جمعه 9 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جهانگرد : ميزان سرقت اينترنتي اخير در مقايسه با اتفاقات مشابه در سيستم هاي سنتي ناچيز است، آي تي ايران

دبير شوراي عالي اطلاع رساني گفت ميزان حجم سرقت اخير اينترنتي در کل مجموعه گردش مالي بانک ملي و در مقايسه با اتفاقات مشابه در سيستم هاي سنتي بسيار ناچيز است. ضمن اين که اساسا عوامل اين سرقت نيز شناسايي و دستگير شده اند.
مهندس نصرالله جهانگرد در گفت و گو با آي تي ايران ضمن تقدير از عمليات نيروي متخصص پليس در اين قضيه افزود: من به همکاران نيروي انتظامي تبريک مي گويم که در کوتاه ترين زمان موفق به کشف عوامل اين سرقت شدند و اين نشان از توان خوب پليس براي مبارزه با جرايم رايانه اي دارد.
نماينده رييس جمهور در زمينه آي تي با اشاره به اين که هم اکنون متخلفان تحويل قوه قضائيه هستند خاطر نشان کرد که اطلاعات دقيقتر و جزئي تر از طريق بازپرس پرونده در اختيار مطبوعات و رسانه ها قرار خواهد گرفت.
وي در پاسخ به اين پرسش که چنين اتفاقاتي با توجه به نوپا بودن تجربه بانکداري الکترونيکي در کشور آيا تاثيري در مجموعه حرکت کشور به سمت e BANKING و استفاده از فناوري هاي نوين در تبادلات مالي مي گذارد؟ گفت: خير ، چنين اتفاقاتي با حجمي به مراتب بيشتر در کليه کشورهاي دنيا که به تکنولوژي هاي نوين مجهز هستند، به وجود آمده اما خوشبختانه در بانکداري الکترونيکي کليه عمليات ثبت مي شود و از اين طريق حقوق ضرديدگان با سرعت و دقت بيشتري قابل استيفا است همچنين با برقراري تعامل بين بانکداري الکترونيکي و نظام هاي بيمه اي عملا جاي هيچ گونه نگراني براي منافع مردم وجود ندارد.
مهندس جهانگرد در عين حال افزود: با توجه به اين که سرقت اخير جز نخستين نمونه هاي سرقت اينترنتي و الکترونيکي است اطلاع رساني در اين زمينه تاثيري درکاهش اطمينان مردم به سيستم هاي جديد ندارد و اميدواريم مسئولان پرونده پس از طي مراحل تحقيق در اين زمينه اطلاع رساني داشته باشند.
[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016