پنجشنبه 20 آذر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در اجلاس جامعه‌ اطلاعاتي ژنو، كوفي عنان برآزادي دسترسي عمومي به اينترنت و رسانه تاييد كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ارتباطات
دبير كل سازمان ملل متحد، گفت: انقلاب فناوري در حال تغيير جامعه به شيوه‌اي عميق است؛ فناوري اطلاعات و ارتباطات اگر به درستي هدايت شوند و از آنها استفاده‌ي بهينه به عمل آيد، از قدرت بالقوه براي بهبود همه‌ي جنبه‌هاي زندگي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي ما برخوردارند.
به گزارش سرويس ارتباطات ايسنا، كوفي عنان، در پيامي به اجلاس جهاني جامعه‌ي اطلاعاتي، افزوده است: اين فناوري‌ها مي‌توانند به عنوان عامل محرك توسعه در قرن 21 و به منزله‌ي وسيله‌اي موثر براي كمك به ما در دستيابي به همه‌ي هدف‌هاي اعلاميه‌ي هزاره - يعني سند دوران ساز و تعيين كننده‌ي مصوب تعداد بي سابقه‌ي رهبران در اجلاس هزاره كه براي رسيدگي به چالش‌هاي اصلي دوران ما تشكيل شد - مفيد واقع شوند.
وي، ادامه داده است: با اين حال هنوز اكثريت مردم دنيا از مزاياي اين فناوري جديد برخوردار نشده‌اند. به اين دليل است كه اجلاس هزاره نقش اصلي مشاركت‌ها را با شركت دولت‌ها، كارگزاري‌هاي دو جانبه و چند جانبه در خدمت توسعه‌ي بخش خصوصي و ساير عوامل و دست‌اندركاراني كه فناوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي را در خدمت توسعه قرار مي‌دهند، به رسميت شناخت. به اين علت است كه سال قبل در مراسم افتتاحيه رويداد جهاني TELECOM99، از دولت‌ها و بخش‌هاي خصوصي درخواست كردم از ابتكار اتحاديه‌ي بين المللي ارتباطات راه دور براي تشكيل اجلاس جهاني سران درباره‌ي جامعه‌ي اطلاعاتي حمايت كنند.
وي، افزوده است: اين اجتماع جهاني فرصتي منحصر به فرد براي همه‌ي عوامل اصلي است تا ديدگاهي مشترك در مورد راه‌هاي پر كردن شكاف ديجيتالي و ايجاد جامعه‌ي اطلاعاتي واقعا جهاني پيدا كنند. اين گردهمايي فرصتي براي ارائه‌ي راه حل‌ها و ابزارهاي خاص و تصويب برنامه‌ي اقدام واقع‌گرايانه و عملي خواهد بود. همچنان كه در گزارش خود به اجلاس هزاره گفتم، شكاف ديجتالي را مي‌توان پر كرد و پر خواهد شد و اجلاس جهاني سران درباره جامعه اطلاعاتي، گامي حياتي به سوي اين هدف است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016