دوشنبه 10 آذر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خارجي ها به شركتهاي نرم افزاري ايران اطمينان ندارند، ايلنا

يكي از علل عدم رقابت نرم افزارهاي ايراني با محصولات خارجي نبود اعتماد شركتهاي خارجي به بازار ايران و شركتهاي ايراني است .
به گزارش خبرنگار ICT خبرگزاري كار ايران‌‏, ايلنا, با ارائه محصولات نرم افزاري ايران در نمايشگاههاي بين المللي در سالهاي اخير از قبيل سبيت آلمان و Gitex كه شركتهاي ايراني نيز امسال اولين حضور رسمي خود را در Gitex 2003 و تحت نام كشور ايران تجربه كردند , بسياري از قابليتهاي توليدات نرم افزاري متخصصين ايراني به اثبات شركتهاي رقيب خارجي و نيز بازديدكنندگان خارجي نمايشگاه كه از غرفه ايران بازديد كردند رسيد و به گفته غرفه داران ايراني و متخصصين كشورمان كه در اين نمايشگاهها حضور پيدا كردند.
بنا به اين گزارش در مواردي نيز اين ابراز تعجب از پيشرفت غير قابل پيش بيني ايران در زمينه IT از سوي بازديد گنندگان خارجي بطور مستقيم به ايرانيان حاضر در نمايشگاه منعكس شد , كه از يك طرف موجب خرسندي ايرانيان و توليد كنندگان داخلي است و ما را متوجه پتانسيل هاي موجود در كشور مي كند و از سوي ديگر باعث تاسف است كه با وجود اين همه استعداد و نيروي متحصص در كشور در حوزه IT و ارائه توليدات نرم افزاري تخصصي در حوزه هاي تجارت الكترونيك و اتوماسيون اداري و صنعتي و نيز كتابخانه الكترونيك و محصولات ديگر كه همگي قابليت رقابت با بازار جهاني را دارند و با توجه به پايين بودن هزينه هاي توليدات نرم افزار در داخل كشور با قيمتي پايين از سطح جهاني امكان عرضه به بازارهاي بين المللي را دارند.
يه گفته يكي از متخصصين IT كه در اين نمايشگاه نيز در غرفه ايران حضور داشت يكي از علل عدم ترقيب خارجيان به استفاده از محصولات ايراني مسائل سياسي و تحريم هاي اقتصادي اعمال شده عليه ايران است در مواردي هم رعايت نكردن حقوق ناشر (كپي رايت‌‏) شركتهاي خارجي را از همكاري با متخصصين ايراني , علي رغم اعتراف به توانمندي هاي ايرانيان و بالا بودن كيفيت محصول , منصرف مي كنند .
لذا تنها راه حضور مستمر ايران در بازار جهاني مساعدتهاي دولت براي شناخت شركتهاي ايراني به عنوان شركتهاي معتبر و مطمئن و نيز تصويب هر چه سريعتر قانوني كپي رايت و رفع پاره اي از مسائل سياسي با بعضي كشورها است .
همچنين اتحاديه شركتهاي توليد نرم افزار و IT ايراني و ارتباط متخصصين ايراني داخل و خارج از كشور نيز در رسيدن به اين مهم راه گشا خواهد بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016