جمعه 14 فروردین 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرشين بلاگ تحت قانون كشور مديريت و اجرا مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
يكي از مديران سرويس‌دهنده‌ي پرشين بلاگ، گفت: در حال حاضر تنها منبع در آمد اينترنتي سايت پرشين بلاگ از طريق تبليغات است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




”مهندس رضا هاشمي” در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: وضعيت ارائه‌ي محتواي وبلاگ‌هاي فارسي از نظر كمي رشد ثابتي دارد و تابع قانون خاصي نيست.
وي، ماهيت وبلاگ را مانند جامعه‌اي دانست كه در آن طرز فكرها و ويژگي‌هاي مختلفي وجود دارد و گفت: از ويژگي اصلي وبلاگ‌ها اين است كه قانون خاصي در آن حاكم نيست.
هاشمي، افزود: از ويژگي‌هايي كه محيط اينترنت از آن برخوردار است ناشناسي نسبي در آن محيط است. به طوري كه هر شخصي با اسم مستعار مي‌تواند صحبتهايش را منتقل كند.
هاشمي، تصريح كرد: پرشين بلاگ تحت قانون كشور مديريت و اجرا مي‌شود. ما نمي‌توانيم بر تك تك مطالب نظارت داشته و آن‌ها را كنترل كنيم، اما اگر وبلاگي بر خلاف توافقنامه‌ي پرشين بلاگ باشد آن را مسدود مي‌كنيم.
وي، افزود: اگر محدوديت‌ها و فشارها بر سرويس دهنده‌هاي داخلي زياد باشد، آن‌ها بدون هيچ مشكلي مي‌توانند از سرويس دهنده‌هاي خارجي استفاده كنند.
هاشمي، تاكيد كرد: آزادي تا وقتي معنا دارد كه حوزه‌ي آزادي فردي سايرين را خدشه دار نكند. اگر آزادي مطلق و بدون نظارت بر محيط وبلاگ‌ها باشد مشكلات بسياري ايجاد مي‌شود.
وي، رعايت قوانين داخلي كشور، عرف اينترنت و قوانين بين المللي را فاكتورهاي قانون گذاري و كنترل در محيط اينترنت معرفي كرد.
هاشمي، در پايان گفت: يك سري قوانين وجود دارد كه عملا در كشور ما رعايت نمي‌شود، اما در محيط اينترنت ما موظف به رعايت آن هستيم كه از آن جمله مي‌توان به قوانين حقوق مولفين و ناشرين الكترونيك اشاره كرد.





















Copyright: gooya.com 2016