یکشنبه 30 آذر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير پروژه‌ PAP يك شركت: با راه اندازي سرويس PAP، سرعت دريافت تا ‌٨ مگابيت بالا مي‌رود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فناوري اطلاعات
مدير پروژه‌ي PAP در شركت لايزر، گفت: ماكزيم سرعت قابل دسترسي براي كاربران اينترنت، 56 كيلو بيت در ثانيه است كه با راه‌اندازي سرويس PAP تا 8 مگابيت در ثانيه دريافت و يك مگابيت در ثانيه ارسال قابل ارتقاء است.
مهندس محمد صالح زاده حقيقي - مدير پروژه‌ي PAP در يك شركت دارنده‌ي موافقت نامه‌ي اصولي براي ارائه خدمات PAP - در گفت و گو با خبرنگار سرويس IT خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌با بيان اين مطلب اظهار داشت: خدمات PAP تاكنون به غير از موارد استثناء ‌كه در چند مكان به صورت آزمايشي مورد استفاده قرار مي‌گرفت، در كشور ارائه نمي‌شد و راه اندازي آن نكته‌ي مثبتي در جهت ارائه‌ي سرويس‌ها و خدمات با كيفيت مناسب خواهد بود.
وي، افزود: در حال حاضر بيشترين كاربران پورت DSL در كشور كره‌ي جنوبي به عنوان بهترين سرويس دهنده‌ي PAP قرار دارد.
صالح زاده، در تشريح چگونگي ارائه‌ي سرويس اينترنت از طريق PAP، گفت: مشترك از خط تلفن كه در مراكز تلفن به سوئيچ تلفني مخابرات متصل است استفاده مي‌كند، كه با كاربرد سرويس ADSL ، سيمي كه به سمت مشترك مي‌رود از سوئيچ مخابراتي باز شده، دستگاه ديگري اينترنت را با سيستم مخابراتي مخلوط كرده و با هم روي خط مي‌فرستند.
وي، در مورد شرايط مخابرات براي ارائه‌ي مجوز PAP به شركت‌هاي خصوصي، گفت: شرايط مخابرات مانند ساير مناقصه‌ها و فعاليت‌هاي يك طرفه‌ي آن عادلانه نيست. به اين معنا كه شركت مخابرات از شركت‌هاي خصوصي تعهداتي دريافت مي‌كند، اما مشخص نيست كه خود، چه خدمات و كمك‌هايي در طول راه اندازي سرويسPAP به شركت‌ها ارائه خواهد داد.
صالح زاده، اظهار داشت: ما خواستار اين هستيم كه وزارت ICT به صورت شفاف اعلام كند كه چه تعهدي خواهد داد؛ اما تاكنون هيچ شفاف‌سازي در اين زمينه انجام نشده و همه در انتظار تعهد شركت‌هاي خصوصي هستند.
وي، در مورد تسهيلاتي كه بايد در اختيار شركت‌ها قرار داده شود، گفت: در اختيار گذاشتن سيم تلفن مشترك، سوئيچ‌هاي مخابراتي در مراكز تلفن، اختصاص يك مكان در مراكز مخابراتي براي قرار گرفتن دستگاههاي اينترنت پرسرعت در كنار سوئيچ‌ها، اتصال مراكز با استفاده از خطوط در مخابرات و اتصال شهرهايي كه شركت‌ها در آنجا تعهد دارند، از جمله مواردي است كه بايد از سوي مخابرات در اختيار قرار داده شود.
وي، گران بودن پهناي باند به جهت نبودن فيبرنوري و استفاده از ماهواره را مهمترين معضل اينترنت كشور دانست و گفت: بايد ديد آيا اينترنت پرسرعت در اختيار افرادي كه مجوز PAP مي‌گيرند قرارخواهد گرفت و آيا در صورت گران بودن سرويس پرسرعت كسي از آن استفاده خواهد كرد؟ چرا كه ارائه‌ي اينترنت با قيمت پايين به شركت‌ها، ارائه‌ي خدمات ارزانتر از سوي آن‌ها را به دنبال خواهد داشت؛ در نتيجه شركت مخابرات در اين موارد بايد همكاري لازم را با شركت‌ها انجام دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016