سه شنبه 20 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير عامل ايده‌نگار:مخابرات از قانون سوء استفاده كرده است، ايسنا

در پي برگزاري دادگاه ”ICP“ ايده نگار در خصوص جمع‌آوري ديش‌هاي ارسال و دريافت، مديرعامل ايده‌نگار، گفت: استناد به قانون دريافت از ماهواره براي ما كه تجهيزات‌مان در مشهد با دريافت مجوز دولتي و از طريق گمرگ وارد شده، توجيهي ندارد.
مهندس محمد صادق جديدي، در گفت‌وگو باخبرنگار سرويس ارتباطات (ايسنا)، اظهار داشت: در راستاي جمع‌آوري يكي از ديش‌هاي ارسال و دريافت ICP ايده‌نگار در مشهد، آخرين روز دادگاه، براي ارايه‌ي اسناد و مدارك امروز برگزار شد . قاضي در جلسات قبلي از مخابرات درخواست كرده بود تا مدارك و مستندات خود را در ارتباط با جمع آوري تجهيزات ارسال و دريافت ارائه كند.
وي، ادامه داد : مهمترين استناد ما اين بود كه مخابرات در شرايطي كه‌ ما متقاضي ICP بوديم ، به استناد قانون دريافت نمي‌توانست به جمع‌آوري اقدام كند و به‌ اين ترتيب برخورد با ما با سوء استفاده از اين قانون انجام گرفته است.
جديدي، ياد آور شد: از نكات مبهم در دادگاه اين بود كه نمايند‌گان مخابرات از پرسنل شوراي نظارت دولت و حراست در دادگاه حضور داشتند و اين نكته جاي تعجب دارد كه چرا به جاي نمايندگان و مشاوران حقوقي، عناصر حراستي مخابرات در دادگاه حضور داشتند، زيرا اين نمايندگان از نظر اطلاعات فني و حقوقي در حدي نيستند كه قادر به ارائه موارد باشد.
وي، ادامه داد: نكته‌ي عجيب ديگر كه در دادگاه توسط اين نمايندگان اعلام شد، موردي بود كه به ICPها اعلام شد تا سايت‌هاي ارتباطات ماهواره‌يي را مسدود كنند ، در حالي كه تا كنون اين مورد به ما ICPها كه موظف به مسدود كردن سايتهاي ماهواره اي هستيم، ابلاغ نشده است. ضمن اينكه ما در دادگاه اعلام كرديم مخابرات بحث فيلترينگ را رعايت نمي‌كند.
وي، ادامه داد: عليرغم نامه‌اي كه معاون حقوقي رييس جمهور به وزير نوشته بود و علي‌رغم تمام توافقات مبني بر اينكه در بحث ديش‌هاي ارسال و دريافت به قانون دريافت استناد نشود، امروز در دادگاه بر اين قضيه اصرار شد كه ما به استناد قانون دريافت با ديش هاي ارسال و دريافت برخورد مي‌كنيم.
وي، افزود: ما معتقديم بايد از قانون خود اين مورد استفاده شود چرا كه استفاده از قانوني كه به موضع ربطي ندارد كار را پيچيده كرده و. دادگاه را در تصميم گيري دچار معضل مي‌كند.
وي يكي ديگر از موارد مطروحه در دادگاه اقدام اين شبكه به عمل termination و voice عنوان كرد و گفت: ما عدم صحت اين موضوع را اعلام كرديم و متاسفيم كه اين دوستان براي رسيدن به هدف خود از هر وسيله حتي بيان موارد كذب استفاده مي‌كنند.
وي، ادامه داد: تمام ضوابط از سوي ما رعايت شد و اينكه امروز دليل برخورد با برخي از شبكه‌ها به علت قاچاق مخابرات است توجيهي ندارد. در بحث ديش ارسال و دريافت طبق آيين‌نامه‌ي مجمع عمومي متقاضي ICP سه ماه براي تطبيق با شرايط مخابرات مهلت دارد و اين در حالي است كه جمع آوري ديش‌هاي در مشهد ما 15 روز پس از بازديد كارشناسان مخابرات جمع آوري شد.
وي، افزود: تمام تجهيزات ما در شهر مشهد با دريافت مجوز خود دولت از گمرك وارد شده است و درخواست مصادره به استناد قانون دريافت از ماهواره از سوي مخابرات انجام شده كه به استناد آن ورود و به كارگيري و توزيع و تمام موارد اين مقوله جرم محسوب مي‌شود و دولت حق مصادره را خواهد داشت. اما در هر صورت اميدواريم تا دادگاه با توجه به استنادات و مدارك تصميم نهايي خود را اتخاذ كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016