنامه و ساختار و مديريت علمي و كارآمد جايگزين ساختار و مديريت كهنه‌اي شود كه معمولاð اين بخش را با مشكل روبرو كرده است و اساساð آيا اين موضوع را مهم و قابل توجه و بررسي دانسته مي‌شود.
وي، خاطر نشان كرد: در مجموعه‌ي بخش مخابرات و وزارت پست و تلگراف بايد يكي از علمي‌ترين مديريت‌ها حاكم باشد و از طرف ديگر، نگاه حاكم بر همه‌ي دست‌اندركاران اين بخش شامل مسوولان و منتقدان هم بايد علمي باشد.





















Copyright: gooya.com 2016